• ۱۴۰۳ شنبه ۱۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5804 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۶ تير

پرونده فساد در فوتبال

ابهام در مورد سكه‌هاي گم شده در فدراسيون و بازخواست دو مدير

پرونده فساد در فوتبال همچنان در حال پيگيري است هر چند به واسطه بحث انتخابات مدتي از تيتر رسانه‌ها فاصله گرفت و اخبار خاصي در اين زمينه منتشر نشد. با اين حال اطلاعات جديدي در اين رابطه به دست خبرنگار روزنامه اعتماد رسيده كه انتظار مي‌رود در روزهاي آينده مورد بررسي قرار بگيرد. 
به گزارش روزنامه اعتماد، پرونده فساد در فوتبال با تمركز روي باشگاه مس رفسنجان استارت خورد و 7 نفر در اين رابطه بازداشت شدند. از جمله سه مقام ارشد فدراسيون فوتبال شامل خداداد افشاريان عضو هيات رييسه و رييس كميته داوران فدراسيون، سهيل مهدي رييس كميته برگزاري مسابقات سازمان ليگ و فريبرز محمودزاده مشاور مهدي تاج و مسوول سابق سازمان ليگ. علاوه بر اين 7 نفر چند روز قبل مديرعامل شمس‌آذر قزوين نيز به جمع بازداشتي‌ها اضافه شد.
در روزهاي پاياني هفته البته خبري مبني بر آزادي برخي متهمان به گوش رسيد كه خبرگزاري قوه قضاييه با رد آزادي متهمان از قول رييس دادگستري استان كرمان نوشت: «سه نفر در بازداشت به سر مي‌برند و باقي نفرات به قيد وثيقه آزاد و ممنوع‌الخروج هستند.»
طبق شنيده‌هاي خبرنگار روزنامه اعتماد و بر اساس آنچه پيش از اين نوشته بوديم دو نفر از مديران ديگر فدراسيون در پرونده‌ فساد در فوتبال مورد بازخواست قرار گرفته‌اند. در تاريخ 21 خرداد در روزنامه اعتماد نوشتيم: «علاوه بر سه مدير ارشدي كه تا امروز نام‌شان در مورد پرونده فساد فوتبال رسانه‌اي شده، يعني خداداد افشاريان، سهيل مهدي و فريبرز محمودزاده، نام دو تن ديگر نيز مطرح شده است. طبق شنيده‌هاي خبرنگار اعتماد اين دو نفر جزو مديران ارشد فعلي فدراسيون فوتبال هستند.»
در همين رابطه اطلاعات تكميلي ديگري به دست آمده مبني بر اينكه مساله اين دو مدير دريافت تعدادي سكه بوده است. 
طبق اطلاعاتي كه خبرنگار روزنامه اعتماد به دست آورده گويا يكي از بانك‌هاي كشور با ادعاي همراهي با تيم ملي و كمك به فدراسيون تعداد زيادي سكه در اختيار فدراسيون قرار داده با اين حال سكه‌ها به دست دو مدير فدراسيون فوتبال رسيده است. اين در حالي است كه طبق قانون هرگونه كمك نقدي و غيرنقدي به فدراسيون فوتبال صرفا بايد از طريق حساب رسمي فدراسيون فوتبال صورت بگيرد و در صورتحساب‌ها ثبت شود. اتفاقي كه در اين مورد رخ نداد. طبق اطلاعات به دست آمده سرنوشت اين سكه‌ها كه گويا بالاي 200 سكه است، مشخص نيست. به همين دليل دو مدير فدراسيون احضار شدند تا در رابطه با اين سكه‌ها توضيحات خود را به نهادهاي ذي‌ربط ارايه كنند. 
با توجه به پيگيري نهادهاي قضايي و امنيتي در مورد پرونده كه حتما در روزهاي بعد از انتخابات دوباره شتاب خواهد گرفت، بايد گفت ضمن تشكر از اين افراد اين اميدواري وجود دارد كه هر چه سريع‌تر پرونده به حصول نتيجه قطعي برسد. همچنين انتظار مي‌رود فدراسيون فوتبال در مورد بحث سكه‌هاي اهدايي از سوي يك بانك شفاف‌سازي لازم را انجام دهد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون