• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5815 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۱ تير

گزارش «اعتماد» از پرونده‌هاي جنايي كه متهمان آن اغلب شوهران هستند

فهرست مقتولان

در سه ماهه نخست سال‌هاي ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ دست كم ۸۵ زن و دختر توسط مردان نزديك به خود به قتل رسيدند

بهاره شبانكارئيان

توضيح «اعتماد»: اين گزارش با استناد به اخبار منتشر شده در رسانه‌ها تنظيم و هدف از انتشار آن افزايش آمار قتل زنان و دختراني است كه توسط مردان نزديك به خود كشته شده‌اند. هرچند اخبار قتل زنان و دختران با انگيزه ناموسي يا اختلافات خانوادگي در اكثر مواقع رسانه‌اي نمي‌شود و بيشتر از فهرستي است كه «اعتماد» در اين گزارش به آن پرداخته، اما همين موارد ثبت شده نيز مشخص مي‌كند اين قتل‌ها طي سه ماهه نخست سال‌هاي ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ سير صعودي داشته است. البته قتل زنان و دختران به دست مردان نزديك به آنها در سراسر جهان مشاهده مي‌شود، اما اميد است كارشناسان و مراجع قضايي در ايران جهت كاهش اين آمار در راستاي نقض حقوق زنان در قانون اقدامات لازم را انجام دهند.

بررسي‌هاي «اعتماد» نشان مي‌دهد كه طي سه ماهه نخست سال‌هاي ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ دست كم ۸۵ زن و دختر توسط شوهر، پدر، برادر و… كه جزو مردان نزديك به آنها بوده، كشته شده‌اند. طبق اين بررسي در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ دست‌كم ۲۲ زن و دختر، در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ دست‌كم ۲۸ زن و دختر و در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نيز دست‌كم ۳۵ زن و دختر در شهرهاي مختلف ايران به قتل رسيده‌اند.

در اين ميان طي سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ بيشترين تعداد قتل‌ها در شهرهاي «اروميه، تالش، تبريز، مشهد، ايرانشهر و تهران» رخ داده كه «تهران با ۵ مورد زن كشي» در صدر اين آمار بوده، همچنين طي همين بازه زماني در سال ۱۴۰۲ بيشترين تعداد قتل‌ها در شهرهاي «ديواندره، كوهدشت و تهران» به وقوع پيوسته كه «تهران با ۱۱ مورد زن‌كشي» در صدر بوده و در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ نيز بيشترين قتل‌ها در شهر «تهران با ۱۰ مورد زن‌كشي» رخ داده كه اكثر اين قتل‌ها در بازه زماني مشابه توسط «شوهران» قربانيان رخ داده است. تا جايي كه در سال ۱۴۰۱، ۱۶ زن، سال ۱۴۰۲، ۱۵ زن و در سال ۱۴۰۳، ۲۷ زن به دست همسران خود به قتل رسيده‌اند. «اعتماد» در ادامه به فهرست مقتولان اشاره كرده است.

 

سال ۱۴۰۳ (۳۵ مورد)

اوايل فروردين ماه مردي در تهران با استفاده از بنزين همسر و پسرش را به آتش مي‌كشد. اين اقدام كه به فوت اين مادر و فرزند منجر شده به دنبال اختلافات خانوادگي بوده است. متهم در اعترافات خود عنوان مي‌كند كه در خانواده اختلاف زيادي وجود داشته است.

اوايل فروردين ماه پريناز شوركي در شهر آبخش استان بوشهر توسط همسرش به قتل مي‌رسد. طبق اين گزارش متهم به كادر درمان عنوان مي‌كند كه همسرش از طريق‌ دار زدن اقدام به خودكشي كرده است. در حالي كه آثار ضرب و جرح بر بدن قرباني مشهود بوده و در نهايت پزشكي قانوني علت مرگ او را قتل اعلام مي‌كند. 

اوايل فروردين ماه مردي در تبريز زن جوانش را به دليل عدم رضايت از نحوه آشپزي و استفاده زياد از رب گوجه فرنگي با اسلحه شاتگان به قتل مي‌رساند. كارآگاهان وقتي وارد صحنه جرم مي‌شوند همسر مقتول عنوان مي‌كند كه زنش طي اقدامي خودكشي كرده، اما ماموران با بررسي‌هاي بيشتر به همسر مقتول مظنون و او را بازداشت مي‌كنند. 

۵ فروردين ماه زني ۵۹ ساله در شهرستان تالش توسط همسرش با يك چوب دستي به قتل مي‌رسد. متهم ۶۰ ساله پس از ارتكاب جنايت جسد او را در كنار يك جاده در تالش رها مي‌كند. پليس پس از كشف جسد خون‌آلود اين زن ميانسال به همسر مقتول مظنون و او را دستگير مي‌كند. متهم در اعترافاتش علت قتل را اختلافات خانوادگي عنوان مي‌كند.

۷ فروردين ماه زن ۳۴ ساله‌اي در يكي از محله‌هاي شهر جويبار توسط همسرش به قتل مي‌رسد. متهم پس از ارتكاب جرم محل را ترك و به سمت تهران فرار مي‌كند، اما در تهران به يكي از كلانتري‌ها خود را معرفي مي‌كند.

۸ فروردين ماه يك زن ميانسال توسط همسر خود در يكي از محله‌هاي سمنان با انگيزه مسائل ناموسي با ضربات چاقو به قتل مي‌رسد. دختر ۱۲ ساله آنها به پليس عنوان مي‌كند كه پدرش فرد شكاكي بوده و سر كوچك‌ترين مسائل به رفتارهاي مادرش مشكوك می‌شده و او را كتك مي‌زده. متهم پس از ارتكاب جنايت اقدام به خودكشي مي‌كند، اما به يكي از مراكز درماني منتقل مي‌شود.

۱۰ فروردين ماه دختري ۲۱ ساله در يكي از روستاهاي مرزي شهرستان آبادان توسط پدرش با انگيزه آنچه ناموس ناميده مي‌شود خفه و به قتل مي‌رسد. طبق اين گزارش خانواده مقتوله، پس از حادثه اعلام رضايت مي‌كنند.

۱۲ فروردين ماه زني ۳۸ ساله به نام سامره مختارپور اهل شهرستان سلماس و ساكن اروميه توسط همسرش به قتل مي‌رسد، اما جسد اين زن در جاده مهاباد كشف مي‌شود. متهم پس از بازداشت در اعترافات خود عنوان مي‌كند كه در جريان يك مشاجره ابتدا بر اثر ضربات مكرر به سر و گردن قرباني او را بيهوش كرده و سپس با روسري او را خفه كرده است.

۱۴ فروردين ماه زني ۳۶ ساله به همراه فرزند خردسال خود توسط همسرش در شهرستان پاوه استان كرمانشاه به قتل مي‌رسد. متهم چند ماه بعد در تير ماه ۱۴۰۳ به جرم خود اعتراف مي‌كند و توسط پليس بازداشت مي‌شود. او در اظهارات خود مدعي مي‌شود كه به خاطر بيماري فرزند و اختلاف با همسرش مرتكب اين جنايت شده است. متهم اعضاي خانواده‌اش را در حالي كه داخل يك خودرو سوار بودند از يك سرازيري به داخل آب سد داريان پاوه رها مي‌كند. در اين حادثه همسر باردار و فرزند او بر اثر خفگي جان‌شان را از دست مي‌دهند. 

۱۷ فروردين ماه صبا عيني‌اميري، زني ۳۴ ساله اهل شهرستان الشتر استان لرستان و ساكن جويبار توسط همسرش به قتل مي‌رسد. قرباني با ضربات متعدد چاقو مقابل چشمان دو فرزند خود به قتل رسيده است.

۱۹ فروردين ماه يك زن ۲۷ ساله در محله عين۲ اهواز با ضربات متعدد چاقو توسط برادرانش با انگيزه مسائل ناموسي به قتل مي‌رسد. طبق اين گزارش برادران اين زن جوان مقابل چشمان همسرش او را به قتل رسانده و همسر خواهرشان را نيز كه قصد مداخله داشته مجروح مي‌كنند و سپس متواري مي‌شوند.

۲۱ فروردين ماه سميرا اكبري، زني ۳۵ ساله در شهر بردسكن واقع در استان خراسان رضوي به دست همسر سابق خود به قتل مي‌رسد. متهم پس از فرو كردن چاقو به ناحيه سر، گلوي همسر سابق خود را نيز مي‌برد. او پس از جنايت بازداشت مي‌شود، اما تاكنون انگيزه‌اي از قتل گزارش نشده است. 

۲۳ فروردين ماه زني ۵۹ ساله در يكي از روستاهاي شهرستان خمين توسط همسر ۶۶ ساله خود با اسلحه شكاري به قتل مي‌رسد. متهم بعد از اين حادثه فرار مي‌كند، اما در نهايت بازداشت مي‌شود. او پس از دستگيري انگيزه خود را اختلافات خانوادگي عنوان كرده است.

۲۶ فروردين ماه زني ۳۷ ساله در محله گاندي تهران با ضربات متعدد چاقوي مردي جوان كه خواستگارش بوده به قتل مي‌رسد. اين زن كه به رابطه خود پايان داده بود مورد حمله اين مرد قرار مي‌گيرد. متهم چند وقت بعد در شهرستان گرگان در مخفيگاهش شناسايي و دستگير مي‌شود. او پس از دستگيري انگيزه خود را پاسخ منفي زن جوان براي ازدواج عنوان مي‌كند.

۲۸ فروردين ماه زني ۴۸ ساله در يكي از باغ‌هاي شهرستان فلاورجان اصفهان توسط همسرش به قتل مي‌رسد. متهم در باغ شخصي خود اقدام به بستن دست و پاي همسرش مي‌كند و با بستن چسب نواري دور گلوي مقتوله، او را خفه مي‌كند. متهم پس از بازداشت در مورد انگيزه خود عنوان مي‌كند كه چون ازدواج مجدد داشته و همسرش از اين موضوع بي‌اطلاع بوده با او دچار اختلاف شده و اقدام به كشتن همسرش كرده است.

اواخر فروردين ماه زني ۳۲ ساله به نام معصومه در تبريز توسط همسرش به قتل مي‌رسد. متهم پس از اين جنايت جسد مقتول را آتش مي‌زند. طبق اين گزارش متهم به منظور رهايي از طلبكارانش براي همسرش دسته‌چك گرفته تا مسووليت بدهي‌ها به عهده همسرش باشد. بعد هم براي نجات از بدهي همسرش را به قتل رسانده است. يكي از دختران مقتول بعد از اين حادثه دو بار اقدام به خودكشي كرده است.

 

اوايل ارديبهشت ماه يك زن جوان در تهران به دليل اختلافات خانوادگي توسط همسرش به قتل مي‌رسد. متهم پس از كشتن همسرش بازداشت مي‌شود و به قتل اعتراف مي‌كند. متهم در اعترافات خود اظهار مي‌كند كه به دليل اختلافات خانوادگي و در جريان يك مشاجره اقدام به كشتن همسرش كرده و به مدت دو روز جنازه را زير تخت فرزندشان مخفي و سپس به شرق تهران برده و دفن كرده است. 

۵ ارديبهشت ماه زني به نام آرزو شيرخاني در شهر سبزوار توسط همسرش كشته مي‌شود. متهم با ضربات تبر ابتدا دست‌هاي مقتول را مجروح و سپس ضربه‌اي به سر او وارد مي‌كند و مقتول در دم جانش را از دست مي‌دهد. طبق اخبار منتشر شده اين زوج قبل از حادثه دچار اختلافات شديد شده و آرزو روز حادثه براي طلاق اقدام كرده كه پس از بازگشت به خانه توسط همسرش مورد حمله قرار گرفته و به قتل رسيده است. متهم پس از ارتكاب جنايت متواري شده است. 

۶ ارديبهشت ماه زني ۲۳ ساله به نام ساجده، اهل روستاي كورده از توابع مشهد توسط برادر ۱۷ ساله خود با انگيزه ناموسي به قتل مي‌رسد. طبق اين گزارش، خانواده مقتول پس از انتقال جسد به بيمارستان سعي مي‌كنند مرگ او را طبيعي جلوه دهند، اما ماموران به خانواده مظنون و برادر مقتول را بازداشت مي‌كنند. متهم در اعترافات خود عنوان مي‌كند كه پس از طلاق گرفتن ساجده از همسرش از جانب مردم تحقير مي‌شده و به دليل جلوگيري از بدنامي در يك اصطبل روستايي خواهرش را خفه كرده است.

۱۲ ارديبهشت ماه زن جواني به نام شهين گويلي در سنندج بر اثر جراحات شديد در بيمارستان كوثر فوت مي‌كند. همسر اين زن همزمان با آتش زدن شهين اقدام به خودسوزي كرده و جانش را از دست داده است. بنا بر اين گزارش، مقتول از مدتي قبل به دليل اختلافاتي كه با همسرش داشته به خانه پدر و مادرش برگشته و درخواست طلاق مي‌دهد. روز حادثه همسر اين زن از او درخواست مي‌كند كه به خانه‌شان برگردد، اما با امتناع اين زن، همسر او خودش و شهين را به آتش مي‌كشد.

۱۴ ارديبهشت ماه يك زن از تبعه افغانستان در منطقه مهدي‌آباد مشهد كه شش ماهه نيز باردار بوده، توسط همسرش به قتل مي‌رسد. متهم پس از دستگيري انگيزه خود را عدم تمكين زنش اعلام مي‌كند. 

۱۵ ارديبهشت ماه زني ۲۴ ساله در مشهد با ضربات چاقو توسط همسرش با انگيزه مسائل ناموسي به قتل مي‌رسد. طبق اين گزارش، قتل در بلوار خواجه ربيع صورت گرفته و متهم خواهر ۱۶ ساله و برادر همسرش را نيز با ضربات چاقو مجروح كرده است.

۱۵ ارديبهشت ماه زني ميانسال در تهران توسط پسرش با انگيزه نامشخص به قتل مي‌رسد؛ ساعت ۲ بامداد كشف جسد زني در خانه‌اي در شهرك دانشگاه واقع در تهران به پليس گزارش مي‌شود. ماموران در پاگرد ورودي خانه جسد سوخته زن ميانسالي را مشاهده مي‌كنند كه به وسيله جسم نوك تيز به قتل رسيده بود. براساس شواهد، پسر اين زن، متهم به قتل او شناخته مي‌شود. پسر جوان ابتدا مادرش را با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده و پس از ارتكاب جرم، با مواد اشتعال‌زا جسد را در پاگرد ورودي خانه به آتش كشيده است. متهم هنگام بازداشت قصد داشته با محلول شبه‌اسيد به پليس حمله كند. 

۱۷ ارديبهشت ماه، زني ۳۳ ساله اهل شهرستان بهشهر استان مازندران در جريان يك درگيري بر اثر ضربات متعدد چاقو به قتل مي‌رسد. متهم پس از دستگيري انگيزه خود را مشكلات شخصي با مقتول عنوان مي‌كند. 

۲۴ ارديبهشت ماه، زني ميانسال در شهرك انديشه تبريز طي يك مشاجره توسط همسرش با سيم شارژر خفه و به قتل مي‌رسد. متهم پس از جنايت بازداشت مي‌شود و انگيزه خود را اختلافات خانوادگي عنوان مي‌كند.

۲۷ ارديبهشت ماه، كبري دلاور، زني ۵۰ ساله اهل ‌پهله زرين‌آباد شهرستان دهلران توسط همسرش به قتل مي‌رسد. متهم پس از دستگيري انگيزه خود را اختلافات خانوادگي عنوان مي‌كند.

۲۷ ارديبهشت يك زن ۳۱ ساله در ايرانشهر استان سيستان و بلوچستان توسط همسرش با سلاح گرم به قتل مي‌رسد. متهم در اعترافات خود انگيزه‌اش از جنايت را اختلافات خانوادگي عنوان مي‌كند.

 

۱۵ خرداد ماه، زني جوان در شهرستان نظرآباد استان البرز توسط همسر ۳۴ ساله خود بر اثر ضربات متعدد وارده به ناحيه سر به قتل مي‌رسد. متهم پس از دستگيري انگيزه خود را اختلافات خانوادگي عنوان مي‌كند. 

۱۶ خرداد ماه، زني ۲۵ ساله در تهران توسط همسرش با ضربات متعدد چاقو به قتل مي‌رسد. متهم پس از بازداشت انگيزه خود را خودداري همسرش از تامين مالي او جهت خريد مواد مخدر اعلام مي‌كند. 

۱۹ خرداد ماه، يك دختر و پسر اهل شهرستان ايرانشهر استان سيستان و بلوچستان به خاطر هر آنچه ناموس ناميده مي‌شود توسط بستگان دختر با شليك اسلحه گرم به قتل مي‌رسند. 

۲۲ خرداد ماه، اسما پيشدار، زني ۲۷ ساله در بندرعباس توسط همسرش خفه و به قتل مي‌رسد. متهم پس از ارتكاب جرم خانه را به آتش مي‌كشد و سپس به همراه فرزندان خود فرار مي‌كند، اما او ساعاتي بعد توسط پليس دستگير مي‌شود و انگيزه خود را از قتل اختلافات خانوادگي عنوان مي‌كند. 

۲۲ خرداد ماه، رزيتا ارغده، زني ۴۰ ساله در تالش استان گيلان توسط پسرعموي ۲۳ ساله خود با ضربه چاقو به قتل مي‌رسد.

۲۳ خرداد ماه، ليلي پايمزد، زني ۳۲ ساله اهل روستاي خورنج شهرستان پيرانشهر توسط همسرش به آتش كشيده مي‌شود. طبق اين گزارش مقتول از مدتي پيش به دليل اختلافاتي كه با همسرش داشته به خانه پدري خود مي‌رود، اما متهم روز حادثه مقابل خانه پدري همسرش مي‌رود و با ريختن بنزين ليلي را به آتش مي‌كشد. در نهايت نيز اين زن جوان در ۲۷ خرداد ماه در بيمارستان خميني اروميه جانش را از دست مي‌دهد. 

اواخر خرداد ماه زني ۲۱ ساله در قزوين توسط همسرش خفه و به قتل مي‌رسد. متهم پس از دستگيري در اعترافات خود اظهار مي‌كند كه به خاطر اختلافات خانوادگي مرتكب اين جنايت شده است. 

۳۱ خرداد ماه زني ۴۰ ساله به نام نرگس موسوي در روستاي گيساوندان رشت توسط همسرش با ضربات چاقو به قتل مي‌رسد. 

 

سال ۱۴۰۲ (۲۸ مورد)

۷ فروردين ماه، زني به نام سرشين پيره در مريوان به دست مردي كه با او در رابطه بود به داخل چاه انداخته و به قتل مي‌رسد.

 ۹ فروردين ماه، زني به نام مهناز در تهران توسط همسرش با ضربات چاقو به قتل مي‌رسد. متهم انگيزه خود را از اين جنايت اختلافات خانوادگي عنوان مي‌كند.

۱۴ فروردين ماه، زني به همراه پسر خود در رباط‌كريم تهران توسط همسرش با اسلحه به قتل مي‌رسند.

۲۱ فروردين ماه، زني به همراه دو پسر خود در تهران توسط همسرش به قتل مي‌رسند. متهم انگيزه خود را از ارتكاب اين جنايت اختلافات خانوادگي عنوان مي‌كند.

اواسط فروردين ماه، زن در تهران توسط همسرش با انگيزه هر آنچه ناموس ناميده مي‌شود به قتل مي‌رسد. متهم پس از جنايت جسد را مثله مي‌كند.

۲۵ فروردين ماه، زن جواني به نام مريم در خوي به دست پدر و برادرش با انگيزه مسائل ناموسي به قتل مي‌رسد. متهمان پس از به قتل رساندن مريم سعي مي‌كنند قتل او را خودكشي جلوه دهند.

۲۷ فروردين ماه، دختر جواني به نام دنيا در كرمانشاه توسط يكي از اقوام شان با انگيزه نامشخص به قتل مي‌رسد.

 

۴ ارديبهشت ماه، زني در تهران توسط همسرش با ضربات متعدد چاقو به قتل مي‌رسد.

۹ ارديبهشت ماه، شيروان، زني ۲۴ ساله اهل صفاييه در آذربايجان غربي با انگيزه ناموسي توسط پدرش به قتل مي‌رسد.

۱۰ ارديبهشت ماه، زني در تهران توسط برادرش به خاطر اختلافات مالي با ضربات چاقو و سپس به آتش كشيدن مقتوله او را به قتل مي‌رساند.

۱۲ ارديبهشت ماه، دختري نوجوان در ديواندره توسط برادرش با انگيزه مسائل ناموسي با ضربه چكش به قتل مي‌رسد.

۹ ارديبهشت ماه، زني در اراك توسط همسرش به خاطر اختلافات خانوادگي با ضربات چاقو به قتل مي‌رسد. طبق اين گزارش خواهرزاده مقتوله نيز در اين درگيري مجروح مي‌شود.

۱۳ ارديبهشت ماه، دختر جواني به نام فرشته در كوهدشت لرستان به دست پدرش با انگيزه مسائل ناموسي به ضرب گلوله به قتل مي‌رسد.

۱۳ ارديبهشت ماه، دختر جواني به نام ستايش در كوهدشت لرستان با انگيزه مسائل ناموسي با خوراندن قرص برنج از سوي پدرش به قتل مي‌رسد.

۱۳ ارديبهشت ماه، زني به نام معصومه در كوهدشت با انگيزه مسائل ناموسي به دست پدرش با شليك گلوله به قتل مي‌رسد.

۱۳ ارديبهشت ماه، غزال اهل روستاي راژان از توابع اروميه توسط همسر سابق خود مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به قتل رسيد.

۱۶ ارديبهشت ماه، زني جوان به نام عايشه در زاهدان توسط شوهر سابق خود به خاطر اختلافات خانوادگي به ضرب گلوله به قتل مي‌رسد.

اواسط ارديبهشت ماه، زني در تهران توسط برادر خود به دليل اختلاف بر سر ارث به قتل مي‌رسد.

۱۹ ارديبهشت ماه، زني در روستاي فيلستان پاكدشت تهران توسط همسرش با ضربات متعدد چاقو به قتل مي‌رسد.

اواخر ارديبهشت ماه، زني در پاكدشت تهران توسط همسرش با ضربات چاقو به قتل مي‌رسد.

 

۵ خرداد ماه، زني ۵۲ ساله در مشهد توسط همسرش طي يك مشاجره با ضربات چاقو به قتل مي‌رسد.

۱۰ خرداد ماه، زني در قرچك ورامين در تهران توسط همسرش با ضربه چاقو به قتل مي‌رسد.

۱۰ خرداد ماه، دختر جواني در شهرستان قيدار زنجان توسط مردي كه خواستگار سابق او بوده به قتل مي‌رسد. متهم پس از دستگيري در اعترافات خود عنوان مي‌كند كه چون دختر مورد علاقه‌اش به او جواب منفي داده، او را به آتش كشيده است.

اواسط خرداد ماه، زني ۳۱ ساله در شهرك صنعتي استهبان توسط همسرش به دليل اختلافات خانوادگي با شليك گلوله به قتل مي‌رسد.

۱۲ خرداد ماه، روژين ۱۷ ساله اهل روستاي آخكند در ديواندره توسط برادر خود با انگيزه مسائل ناموسي با ضربات متعدد چكش به قتل مي‌رسد.

۱۳ خرداد ماه، دختري ۳۷ ساله در ايلام توسط پدر خود بر اثر ضربات آجر به ناحيه سر به قتل مي‌رسد.

۲۱ خرداد ماه، زني جوان به نام پرستو اهل روستاي ميركي شهرستان دهگلان در كردستان توسط همسرش با ضربات چاقو به قتل مي‌رسد.

۲۹ خرداد ماه، زني ۲۷ ساله به همراه دو پسر خردسال خود در تهران توسط همسرش با ضربات چاقو به قتل مي‌رسد.

 

سال ۱۴۰۱ (۲۲ مورد)

اوايل فروردين ماه، زني در رضوانشهر به دست همسرش به خاطر اختلافات خانوادگي با ضربات چاقو در حالي كه خواب بوده به قتل مي‌رسد.

اوايل فروردين ماه، زني ۶۵ ساله در شهرستان آبدانان به دست همسر ۷۰ ساله خود با شليك گلوله به قتل مي‌رسد.

۱۰ فروردين ماه، زني در تهران به دست همسر خود با انگيزه نامشخص به آتش کشیده و سپس به قتل مي‌رسد.

۱۱ فروردين ماه، زني در بندر انزلي به دست پسرش به قتل مي‌رسد. متهم در اعترافات خود عنوان مي‌كند كه چون از نگهداري مادر مريضش خسته شده بود او را از تراس به خيابان پرت كرده است.

۱۵ فروردين ماه، زني ۱۶ساله در بوشهر به دست همسر ۲۳ ساله خود به خاطر اختلافات خانوادگي با شليك گلوله به قتل مي‌رسد.

اواخر فروردين ماه، زني در صومعه‌سرا به دست همسرش به خاطر اختلافات خانوادگي به قتل مي‌رسد.

اواخر فروردين ماه، زني در تاكستان قزوين توسط شوهرش به خاطر اختلافات خانوادگي به قتل مي‌رسد.

۲۱ فروردين ماه، زني در كيانشهر تهران توسط‌ همسرش به ضرب گلوله به قتل مي‌رسد. متهم در اعترافات خود عنوان مي‌كند به خاطر مسائل ناموسي همسرش را كشته است.

۲۱ فروردين ماه، زني جوان در جنوب تهران توسط همسر خود با شليك گلوله به قتل مي‌رسد.

۲۹ فروردين ماه، زني به همراه دختر خانواده در تهران به دست همسرش به خاطر اختلافات خانوادگي خفه و به قتل مي‌رسد.

اواخر فروردين ماه، زني ۳۵ ساله در تهران به دست شوهر ۳۸ ساله خود به دليل اختلافات خانوادگي با شليك گلوله به قتل مي‌رسد.

 

۱ ارديبهشت ماه، زني ۱۶ ساله به نام شيوا در ياسوج به دست نامزد ۲۱ ساله خود به خاطر تمايل ‌نداشتن به ازدواج با شليك گلوله به قتل مي‌رسد. طبق اين گزارش متهم پس از جنايت خودكشي كرده است.

اوايل ارديبهشت ماه، دختر جواني به نام افسانه در تهران به دست برادر خود با انگيزه مسائل ناموسي خفه و به قتل مي‌رسد.

۷ ارديبهشت ماه، زن جوان ۳۲ ساله‌اي در خورگام رودبار به دست همسرش به قتل مي‌رسد.

۸ ارديبهشت ماه، زني در تهران توسط همسرش خفه و به قتل مي‌رسد. متهم بعد از دستگيري انگيزه خود را اختلافات خانوادگي عنوان مي‌كند.

۱۱ ارديبهشت ماه، زني در كرج توسط همسرش به آتش كشيده مي‌شود. متهم در بازجويي‌ها دليل قتل را مشكلات مالي و خانوادگي عنوان مي‌كند.

۱۷ ارديبهشت ماه، زني جوان در تهران به دست نامزد خود با انگيزه مسائل ناموسي به قتل مي‌رسد. متهم پس از اين جنايت جسد مقتوله را مثله و پس از دستگيري به قتل اعتراف كرده است.

۱۸ ارديبهشت ماه، زهرا عزيزي در روستاي قمشه شهر ماهيدشت كرمانشاه با انگيزه ناموسي توسط برادرش به آتش كشيده مي‌شود.

 

۲۶ خرداد ماه، زن جوان ۳۲ ساله‌اي به نام سارا در گيلان به دست همسرش به خاطر اختلافات خانوادگي خفه و به قتل مي‌رسد.

۳۰ خرداد ماه، زني ۲۰ ساله در تهران به دست همسر ۲۱ ساله خود به قتل مي‌رسد.

اواخر خرداد ماه، زني جوان در فارس توسط همسرش به دليل اختلافات خانوادگي به ضرب گلوله به قتل مي‌رسد.

اواخر خرداد ماه، زني در تهران توسط پسرش به قتل مي‌رسد. 

 

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون