• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5817 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۲ مرداد

گزارش «اعتماد» از يك فقره آدم‌ربايي در پارك شهر

پسر‌بچه سه ساله بعد از ۱۹ روز پيدا شد

متهم اصلي كه دختري ۱۴ ساله بوده در اعترافات خود گفته: وابسته اين پسربچه شده بودم

گروه  حوادث 

۸ تير ماه امسال آرين پسربچه ۳ ساله در پارك شهر حين بازي با آرمين، برادر دوقلويش ناگهان به طرز عجيبي مفقود مي‌شود. پدر آرين آن روز در پارك ساعت‌ها دنبال فرزندش مي‌گردد، اما خبري از او نمي‌گيرد. 

پس از اين ماجرا پدر اين پسربچه ۳ ساله در فضاي مجازي نحوه گم شدن فرزندش را اطلاع‌رساني مي‌كند. ماموران اداره يازدهم پليس آگاهي تهران با بررسي و بازبيني دوربين‌هاي مداربسته اطراف خيابان پارك شهر به دو نفر مظنون مي‌شوند و در نهايت در تحقيقات تكميلي متهمان را در مخفيگاه‌شان در جنوب تهران دستگير مي‌كنند و آرين بعد از ۱۹ روز بي‌خبري به خانواده‌اش تحويل داده مي‌شود. 

متهمان مادر و دختري ۳۵ و ۱۴ ساله از اتباع كشور همسايه هستند كه عامل اصلي مفقودي دختر خانواده بوده است. او در اعترافات خود اظهار كرده كه «به آرين وابسته شده بود.» 

روز حادثه

۸ تير ماه حدود ساعت ۶ عصر پدر آرين، سه فرزند خود را براي بازي به پارك شهر مي‌برد. آرين حين استفاده از وسايل بازي پارك گم مي‌شود. پدر آرين در فضاي مجازي در اين رابطه اعلام مي‌كند: «آن روز با سه فرزندم به پارك شهر رفته بوديم كه اين اتفاق افتاد. من دست دوقلوهايم را گرفته بودم و با فرزند ديگرم كه پسري هشت ‌ساله است به زمين بازي رفتيم. پارك شهر مثل هميشه شلوغ بود. دوقلو‌ها به سمت تاب رفتند و شروع به بازي كردند. آرين و آرمين كه سه سال و نيم دارند، تاب‌بازي مي‌كردند. بعد از ۱۰ دقيقه تاب‌بازي، بچه‌ها را براي سرسره‌بازي بردم. همزمان حواسم به پسر هشت ‌ساله‌ام كه آريا نام دارد هم بود. آرين به سمت سرسره بزرگ‌تر رفت و آرمين از سرسره كوچك‌تر بالا رفت. آرمين را به دست پسر بزرگ‌ترم دادم و خودم خواستم به سمت آرين بروم، اما ناگهان آرمين زماني كه از سرسره پايين آمد جلوي روي من زمين افتاد، به سمت او رفتم تا بلندش كنم. چند لحظه بيشتر طول نكشيد و به محض اينكه به سمت سرسره بزرگ‌تر برگشتم از آرين خبري نبود به قدري هول كرده بودم كه نمي‌توانستم درست فكر كنم و بي‌اختيار اين‌طرف و آن‌طرف مي‌دويدم و آرين را صدا مي‌زدم، اما خبري از او نبود. با صداي بلند‌تر صدايش زدم، همين باعث شد بقيه مردم كه در پارك بودند دورم جمع شوند. من مشخصات و لباسي را كه تن آرين بود به همه گفتم تا براي يافتن بچه به من كمك كنند، اما از آرين خبري نبود. فقط حدود ۱۵ دقيقه در پارك بوديم كه اين اتفاق‌ها رخ داد و بعد از آن هر چه جست‌وجو كرديم بي‌فايده بود. سرانجام وقتي از جست‌وجو و يافتن آرين نااميد شديم، با پليس تماس گرفتم و خبر گم شدن پسرم را به ۱۱۰ اعلام كردم. ماموران پليس هم به پارك شهر آمدند، اما هيچ اثري از آرين نبود.» 

دستگيري متهمان 

با طرح شكايت اين خانواده كه حكايت از ناپديد شدن فرزند سه ساله‌شان داشت، كارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهي پايتخت وارد عمل شدند. در نخستين گام آنها به بازبيني دوربين‌هاي مداربسته پارك پرداختند. تصاوير دوربين‌ها نشان مي‌داد كودك، فارغ از اتفاقاتي كه در اطرافش در حال رقم خوردن است به سمت بيمارستان فياض‌بخش حركت مي‌كند و درحالي كه سرش را پايين انداخته آهسته به راه خودش ادامه مي‌دهد، اما از يك نقطه به بعد به خاطر نبود دوربين مداربسته از اين كودك خردسال ردي پيدا نمي‌شود. در ادامه تحقيقات، ماموران اداره آگاهي به استعلام از كلانتري‌ها، مراكز درمان و بهزيستي پرداختند، اما رد و نشاني از آرين به دست نمي‌آورند تا اينكه ماموران در تحقيقات بيشتر دو متهم را در جنوب تهران شناسايي و دستگير مي‌كنند. 

علي وليپورگودرزي، رييس پليس آگاهي تهران بزرگ در تشريح اين خبر گفت: «بعدازظهر روز ۸ تيرماه خبري مبني بر گم شدن پسربچه‌اي ۳ ساله از سوي خانواده‌اش به كلانتري ۱۱۳ بازار اعلام مي‌شود و بلافاصله كارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهي براي يافتن كودك مفقودي وارد عمل مي‌شوند.» 

وليپورگودرزي در ادامه گفت: «در تحقيقات ابتدايي كه از پدر آرين به عمل آمد، او گفت كه ساعت ۱۸ روز ۸ تيرماه به همراه هر سه فرزندش يكي ۸ ساله و دو پسر دوقلوي ۳ ساله جهت بازي به پارك شهر رفته كه بعد از چند دقيقه به علت سهل‌انگاري يكي از دوقلوها به نام آرين گم شده و تا چند دقيقه همه پارك را همراه مردم جست‌وجو كرده، اما هيچ اثري از آرين پيدا نكرده است. به همين دليل با پليس تماس گرفته و گزارش گم شدن فرزندش را اعلام كرده است.» 

رييس پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: «كارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بعد از گزارش اين حادثه به محل اعزام شده و ضمن تحقيقات ميداني و بازبيني دوربين‌هاي مداربسته محل وقوع و خيابان‌هاي اطراف پارك شهر و اقدامات فني در رابطه با شناسايي مظنونان اقدامات لازم را انجام داده، اما متاسفانه به‌رغم تلاش فراوان موفق به شناسايي كودك نشده و مراتب به دادسراي جنايي شعبه دوم بازپرس كياستي اعلام مي‌شود. در ادامه كارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهي تهران به همراه تيم بازپرسي دادسراي جنايي تهران با استفاده از منابع و اظهار شاهدان در سطح پارك‌شهر و اقدامات لازم روز چهارشنبه ۲۷ تيرماه پس از بررسي‌ها و تحقيقات تكميلي موفق به شناسايي متهمان و‌ مخفيگاه آنها در جنوب تهران مي‌شوند.» 

علي وليپورگودرزي گفت: «متهمان كه هر دو خانم و با هويت مشخص ۳۵ و ۱۴ ساله هستند، اهل يكي از كشورهاي همسايه بوده و در محله خاني‌آباد خيابان ماهان شهرك بوستان زندگي مي‌كردند كه البته شناسايي و دستگير مي‌شوند و كودك ربوده شده؛ آرين ۳ ساله پس از ۱۹ روز بي‌خبري به آغوش خانواده‌اش باز گردانده مي‌شود.»

در ادامه نيز عامل اصلي آدم‌ربايي كه دختري 14 ساله بوده در اظهارات خود گفته است: «وقتي آرين را ديدم او را به خانه بردم و به او وابسته شدم.»

 

اواسط تير ماه سال جاري نيز كودكي به نام اميرحمزه فولادي، 9 ساله اهل روستاي توك در چهار كيلومتري روستاي متسنگ نيكشهر در جنوب سيستان و بلوچستان مفقود شده است و تاكنون هيچ خبري از او در دست نيست.

كدخدا نورمحمد فولادي از معتمدان منطقه آهوران و روستاي كهيري نيكشهر اعلام كرد: «از 15 تير ماه بعد از تعطيلي درس مكتب مدرسه ديني، اميرحمزه به همراه يكي از دوستانش از روستاي توك متسنگ به سمت روستاي مجاور كهيري از دل كوه‌ها بدون اطلاع خانواده حركت كردند كه قبل از رسيدن به مقصد او خسته مي‌شود و يك نفر ديگر راه را ادامه مي‌دهد و به روستا مي‌رسد و اكنون چندين روز از اين اتفاق مي‌گذرد و هنوز هيچ خبري از او نيست.»

مردم بخش آهوران از مسوولان در خواست كمك و ياري كرده‌اند و از نيروهاي دولتي و مردمي انتظار دارند كه هر چه سريع‌تر با استفاده از تجهيزات مربوطه به دنبال اين كودك مفقود شده نيكشهر باشند.

همچنين گروه‌هاي مختلف مردمي در كوه‌هاي آهوران به دنبال پيدا كردن اميرحمزه هستند، اما تاكنون ناكام ماندند. يكي از خبرگزاري‌هاي محلي در مورد مفقودي اميرحمزه اين‌گونه نوشته: «احتمال اينكه او توسط جن‌ها ربوده شده باشد دور از انتظار نيست.»

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون