• ۱۴۰۳ شنبه ۳۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5814 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۳۰ تير

آیا ريیس پیشین فدراسیون فوتبال وزیر ورزش می‌شود؟

ماجرای دعوت از محمد دادکان به ستاد انتخاباتی پزشکیان و یک پاسخ جنجالی!

نام محمد دادکان در شرایطی این روزها به عنوان یکی از نامزدهای وزارت ورزش و جوانان معرفی شده است که او در زمان برگزاری انتخابات دعوت ستاد دکتر پزشکیان را رد کرده بود. از زمانی که محمد دادکان در دهه هشتاد از فدراسیون فوتبال جدا شد، با برگزاری هر انتخابات ریاست‌جمهوری نام او به عنوان کاندیدای نشستن روی صندلی وزارت ورزش مطرح شده است. دلیل این امر محبوبیت ستاره سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس و همین‌طور عملکرد مدیریتی او در دوره چهار ساله ریاست بر فدراسیون فوتبال بوده است.

تا به امروز ماجرای نشستن محمد دادکان روی صندلی وزارت ورزش از مرحله اخبار و گمانه‌زنی رسانه‌ای بالاتر نرفته است و چهره‌های دیگری به عنوان وزیر ورزش یا ريیس سازمان تربیت بدنی معرفی شدند. چهره‌هایی که در سال‌های گذشته نتوانستند کمک خاصی به ورزش کشور انجام دهند. نتیجه چنین رویکردی نیز افت ورزش ایران بوده است که همچنان نیز ادامه دارد.

این روزها که بحث تشکیل کابینه دولت چهاردهم بسیار داغ است باز هم نام محمد دادکان در کنار چند چهره دیگر به عنوان وزیر ورزش و جوانان احتمالی در فضای رسانه‌ای و مجازی به گوش رسیده است.

روز پنجشنبه در جریان بازدید دکتر مسعود پزشکیان ريیس‌جمهور منتخب از بازار تهران و مراسم سنتی عزاداری روز سوم شهادت امام حسین(ع) ملاقاتی اتفاقی بین ایشان و محمد دادکان به وجود آمد که از دید رسانه‌ها دور نماند. همین ملاقات گمانه‌زنی‌ها در مورد همکاری دادکان با دولت چهاردهم را تشدید کرده است.

با اين حال طبق اطلاعاتی که خبرنگار اعتماد به دست آورده است، اضافه شدن محمد دادكان به كابينه دكتر پزشكيان دور از ذهن به نظر مي‌رسد، چرا كه چند روز قبل از برگزاری مرحله دوم انتخابات چند تن از اعضای ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان تلاش کردند ملاقاتی بین ایشان و دادکان ترتیب دهند. با این حال دادکان از حضور در این جلسه خودداری کرد. دادکان در پاسخ به این دعوت پیامی این متن را ارسال کرد: «با سلام و احترام. با تشکر از حسن نظر و دعوت مجموعه آقای پزشکیان، اینجانب ضمن احترام به جناب آقای دکتر پزشکیان انتخابات را یک بازی سیاسی می‌دانم، از این رو معذوریت من را پذیرا باشید.» باتوجه به این پیام و اظهارات سابق محمد دادکان به نظر نمی‌رسد دادکان به دنبال کسب جایگاهی در کابینه دولت چهاردهم باشد. در عین حال باتوجه به سوابق ورزشی و مدیریتی ایشان می‌توان امیدوار بود که اعضای کمیته انتخاب وزیر ورزش و جوانان از تجربیات و مشورت محمد دادکان استفاده کنند.

گرچه طبق اعلام محمدجواد ظریف، رییس شورای راهبری انتخاب اعضاي كابینه دولت چهاردهم تاکنون هیچ فردی برای نامزدی هیچ مسوولیتی از سوی کمیته‌ها یا شورای راهبری پیشنهاد نشده و گمانه‌زنی‌ها از جنس خبرسازی است.

طبق این اعلام می‌توان گفت هر اتفاقی ممکن است در مورد انتخاب وزیر ورزش و جوانان دولت چهاردهم رخ دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون