• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5806 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۸ تير

ويدئو زبان اينترنت شده است

در دو‌دهه نخست ظهور اينترنت، تماشاگران خاموش اكثريت را در دست داشتند اما طبق نظرسنجي يوتيوب، در ميان نسل زد، اين گروه در اقليت قرار دارند.
پيش‌تر، كارشناسان صنعت فناوري به قاعده‌اي اشاره مي‌كردند كه طبق آن، تنها يك نفر از هر 10 كاربر يك جامعه آنلاين، محتواي جديد منتشر مي‌كند و اكثريت كاربران صرفا براي مصرف تصاوير، ويديو يا ساير محتواها وارد اينترنت مي‌شوند. حال، بر اساس نظرسنجي اين پلتفرم ويديويي، نسل‌هاي جوان‌تر اين نسبت را وارونه كرده‌اند. يوتيوب دريافته است كه ۶۵ درصد از نسل زد - كه شامل افراد ۱۴ تا ۲۴ ساله مي‌شود - خود را توليدكننده محتواي ويديويي معرفي مي‌كنند. اين يافته از پاسخ‌هاي ۳۵۰ نفر از اعضاي نسل زد در ايالات متحده به دست آمده است. يوتيوب اين نظرسنجي را با همكاري موسسه تحقيقاتي اسميت‌گايگر و به عنوان بخشي از گزارش سالانه خود درباره روندهاي موجود در اين پلتفرم انجام داده است. گزارش يوتيوب حاكي از آن است كه بسياري از اعضاي نسل زد پس از تماشاي ويديوها به صورت آنلاين، با ويديوهاي خود به آنها پاسخ مي‌دهند. طبق اين گزارش، محتواي توليدشده از سوي طرفداران مي‌تواند زمان تماشاي بيشتري در مقايسه با منبع اصلي به دست آورد. محبوبيت ويديوهاي كوتاه در تيك‌تاك، ظهور عصر جديد و مشاركتي‌تر اينترنت را تسريع كرده است. اين اپليكيشن با ارايه ابزارهاي ساده ويرايش ويديو براي تلفن‌هاي همراه، به نسلي از جوانان امكان داد تا محتواي ويديويي جذاب توليد كنند. قابليت‌هاي تيك‌تاك، كه به كاربران اجازه مي‌دهد به راحتي به ويديوهاي ديگران واكنش نشان داده و پاسخ دهند، تماشاگران خاموش را تشويق مي‌كند تا به توليدكنندگان محتوا تبديل شوند. يوتيوب و اينستاگرام نيز با راه‌اندازي بسترهاي انتشار ويديوي كوتاه خود و ارايه ابزارهاي ويرايشي جديد، مانند جست‌وجوي سريع و افزودن موسيقي به كليپ‌ها، به اين روند پاسخ داده‌اند. يوتيوب شورتس در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازي شد و اين شركت اعلام كرده كه محتواي اين سرويس در مجموع تريليون‌ها بازديد داشته است. 
مركز تحقيقات پيو در اواخر سال گذشته بر اساس نظرسنجي از ۱۴۵۳ نوجوان ۱۳ تا ۱۷‌ساله گزارش داد كه يوتيوب و تيك‌تاك محبوب‌ترين سرويس‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي در ميان نوجوانان امريكايي هستند. يوتيوب در مجموع پراستفاده‌ترين پلتفرم بود، اما هر دو طرفداران پروپاقرصي داشتند. پيو دريافت كه ۱۶‌درصد از نوجوانان گفته‌اند كه «تقريبا به‌طور مداوم» از يوتيوب استفاده مي‌كنند، در حالي كه ۱۷ درصد همين را درباره تيك‌تاك گفته‌اند.
«ويديو اكنون زبان اينترنت شده است. » اين جمله را برندان گاهان، ‌بنيانگذار و مديرعامل شركت بازاريابي اينفلوئنسري «اتوريتي كريتور» مي‌گويد. اين قالب در سال‌هاي اخير بر مصرف رسانه‌هاي اجتماعي تسلط يافته است. اكنون فرمت‌هاي كوتاه‌تر و ابزارهاي ويرايش پيشرفته، به مصرف‌كنندگان بيشتري امكان مي‌دهد كه اين زبان مشترك را به كار گيرند.  با اين حال، گاهان خاطرنشان مي‌كند كه با افزايش تعداد كاربران رسانه‌هاي اجتماعي كه به توليدكننده تبديل مي‌شوند، رقابت براي جلب‌توجه مي‌تواند شديدتر شود. او مي‌گويد: «اين آرماني‌ترين شغل براي نسل زد امروز است و موانع ورود به آن بسيار كم است. با اين حال، ساختن مخاطب روز به روز رقابتي‌تر خواهد شد.»  منبع: واشنگتن‌پست

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون