• ۱۴۰۳ جمعه ۱۲ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5807 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۹ تير

آقاي پزشكيان، آن يك وعده را عملي كنيد

فاطمه باباخاني

اين روزها‌، چه آنها كه راي داده‌اند و چه آنها كه راي نداده‌اند در انتظار اين هستند كه مسعود پزشكيان فهرست كابينه خود را منتشر كند. تا اعلام نهايي، ليست‌هاي متعددي به سياق دوره‌هاي قبل در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر مي‌شود. همين فهرست‌ها كه با اهداف مختلف توسط افراد يا گروه‌هاي نامعلوم منتشر مي‌شوند معيار قضاوت درباره راستي‌آزمايي پزشكيان مبني بر كمك گرفتن از كارشناسان شده‌اند هر چند كه به سرعت نادرست بودن آنها آشكار  مي‌شود. 

در اين باره كه در چه فرآيندي وزرا و معاونان رييس‌جمهور انتخاب مي‌شوند فعلا اطلاعاتي در دست نيست، فعالان هر حوزه البته هر كدام اطلاعات ناقصي دارند و با بيم و اميد در انتظارند تا ببينند آيا اين‌بار كارشناسان بر اساس شاخص‌هاي شفاف و روشن در پست‌ها قرار مي‌گيرند يا همچنان توصيه اين و آن نماينده يا صاحب نفوذ اثرگذار است.
فهرستي كه مسعود پزشكيان به عنوان رييس‌جمهوري كه تنها يك وعده داد براي جامعه مهم است؛ به ويژه براي آنها كه در ميان دوستان و نزديكان‌شان تنها ماندند و در هر بحث و گفت‌وگو تاكيد داشتند كه فرق مي‌كند چه كسي رييس‌جمهور باشد.

 تنها وعده مسعود پزشكيان در قامت كانديداي رياست‌جمهوري به كار گرفتن كارشناسان و متخصصان بود. آن هم نه هر كارشناس و متخصصي، آنها كه بتوانند اندكي شرايط جامعه را بهتر كنند، كساني كه اهل تعامل و گفت‌وگو باشند و در نهايت بتوانند تصميم بهتر و قابل دفاعي بگيرند.

در روزهاي آتي فهرست كابينه مشخص مي‌شود، آن روز زماني است كه مي‌توان دريافت وعده رييس‌جمهور چهاردهم عملي شده است يا نه!‌ آن روز كه رييس‌جمهور علاوه بر اسامي توضيح دهد بر اساس چه فرآيندي اين اسامي از ميان هزاران اسم انتخاب شده‌اند. تا آن روز منتظر مي‌مانيم و اميدوار!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون