• ۱۴۰۳ جمعه ۱۲ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5807 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۹ تير

حمله ضيا عربشاهي به گاريدو، ترابي، اسماعيلي‌فر و بيرانوند در گفت‌وگو با «اعتماد»

مديران پرسپوليس چنان سر و صدا كردند كه انگار گوارديولا را آورده‌اند!

هفته‌هاي پاياني ليگ سال قبل را ببينيد، ترابي حواسش به پيشنهاد تراكتور بود!

روزبه  دلاور

به گزارش «اعتماد»، كارلوس گاريدو به تهران آمد و به عنوان سرمربي پرسپوليس به‌طور رسمي معرفي شد و به اسپانيا برگشت. او تا جمعه به تهران برمي‌گردد و از روز شنبه تمرينات قهرمان فصل پيش ليگ، آغاز مي‌شود. اما وضعيت اين تيم بعد از جدايي دانيال اسماعيلي‌فر و مهدي ترابي و همچنين بلاتكليفي بيرانوند و عدم جذب نفرات جانشين نامشخص و براي هواداران اين تيم نگران‌كننده است. با ضيا عربشاهي، يكي‌ از پيشكسوتان اين تيم در‌خصوص ارزيابي‌اش از وضعيت اين روزهاي قرمزهاي پايتخت گفت‌وگو كرديم. عربشاهي كه به صراحت كلام معروف است هم به مديرعامل و اركان مديريتي و هم به سرمربي تازه‌وارد تاخت! چكيده‌اي از اين گپ و گفت را در ادامه مي‌خوانيد.

 

نظر شما درباره مربيگري گاريدو در پرسپوليس چيست؟

من مخالف حضور ايشان بودم! او اصلا كارنامه قابل قبولي ندارد و جاهايي كه كار كرده در رده‌هاي پايين جدول بوده يعني از نيمه جدول هم پايين‌تر و وقتي نتيجه نگيرد شومن بازي را خوب بلد است و نتيجه نگرفتن تيمش را به گردن اين و آن مي‌اندازد! متاسفانه من تعجب مي‌كنم با اينكه باشگاه زير پوشش بانك‌هاست اما هيات مديره و مديرعامل چرا او را انتخاب كردند؟ آقايي كه در شركت آركا ايرانيان است اين مربي را آورده آخرش هم بيايد جواب پس بدهد. اگر نتيجه نگرفت، نگويد من تيم را نمي‌شناختم و از بازيكنان اطلاعي نداشتم. او مربي سطح ليگ يك هم نيست چه برسد به پرسپوليس كه 40 ميليون هوادار دارد!

گاريدو هنوز نيامده شمشير را از رو برايش بستيد؟

آقا رزومه ايشان را مي‌دانيد؟ كجا بوده؟

مثلا ويارئال كار كرده.

خب نتيجه گرفته؟ تيم‌هاي ديگر هم كه بوده مگر نتيجه گرفته بود؟

اوسمار هم كارنامه قابل قبولي نداشت اما چطور شد كه موفق بود؟

بله؛ يك سال و نيم پيش يحيي بود! شناخت كافي از بچه‌ها داشت.

اما گاريدو كه خودش نيامده عليه او جبهه‌گيري مي‌كنيد!

چه كسي او را آورده؟ همان بايد وقتي كه تيم نتيجه نگرفت بيايد جواب بدهد، چون شناخت نداشت بايد زمان بدهيم به قول ما بچه تهروني‌ها اين چيزها براي فاطي تنبون نميشه! چرا؟ چون اين تيم 40 تا 45 ميليون هوادار دارد. اگر دو تا باخت بياوريد همين ‌تماشاگران در استاديوم هو مي‌كنند!

نقد شما به مديريت است؟

مديريت چنين حركتي كرده و فكر مي‌كند گوارديولا را آوردند از بس عكس و فيلم گرفتند و رسانه‌اي كردند انگار بهترين مربي اسپانيا را آورديم به آنجا. دارام دارام دارام دارام كردند و آورديمش. در هفته ششم هم بيايند خودشان را نشان بدهند! البته اگر بودند نه اينكه در سوراخ موش خودشان را قايم كنند! تمام اينها را بنويس وگرنه من پدركشتگي با مربي جديد ندارم! او به حاشيه مي‌رود.

درباره جدايي ترابي و اسماعيلي‌فر كه در قهرماني پارسال پرسپوليس نقش پررنگي داشتند چه صحبتي داريد؟

در قهرماني پرسپوليس بچه‌هايي كه روي نيمكت هم نشسته بودند كمتر از اينها نبودند! زماني كه عمري روي نيمكت بود، فكر مي‌كردي بيايد در زمين آن حركات را انجام بدهد يا سينا اسدبيگي آن كارها را كند؟ من خودم در شش، هفت تا برنامه تلويزيوني گفتم چرا آقا يحيي از بازيكنان جوانش استفاده نمي‌كند؟ بازيكنان ما هيچ فرقي با هم ندارند و فقط آن شرايط روحي‌-‌رواني بازيكن را به سطح بالا مي‌آورد. رفتن ترابي و اسماعيلي‌فر هم فرقي به حال پرسپوليس نمي‌كند! بازيكني كه به پرسپوليس مي‌آيد انرژي دوچنداني دارد چون مقابل هواداران زياد بازي مي‌كنند.

بهتر نبود ستاره‌هاي تيم را حفظ مي‌كردند؟

ستاره؟ همه ستاره هستند! پنج تا بازي آخر ترابي را ديديد؟ اوايل فصل يا چند سال قبل اين‌طور بازي مي‌كرد؟

بيشتر توضيح مي‌دهيد؟

يعني چهار، پنج بازي آخر با ترابي قبل فرق مي‌كرد!

مي خواهيد بگوييد به خاطر پيشنهاد تراكتور بود؟

بله؛ هفت، هشت بازی مانده به پايان لیگ زمزمه رفتن او را شنيدم. تا زماني كه با پرسپوليس قرارداد داري بايد به نحو احسن بازي كني! حالا رفتن او هم هيچ تاثيري ندارد. اسماعيلي‌فر هم همين‌طور تاثيري در روند قهرماني‌هاي پرسپوليس ندارند. پرسپوليس مختص به يك يا دو يا سه بازيكن نيست. اينجا هر كسي بيايد مي‌خواهد خودش را نشان بدهد براي رفتن به تيم‌ ملي.

درباره وضعيت نامشخص بيرانوند و پرسپوليس صحبتي داريد؟

او زماني كه قراردادش سه ميليارد بود سال بعدش آمد يك چنين حركتي كرد قراردادش را خداتومان كرد! بگيرد اما حقش را بگيرد و بازي درنياورد! متاسفانه معلمي كه بالاي سرش هست او را راهنمايي مي‌كند كه چنين حركاتي را انجام بدهد. مگر او در نفت كه جوان‌تر هم بود كسي او را مي‌شناخت؟ هر كسي در پرسپوليس و استقلال بازي كند مي‌خواهد خودش را نشان بدهد براي تيم ملي. به مديرعامل مي‌گويم كه خيلي قشنگ كت و شلوار تن مي‌كند و پشت دوربين مي‌آيد! آقايx! آقاي مدير! با رفتن امثال ترابي و بيرانوند و اسماعيلي‌فر، پرسپوليس متضرر نمي‌شود! همان دروازه‌بان جوان را بگذارند هيچي كمتر از بيرانوند ندارند. بيرانوند چه كار مي‌كند؟ يك دروازه‌بان خوب خارجي بياورند. با اين حركاتي كه ايشان هر سال در مي‌آورد من جاي مدير بودم مي‌گفتم برو، خداحافظ شما! مي‌رفتم سراغ يكي ديگر. صدتاي اول هيچ فرقي با هم ندارند فقط مسائل روحي و رواني است. بازيكناني كه در تيم‌هاي پايين با يك ميليارد بازي مي‌كنند، مي‌خواهند خودشان را مقابل پرسپوليس و استقلال نشان بدهند و فرقي بين آنها به لحاظ فني نيست به جز شرايط جدولي تيم‌ها و قراردادهاي‌شان.

درباره عملكرد باشگاه در بازار نقل و انتقالات چه نظري داريد؟

پرسپوليس دو تا مهاجم خوب مي‌خواهد چون امسال باتوجه به ليگ نخبگان بازي‌ها سخت‌تر مي‌شود. دو تا وينگر چپ و راست مي‌خواهد و يك دفاع راست و يك دفاع وسط مي‌خواهد تا تيم كامل شود. شنيدم با دو، سه بازيكن صحبت‌هايي شده كه فعلا رو هوا هستند!

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون