• ۱۴۰۳ جمعه ۱۲ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5807 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۹ تير

با حذف برزيل، آرژانتين بخت نخست قهرماني در كوپا

مسي با آرژانتين به دو هدف خود مي‌رسد؟

به گزارش «اعتماد»، براي اينكه مهم‌ترين اتفاق در مسابقات كوپا ۲۰۲۴ كه به ميزباني كشور امريكا برگزار مي‌شود را پيدا كنيم بايد سري به مرحله گروهي بزنيم و بازي‌هاي يك‌چهارم نهايي را مرور كنيم و برسيم به چهار تيم برتر اين جام كه بسيار هم تماشاگرپسند است. 

كوپا برخلاف بازي‌هاي يورو شگفتي كم نداشته، از حذف زودهنگام ميزبان بازي‌ها يعني امريكا تا حضور كانادا در جمع چهار تيم برتر مسابقات. اما از همه اينها مهم‌تر ناكامي برزيل در راه صعود به جمع تيم‌هاي نيمه نهايي بود.  

طلايي‌پوشان در مرحله يك‌چهارم مقابل اروگوئه در ضربات پنالتي شكست خوردند تا پيش‌بيني بسياري از كارشناسان در‌خصوص فينال برزيل و آرژانتين در اين كوپا درست از آب در نيايد! از اين مهم‌تر، برزيلي‌ها چند سالي است كه مردم كشورشان كه ديوانه فوتبال هستند را با ناكامي‌هاي متوالي در بهت و بغض فرو بردند‌.
از ناكامي سلسائوها به جز اروگوئه‌اي‌ها طرفداران آلبي‌سلسته حالا سر از پا نمي‌شناسند، چرا‌كه شانس مسي و يارانش براي فتح اين مسابقات بيش از پيش افزايش پيدا كرده است.  در مرحله نيمه نهايي كلمبيا به مصاف اروگوئه مي‌رود و آرژانتين با كانادا بازي مي‌كند. بازي‌ای كه تكرار مرحله گروهA اين دوره هم به حساب مي‌آيد كه در آن آرژانتيني‌ها با دو گل از سد كانادا گذشتند و حالا هم به نظر نمي‌رسد كار دشواري براي غلبه بر حريف و رسيدن به فينال مسابقات داشته باشند‌. قهرمان دوره قبلي مسابقات كوپا و جام جهاني به‌طور حتم نمي‌خواهد اين فرصت طلايي را از دست دهد.

اما به سلامت عبور كردن از اين مرحله و بازي فينال براي كاپيتان آرژانتين اهميت زيادي دارد. ليونل مسي كه به اواخر دوران حرفه‌اي‌اش نزديك شده در اين دو بازي به دو هدف كاملا در دسترس فكر مي‌كند. او با به ثمر رساندن دو گل ديگر تعداد گل‌هاي ملي خود را به ۱۰۸ مي‌رساند و با علي دايي اسطوره فوتبال كشورمان از اين حيث برابر خواهد شد و با سه گل مي‌تواند پس از رونالدو به عنوان دومين گلزن تاريخ ملي جهان برسد.

انگيزه بعدي مسي فتح چهارمين جام ملي‌اش است. او با تيمش قبلا يك بار فاتح كوپا شدند و يك جام جهاني و يك جام قهرمانان كونمبول-يوفا را به خانه بردند و در صورت فتح اين جام مي‌تواند در تاريخ دنياي فوتبال خودش را دست نيافتني‌تر از گذشته كند. آيا مسي مي‌تواند به اين دو هدف يا دست‌كم يكي از آنها برسد؟ بايد تا پايان جام صبر كرد‌.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون