• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۵ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5808 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۰ تير

به مناسبت موفقيت عماد ذوالفقاري در مسابقه بين‌المللي ويولا

درخشش جوان ايراني-كانادايي در «پريم رز»

فريد پريش

يكي از شناخته شده‌ترين مسابقات سازهاي زهي در جهان مسابقه بين‌المللي ويولا «پريم رز» است كه بهترين و آينده‌دارترين ويولا نوازهاي جوان جهان را در مسابقه‌اي يك هفته‌اي گرد هم مي‌آورد. بر اساس اعلام سايت اين مسابقه بين‌المللي ويولا (پريم رز) اين مسابقه سال جاري در بازه زماني 17 تا 22 ژوئن (مصادف با 28 خردادماه تا دوم تيرماه) در جنوب كاليفرنيا شهر لس‌آنجلس برگزار شد. تمامي مراحل اين مسابقه به همراه دو رسيتال اختصاصي براي عموم مردم در دسترس بود و علاقه‌مندان مي‌توانستند به صورت حضوري در مدرسه Colburn لس‌آنجلس يا به صورت آنلاين از طريق لايو استريم اجراها را تماشا كنند.

نكته قابل توجه مسابقه امسال براي ايرانيان اين بود كه برنده جايگاه نخست اين رقابت عماد ذوالفقاري نوازنده ايراني- كانادايي بود كه توانست جايزه نقدي ۱۵ هزار دلاري اين مسابقه را نيز از آن خود كند.  دعوت براي اجرا در جشنواره انجمن ويولاي امريكا در سال ۲۰۲۶ و دعوت به مرحله نيمه نهايي مسابقه انجمن هنرمندان از امكاناتي بود كه به برنده مقام اول اين دوره از مسابقات اختصاص يافت. 

عماد ذوالفقاري از اوك‌ويل، اونتاريو، در سال ۲۰۲۱ به موسسه موسيقي كورتيس راه يافت و در حال حاضر زير نظرِ اساتيد هسين-يون هوانگ و ميشا آموري ويولا مي‌نوازد.
سايت موسسه كورتيس درباره عماد ذوالفقاري  نوشته است كه او جوايز معتبر بسياري را كسب كرده، از جمله مقام اول در «مسابقه‌ بين‌المللي زهي اِروينگ‌ام. كلاين ۲۰۲۳»، «جايزه‌ بزرگ فرانتس شوبرت» در «مسابقه موسيقي اُمني ۲۰۲۲»، مقام دوم در «مسابقه بين‌المللي زهي يوهانسن ۲۰۲۲» و در سال ۲۰۲۳ به عنوان اولين نوازنده‌ ويولا، مقام اول را در «مسابقه بين‌المللي پل موسيقي مِنينگ‌سايد» كسب كرده است. ساير افتخارات او شامل مقام دوم در «مسابقه‌ بين‌المللي موسيقي رونالد ساكس ۲۰۲۱»، مقام چهارم و جايزه يادبود «پل جي. بورِت» براي بهترين اجراي قطعه‌ آزمون در «مسابقه رشته‌هاي زهي شين ۲۰۲۱» و مقام اول در «مسابقه‌ اركستر سمفونيك جوانان تورنتو» مي‌شود.
عماد ذوالفقاري همچنين به عنوان سوليست با اركسترهاي سمفونيك برجسته‌ متعددي همكاري داشته، از جمله: «اُركستر متروپوليتن» در «مِزون سمفونيك» مونترال تحت رهبري «يانيك نِزِت-سِگين»، «اركستر سمفونيك تورنتو» در «تالار روي تامسون»، «فيلارمونيك ملي» در «تالار استراثمور»، «اركستر مجلسي اوك‌ويل» و «فيلارمونيك ملي متروپوليتن».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون