• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5812 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير

امیرحسین اصلانیان در گفت‌وگو با «اعتماد»:

کلا 40 نفر جلوی باشگاه پرسپولیس تجمع کردند با 40 نفر که اتفاقی نمی‌افتد!

سروش‌ چه ‌کاره است که درباره سایر بازیکنان نظر می‌دهد؟

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد»، اوضاع پرسپولیس روز به روز بدتر می‌شود و به نظر می‌رسد قهرمان فصل پیش لیگ برتر سال دشواری را پیش رو خواهد داشت. به گزارش روزنامه اعتماد، ستاره‌های این تیم یک به یک جدا می‌شوند یا در آستانه جدایی قرار دارند از طرفی مدیران باشگاه که دلخوش به واگذاری تیم به مالکان جدید بودند عملا آچمز شدند! بانک‌ها پولی اضافه برای حفظ ستاره‌ها نمی‌دهند و فعلا هم که خبری از جذب بازیکن جدید نیست. با پیوستن رامین رضايیان به استقلال هم هواداران پرسپولیس عصبانی‌تر از گذشته هستند و در فضای مجازی این عصبانیت را نشان داده‌اند. آنها از تحریم‌ اسپانسر می‌گویند و برای درویش خط و نشان می‌کشند! اما امیرحسین اصلانیان اعتقاد دارد با این اعتراضات هم‌ تغییری در وضعیت ایجاد‌ نخواهد شد و قرمزها در وضعیت قرمز به استقبال فصل جدید ‌خواهند رفت. در ادامه گفت‌وگوی اختصاصی خبرنگار «اعتماد» با این پیشکسوت پرسپولیس را می‌خوانید.

 

وضعیت این روزهای پرسپولیس را برای‌مان شرح می‌دهید؟

اول که گفتند مالکی برای باشگاه آمده که می‌تواند هزینه کند ما هم خوشحال بودیم. گفتیم در زمان یارگیری بریز و بپاشی می‌کنند تا بازیکنانی را جذب کنند یا بازیکنان فصل پیش را حفظ کنند اما گویا طرز تفکر چیز دیگری است! آنچه به درویش به عنوان مدیرعامل دستور می‌دهند یک چیز دیگر است یعنی یک عددی تعیین کردند و آن عدد را به یکسری بچه‌ها پیشنهاد دادند و آنها هم دیدند جای دیگر سه برابر پیشنهاد می‌دهند و رفتند!

در این وضعیت چه کار باید کرد؟

باید رفت سراغ بازیکنان دیگر، اما وقتی به لیگ ‌نگاه می‌کنیم ‌دو تا بازیکن هم ‌تولید نشده که این نشان‌دهنده لیگ مریض ماست. با این حال همین وضعیت صنعتی برای بعضی‌ها شده که از بغلش پول در می‌آورند و نمی‌شود در آن را تخته کنیم، چون پای خیلی از غیرفوتبالی‌ها در آن درگیر است و این چرخه مالی با اعداد بالا که فقط گیر مربیان و بازیکنان نمی‌آید و افراد دیگر از این پول سهم می‌برند، وجود دارد. متاسفم وضعیت سرخابی‌ها این‌طور است که روی کاغذ هیچ شانسی برای رقابت با تراکتور و سپاهان ندارند!

بعضی هواداران پرسپولیس مقابل باشگاه تجمع کردند یا از تحریم اسپانسر می‌گویند. فکر می‌کنید این واکنش‌ها تاثیری هم‌ دارد؟

آنچه ما در تصویر در تجمع دیدیم نهایت ۴۰ نفر بودند! با جمع شدن ۴۰ نفر در یک کوچه باریک فکر نمی‌کنم ‌یک تصمیم کلان گرفته شود! اگر عدد خیلی بالا بود می‌توانستیم درباره‌اش صحبت کنیم، اما درباره تحریم اسپانسر بگویم من و خیلی از اطرافیانم نه حسابی داشتیم و نه الان داریم! از بسیاری از دوستانم می‌پرسم بانک شما چیست؟ آنها بانک‌های دیگری را اسم می‌برند که با آن کار می‌کنند‌. آنها باید پیشکسوتان را دعوت می‌کردند و کارت هدیه می‌دادند و حساب برای‌شان باز می‌کردند! این‌طور باید از پیشکسوت پرسپولیس دعوت شود نه اینکه من بروم بانک بگویم من فلانی هستم و لطفا برای من حساب باز کن. این توهین به من به عنوان بازیکن سابق این تیم است. باید به ما احترام گذاشته شود، اما این چیزها را نمی‌بینیم و تازه دستور دادند که خیلی هزینه نشود و داریم می‌بینیم که خیلی از بازیکنان می‌روند.

درباره رفتن رضايیان به استقلال چه صحبتی دارید؟

اولا که تصمیم‌گیرنده خودش است و خودش هم پاسخگو خواهد بود، اما قبلا هم گفتم او در سپاهان فصل خوبی داشت و به کار سرخابی‌ها می‌آید. در یک مقطع به ناحق کنارش گذاشتند و هم در بازی سپاهان و پرسپولیس فحش‌های رکیکی به او دادند که می‌تواند در تصمیمش تاثیرگذار بوده باشد! شاید هم پرسپولیس پیشنهاد اغواکننده ای به او نداده. نمی‌دانم!

شما از استقلال پیشنهاد داشتید، اما به این تیم نرفتید؟

زمان ما که پول نبود، هاشمی‌نسب که از لج و لجبازی استقلالی شد یا خدابیامرز علی انصاریان را از تیم کنار گذاشتند وگرنه هیچ وقت این‌طور نبوده ‌که تیمت شما را بخواهد و شما این جابه‌جایی را انجام‌ دهی. من هم پیشنهاد داشتم، اما به پیکان رفتم و فصل بی‌حاشیه‌ای هم در این تیم داشتم. ‌کلا هم دوست نداشتم در فوتبال خودم ‌را وارد این‌جور بازی‌ها و حواشی کنم. کمااینکه در آن سال رفت و برگشت استقلال را بردیم.

قبول دارید مصاحبه‌هایی که قبلا رضاییان انجام داد و تصمیم ناگهانی‌اش باعث می‌شود در بین هواداران تنش‌ها بیشتر شود؟ ‌

خب اینها الان یکسری مدیربرنامه دارند که به صورت زنجیری اینها را در دست گرفتند! یک امضایی بین‌شان شده و یک عددی به مشاور یا مدیربرنامه تعلق می‌گیرد اما زمان ما این‌طور نبود و اگر دوست داشتیم ‌خودمان یک زنگی می‌زدیم و مشورت می‌کردیم، ‌اما الان این‌جوری نیست. الان مدیربرنامه می‌گوید بازیکن کجا برود و تصمیم صددرصدی با بازیکن نیست! البته درنهایت خودش باید پاسخ بدهد. برای من عجیب است که در پرسپولیس بازیکن بالای ۳۲ یا ۳۳ می‌آورند و عکس می‌گیرند و در پیج‌شان می‌گذارند! در هیچ جای دنیا این‌طور نیست و بازیکنان در این سن وقت خداحافظی‌شان است. حالا تک و توک نگاه‌ شاید این‌طور نباشند. منظورم بالای ۹۵درصد است. در سه تا جام‌ نمی‌کشند آن‌هم در پست‌های مهاجم ‌یا هافبک! جالب است‌ هنوز اسم‌هایی نظیر عبدی و علیپور را می‌شنویم! اینها بازی‌های خودشان را کردند و انداختن بر سر زبان‌ها درست نیست در لیگ بازیکن نداریم باید بروند خارجی بگیرند. البته اوضاع سخت شده چون درویش دیگر تک‌محور نیست و بانک تصمیمات اصلی را می‌گیرد و دراختیار‌ هیات مدیره می‌گذارد و مدیر هم باید اجرا کند و‌ درویش هم چون صندلی مدیریت را دوست دارد، می‌گوید هر چی بگویید انجام می‌دهم! از بیرون که می‌بینیم او هیچ کاره است و فقط تصمیمات را اجرا می‌کند و حالا امیدواریم وسط کار کم نیاورد و تا آخر ادامه دهد!

درباره حرف‌های سروش رفیعی مقابل درِ باشگاه چه نظری دارید؟

بازیکن باید در حوزه خودش و درباره خودش حرف بزند. درباره نگهداشتن اوسمار و رفتن یکسری بازیکنان در سال پیش این دخالت‌ها بود که خوب نیست. نمی‌دانم چرا پیروانی خودش را کنار کشیده و صحبتی نمی‌کند یا او یا سخنگو بگذارند که حرف بزنند. آن خبرنگاران هم شیطنت کردند سروش رفیعی چی کاره است که درباره رفتن و آمدن بازیکنان صحبت کند؟ بازیکنی که در اواخر فوتبالش هست به فکر فوتبال خودش باشد، چون این‌طوری که سنگ روی سنگ بند نمی‌شود!

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون