• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5815 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۱ تير

هواداران مارسی: باشگاه برای متجاوزین فرش قرمز پهن کرد!

گذشته گرین‌وود دست از سرش بر نمی‌دارد

میسون گرین‌وود در مورد بحث‌هایی که پیرامون انتقالش از منچستریونایتد به مارسی وجود دارد، سکوتش را شکست. او در مورد مخالفت هواداران پیرامون انتقالش از اولدترافورد به مارسی صحبت کرد.
به گزارش اعتمادآنلاین، چند روز قبل کار انتقال مهاجم یونایتد از منچستر به مارسی به پایان رسید. این درحالی است که برخی هواداران مارسی از امضای قرارداد ناراضی هستند. با این حال نگاه گرین‌وود به آینده است.
باشگاه مارسی فرانسه 30 میلیون یورو (25 میلیون پوند / 34 میلیون دلار) برای انتقال دايمی گرین‌وود از منچستریونایتد هزینه کرده است. این مهاجم پس از یک فصل حضور قرضی در ختافه، اولدترافورد را ترک می‌کند، اما انتقال او به لیگ يك، اعتراض هواداران را برانگیخته است. بنوا پایان، شهردار مارسی نیز با این انتقال مخالفت کرده و از باشگاه خواسته است که بازیکن منچستریونایتد را به خدمت نگیرد. او گرین‌وود را «مایه شرمساری» نامیده است.
مخالفت با آمدن گرین‌وود به مارسی به دلیل دستگیری او در ژانویه 2022 صورت گرفت. او سپس به تلاش برای تجاوز جنسی، تجاوز و رفتار اجباری و کنترلی متهم شد، اما این اتهامات و روند دادگاه در فوریه 2023 پس از انصراف شاهدان کلیدی و افشای مطالب جدید متوقف شد. گرین‌وود از زمان دستگیری‌اش برای یونایتد بازی نکرد اما می‌گوید که گذشته را پشت سر گذاشته و با شریک زندگی‌اش هریت رابسون و دختر بچه‌شان به آینده نگاه می‌کند.
او به لا پروونس گفت: «بدیهی است که من از این بحث آگاه هستم و سوال را درک می‌کنم. نمی‌خواهم وارد هیچ بحثی شوم. من قبلا این فرصت را داشتم که در مورد این موضوع در سال گذشته اظهارنظر کنم، اکنون این داستان پشت سر ماست. با شریک زندگی‌ام، ما خودمان را با هم بازسازی کردیم، به عنوان یک زوج، ما به تازگی یک سال را در مادرید گذرانده‌ایم. من اکنون به آینده نگاه می‌کنم و فقط روی المپیک مارسی و زندگی جدیدمان در مارسی متمرکز شده‌ام.»
گرین‌وود همچنین فصل گذشته برای ورود به لالیگا و ثبت قرارداد قرضی با ختافه با مخالفت روبه‌رو شد اما با زدن 10 گل برای تیم خوزه بوردالاس، جایزه بهترین بازیکن فصل تیم را از آن خود کرد. این بازیکن 22ساله با آغاز یک چالش جدید در لیگ يك، در فصل آینده قصد دارد طرفداران خود را در فرانسه جلب کند.
با این حال هواداران زیادی در شهر مارسی به ‌شدت علیه این بازیکن موضع گرفته‌اند و به او خوشامد نگفتند . 
گروه هواداران OMForum یکی از گروه‌های هواداری است که در بیانیه‌ای طولانی گفت: «در زمانی که مذاکرات برای ورود میسون گرین‌وود پیشرفت کرد، ما لازم دیدیم که یک بار دیگر و قبل از اینکه آسیب جبران‌ناپذیری به باشگاه وارد شود، توضیح دهیم که چرا این انتقال با توجه به ارزش‌های باشگاه غیرقابل تصور به نظر می‌رسد و چرا برای بسیاری از ما به معنای عبور از خط قرمزی است که به ‌طور غیرقابل جبرانی به علاقه ما به این باشگاه آسیب می‌زند.»
مجموعه‌ای از گروه‌های فمینیستی مارسی به نام «J’crains degun» نیز از جمله کسانی بودند که صدای خود را به واکنش‌ها اضافه کردند، ازجمله Solidarite Femmes13، که از نزدیک با باشگاه در جامعه کار می‌کنند. آنها در اینستاگرام پست کردند: «انتخابی ناسازگار با تعهدی که المپیک مارسی در مبارزه با خشونت علیه زنان اعلام کرده است. عدم مجازات متجاوزین، فرش قرمز در زمین ولودروم!»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون