• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۵ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5808 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۰ تير

آرامش واحساس پیروزی را از مردم دریغ نکنید

 اكنون ببينند كه اگرچنين افراطيوني همين باقي مانده قدرت را هم تصاحب مي‌كردند چه بسا برنامه‌هاي بلند‌پروازانه‌اي براي ابدي كردن مناصب خود تدارك مي‌ديدند! احتمالا تاييد‌كنندگان صلاحيت آقاي پزشكيان متوجه انحصارطلبي فزاينده افراطيون امروز و بي‌سابقه درانقلاب شده بودند و با اقدام خود درپي توازن قدرت دركشور برآمده‌اند.
واقعا بايد بر موقعيت‌شناسي مردم و كثيري ازنخبگان آفرين گفت كه خطر بزرگ را تشخيص داده با همه دلخوري‌ها و نارضايتي‌ها پا به عرصه گذاشتند وكشور را ازيك تهديد جديد نجات دادند.
ظاهرا يك جريان فكري و سياسي با استفاده ازحسن ظن مسوولان بالاتر به صورتي سازمان يافته در بسياري ازسطوح ساختارسياسي و اداري و مديريتي كشورنفوذ كرده منويات خود را به طرق مختلف پيش مي‌برد و در اين ميان اثري از توجه به منافع ملي ديده نمي‌شود! افشاگري بسيارمهم آقاي پورمحمدي در يكي ازمناظره‌هاي تلويزيوني اثبات‌كننده اين معناست و اگر براي آن چاره‌اي انديشه نشود امكان چالش‌سازي‌هاي خطرناك در مهم‌ترين موضوعات حياتي كشور دورازذهن نيست.
اين جريان‌به‌آفتاب درآمده حتي سنت معمول درهنگام انتقال دستگاه اجرايي به انتخاب‌شوندگان جديد را برنمي‌تابد.معمولا از زمان انتخاب رييس‌جمهورجديد تا انجام تشريفات مربوطه و استقرار او بر كرسي رياست‌جمهوري يك آرامش نسبي ايجاد مي‌شود و دولت با سرعت كارهاي عقب مانده خود را انجام مي‌دهد و همه دستگاه‌ها مقدمات لازم را براي جايگزيني‌هاي احتمالي آماده مي‌كنند.ولي شكست‌خوردگان در انتخابات در همين ابتداي كار حملات خود را متوجه رييس‌جمهوركرده او را تهديد هم مي‌كنند!بخشنامه بسيار مهم سرپرست رياست‌جمهوري مبني بر ممنوعيت انتقال اموال دولتي و جابه‌جايي نيروها و انتصاب‌هاي خارج از ضوابط محل توجه و تامل جدي است. مسلما هيچ يك از مديران دولتي بدون موافقت مسوولان بالاتر حق استعفا و ترك محل كار خود را ندارند.ضمن اينكه در همين جا بايد ازنقش ارزنده آقاي مخبر هم در اداره امور و هم صيانت از راي مردم تشكر شايسته كرد . بايد گفته شود كه اين پديده كم سابقه اگر با جديت پيگيري نشود و حتي درصورت نياز به دخالت قضايي نينجامد مي‌تواند دولت چهاردهم را درهمان ابتداي كار با چالش‌هاي بزرگ ومختلف روبه‌روكند و بحران‌ساز شود.وقتي رهبرانقلاب بلافاصله پس ازحادثه هلي‌كوپترآقاي رييسي با جديت از همه مسوولان مي‌خواهدكه كارخود را بدون وقفه ادامه دهند تا درامورمردم خللي ايجاد نشود مسلما همان حكم همچنان جاري است و تا تحويل دولت جديد نافذ است.ما با چه جرياني روبه‌رو هستيم كه ازتن دادن به بديهات و ابتداييات دموكراسي طفره مي‌رود و اهميتي به امورجاري مردم ازخود نشان نمي‌دهد!؟ صدا و سيمايي كه ظاهرا يكي از مراكز جولان اين جريان است علنا به رييس‌جمهور منتخب حمله مي‌كند و گويي همان برنامه‌هاي هر 9روز يك بحران اكنون آغاز شده در حال تمهيد خود در ابعادي وسيع‌تر است! متاسفانه عده‌اي با آرامش و اميد جامعه مخالفند و قدرت و استمرارحضورخود را فقط در وجود بحران‌ها مي‌بينند!آنان مخالفان پرانگيزه با جامعه‌اند و دير نيست كه حتي هواداران‌شان متوجه اين معنا شوند و از گردشان پراكنده شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون