• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5817 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۲ مرداد

فردان

فصلنامه فرهنگي و هنري «فردان» ويژه منوچهر بديعي، مترجم منتشر شد.
پس از يادداشت سردبير و در بخش ارمغان مينوي كه سلسله يادداشت‌هاي محمد دهقاني، نويسنده و مترجم درباره مجتبي مينوي است، مطلبي با عنوان «مناظره مكتوب ديپلمات افغانستاني با مينوي درباره تاريخ صدر اسلام» منتشر شده است.
سپس در بخش گفت‌وگو و چند مقاله كه به منوچهر بديعي اختصاص دارد، اين مطالب را مي‌خوانيم: «زندگي جدي نيست» ،گفت‌وگو با استاد منوچهر بديعي، «استاد منوچهر عزيز» نامه نجف دريابندري به منوچهر بديعي، «شخصيتِ بديعِ بديعي» نوشته مسعود جعفري‌جزي و «درباره منوچهر بديعي و سابقه معرفتم با او» نوشته محمد دهقاني.
«ايرج افشار و تلاطم‌هاي روزگار او» نوشته كاوه بيات و «معضل بنيادين ترقي و توسعه» از محمدحسين خسروپناه در بخش تاريخ درج شده است.
در بخش انديشه، «گفت‌وگويي با آرنت درباره آيشمان» از سميول گِرِفتن با ترجمه محمود حبيبي و در بخش فلسفه نيز «متافيزيك شرقي» نوشته رنه گنون با ترجمه رسانه پوربقراط و «فلسفه در جهان اسلام چگونه شناخته شد» از احمد كاظمي‌موسوي منتشر شده است.
ششمين شماره فصلنامه فرهنگي و هنري «فردان» با صاحب‌امتيازي و مديرمسوولي مرتضي هاشمي‌پور در ۲۳۷ صفحه و با قيمت ۱۵۰هزار تومان منتشر شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون