• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5816 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱ مرداد

زير پوست حوادث

خودکشی ۴ دختر جوان در تهران

طبق اخبار منتشر شده، ۴ دختر که به صورت دو به دو خواهر بودند؛ (النا و الیسا) ۱۳ و ۱۴ ساله، نوجوان و (ترگل و ایلناز) جوان، نویسنده و مترجم به زندگی خود در تهران پایان داده‌اند. این درحالی است که هنوز از خودکشی ترگل و ایلناز جزییات بیشتر منتشر نشده است، اما ماجرای خودکشی دو خواهر دیگر به نام النا و الیسا چه بود؟  النا و الیسا ۱۳ و ۱۴ ساله بامداد ۳۰ تیر ماه از بالای برج‌های حکیمیه تهران به پایین پریده و خودکشی کردند. ساعت ۵ صبح بامداد ۳۰ تیر ماه امسال در یک اقدام تلخ دو خواهر ۱۳ و ۱۴ ساله به نام‌های النا و الیسا به ‌طور همزمان خودکشی کردند. این دو خواهر که ساکن یکی از طبقات برج‌های شهرک بهشتی حکیمیه بودند از طبقه ۱۹ همان برج خود را به پایین پرتاب کرده و جان باخته‌اند. این دو خواهر بعد از جدایی پدر و مادر با مادر خود در این برج زندگی می‌کردند. طبق تحقیقات قضایی و پلیسی این دو خواهر از شب قبل از خودکشی از خانه خارج شده و ناپدید شده بودند و به هیچ تماس تلفنی پاسخ نمی‌دادند تا اینکه اجساد آنها ۵ صبح در محوطه برج پیدا شد. ناپدید شدن این دو خواهر همان شب قبل از یافتن اجساد توسط والدین آنها به پلیس اطلاع داده شده بود و شواهد نشان می‌دهد آن دو شب تا صبح در همان طبقه ۱۹ (پشت بام) به سر برده بودند.تحقیقات پلیسی در دادسرای جنایی تهران ادامه دارد.


پادکستر جنایی ایرانی همسرش را به قتل رساند

خبر هولناکی درباره یکی از پادکسترهای جنایی ایرانی منتشر شده است. این پادکستر همسر خود را کشته و او را مثله کرده و سپس دست به خودکشی زده است. نام این پادکستر مهدی پورباقی است که در سال‌های اخیر با پادکست آخرین شاهد شناخته می‌شد. ماجرا از این قرار بود که در مرکز شهر سنت جان در کانادا جنایتی وحشتناک رخ داد و جسدی مثله شده در این قسمت از شهر پیدا شد. این جسد متعلق به یک زن بود. زنی که تکه‌تکه شد و در یک چمدان در مرکز شهر رها شده بود، توسط مردم پیدا شد. پلیس سلطنتی نیوفاندلند پس از بررسی پرونده اعلام کرده که مرگ مشکوک در شهر سنت جان رخ داده و مظنون پرونده نیز فوت کرده است. مظنون این پرونده همسر ۳۴ ساله این زن به نام مهدی پورباقی بود. پس از گذشت چند روز از قتل، جسد مهدی پورباقی راوی پادکست جنایی آخرین شاهد در منزلش پیدا شد. آن‌طور که پیدا بود مهدی پورباقی خودکشی کرده بود. نکته عجیب ماجرا که بعد از انتشار این خبر توجه برخی کاربران فضای مجازی را به خود جلب کرده، اپیزود آخر پادکست قاتل پرونده با عنوان «شکارچی ادامه دارد» است که بسیار کوتاه و عجیب است، چراکه راوی پادکست در آن بدون هیچ مقدمه، از داستان خشونت‌باری سخن گفته که در آن خطاب به سری بریده سخن می‌گوید و تاکید دارد که با یک چاقوی جیبی این قتل را رقم زده و از آن هیجان زده است!
تصویری که از قتل خونبار زنی جوان ترسیم کرده و درحالی که آهنگ پس‌زمینه به گوش می‌رسد، تاکید دارد که «مرده‌ها حرف نمی‌زنن، اما قاتل‌هاشون چرا...» پایان بخش این اپیزود هم، تاکید بر انتشار قسمت تازه پادکست «به زودی» است، دارد.


جنایت خونین 3 برادر به ‌خاطر شارژ ساختمان در میدان خراسان

۳ برادر که به ‌خاطر شارژ ساختمان، مرد جوانی را به قتل رسانده بودند، دستگیر شدند. کارکنان انتظامات یکی از بیمارستان‌های جنوب تهران مرگ مشکوک مرد جوانی را روی تخت بخش اورژانس به مرکز فوریت‌های پلیسی 110، گزارش دادند. با اعلام این خبر، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به همراه قاضی محسن اختیاری؛ بازپرس ویژه قتل شعبه اول دادسرای امور جنایی، راهی سردخانه بیمارستان شدند و جسد مرد 28 ساله‌ای را مشاهده کردند که از ناحیه قفسه سینه هدف ضربه چاقو قرار گرفته بود. بررسی‌های اولیه هم نشان می‌داد، مقتول در جریان درگیری با 3 برادر افغانستانی در یک ساختمان واقع در میدان خراسان به قتل رسیده و همسر برادر مقتول که باردار است لحظه به لحظه صحنه جنایت را مشاهده کرده است. بدین ترتیب زن باردار هدف تحقیق قرار گرفت و ماجرا را این‌طور توضیح داد: «همسرم برای ماموریت کاری تهران را ترک کرده و من در خانه تنها بودم. این سه برادر که همسایه ما هستند برای دریافت شارژ ساختمان جلوی درِ خانه آمدند که در همان ابتدا به ‌خاطر مسائل ساختمانی مشاجره‌ لفظی میان ما شکل گرفت که آنها فحاشی کردند و من خیلی زود موضوع را به صورت تلفنی با همسرم در میان گذاشتم.»  او در ادامه گفت: «ساعتی بعد برادر همسرم برای حل این مشکل به ساختمان مراجعه کرد اما با این سه برادر درگیر شد و هدف ضربه چاقو قرار گرفت. ما خیلی زود او را به بیمارستان رساندیم، اما اقدامات کادر درمان فایده‌ای نداشت.»  تیم جنایی پس از دریافت این اطلاعات مهم، خیلی زود راهی خانه 3 متهم شدند و آنها را درحالی که مشغول جمع کردن وسایل خود جهت بازگشت به کشور افغانستان بودند، دستگیر کردند. 3 برادر در جریان تحقیقات منکر هرگونه وارد کردن ضربه چاقو به قفسه سینه مقتول شدند اما همسایه‌ها که شاهد این جنایت بودند اظهار داشتند که ضربه مرگبار را یکی از این سه برادر زده است. پس از پایان بررسی صحنه جرم در بیمارستان و ساختمان موردنظر، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ماموریت یافتند تا با اقدامات اطلاعاتی، تحقیقات خود را در رابطه با این پرونده ادامه دهند. با دستور قاضی اختیاری از شعبه اول دادسرای امورجنایی، جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و متهمان جهت روشن شدن زوایای پنهان پرونده دراختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها