• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5820 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد

بازيكني كه فوتبالش را روي اسب‌سواري قمار كرد

سردار لاليگايي نشد، چون فوتبال را دوست ندارد!

سردار آزمون، پسر تركمن فوتبال ايران پله‌هاي پيشرفت را خيلي زود طي كرد و خيلي‌ها گمان مي‌كردند او مي‌تواند جا در پاي علي دايي بگذارد و حتي از اين مهاجم افسانه‌اي كشورمان پيشرفت بيشتري داشته باشد، اما هر قدر مسير پيشرفت براي سردار هموار مي‌شد او اين راه صاف را پس مي‌زد. 
به گزارش روزنامه اعتماد، بازيكني كه به ظاهر شبيه سندباد بود و شايد همين تشابه ظاهري ضمير ناخودآگاهش را قلقلك مي‌داد و هر جا كه دوست داشت، حضور پيدا مي‌كرد! مهاجم جوان فوتبال ايران بدون انجام بازي رسمي براي سپاهان سر از روسيه درآورد و در آنجا هم پيراهن چند تيم را عوض كرد و بعد با رفتن به فوتبال آلمان و پوشيدن پيراهن بايرلوركوزن فوتبالدوستان ايراني را اميدوار كرد، اما در آنجا با ژابي آلونسو، مربي اين تيم آلماني به مشكل خورد تا به رم ايتاليا بپيوندد. 
او با انجام ۲۹ بازي براي اين تيم نتوانست رضايت اين تيم بزرگ ايتاليايي را براي امضاي قرارداد دايمي جلب كند و به تمرينات لوركوزن برگشت و در آخر بين بازي در لاليگا و سويا به حاشيه خليج‌فارس آمد تا براي الشباب الاهلي بازي كند! اما در تمام اين پست و بلندي‌ها يك چيز همراه سردار ماند آن هم علاقه به سواركاري و گاهي هم تماشاي بازي‌هاي واليبال بود‌. سردار بيش از پنجاه اسب مسابقه دارد و حالا مي‌تواند در امارات اسب‌هايش را روانه مسابقات مختلف كند.
اين بازيكن تركمن گاهي اسپانسر مالي بعضي از بازيكنان مي‌شود يا در سطوح مختلف در بعضي رشته‌ها تيم‌داري كرده و بيشتر به دنياي اطرافش نگاه احساسي دارد تا حرفه‌اي. همين احساسي رفتار كردن سردار هم باعث شد تا گاهي در تصميم‌گيري‌هايش به آنچه علاقه دارد بيشتر فكر كند. سردار كه با مشاوره‌هاي پدرش رشد كرد حالا ديگر براي خودش تشكيل خانواده داده و هر آنچه به ذهنش درست بيايد را انجام مي‌دهد و به‌طور حتم اين چند سطر نوشتن ما هم تاثيري در تصميم‌گيري وي ندارد، اما براي علاقه‌مندان و كارشناسان فوتبال ما جاي افسوس گذاشته كه چرا در اين سن و سال بايد به فوتبال آسيا بيايد؟ او مي‌توانست مثل دوست صميمي‌اش در تيم ملي، مهدي طارمي كه به عضويت اينتر درآمده همچنان در فوتبال اروپا بازي كند و سه، چهار سال ديگر براي كسب درآمد بيشتر به عضويت يكي از تيم‌هاي كشورهاي عربي دربيايد، اما به نظر مي‌رسد سردار با اين تصميم احساسي فوتبالش را روي اسب‌سواري قمار كرده باشد! رشته‌اي كه بيشتر از فوتبال به آن علاقه دارد و بيشتر روي آن وقت مي‌گذارد‌. اگر علاقه و تمركز آزمون روي فوتبال بيشتر بود شك نكنيد، مي‌توانست يكي از بهترين فوتباليست‌هاي تاريخ آسيا باشد، اما حيف كه اين‌طور نبوده و نيست.
حالا با حضور اين مهاجم مطرح و محبوب در امارات بيشتر از همه شيخ‌نشينان عرب زبان خوشحال هستند و تماشاگراني كه مي‌توانند آخر هفته‌ها در كنار مهاجم‌ ملي‌پوش ايراني مسابقات اسب‌سواري را از نزديك نگاه كنند! اما فريم به فريم حضور سردار در فوتبال امارات براي ما كه روياي زيادي از او در سر داشتيم و آه و افسوس خواهد بود.
با تمام اين تفاسير مي‌توان همچنان اميدوار بود با توجه به سن و سال سردار آزمون كه هنوز 28 سال دارد او خيلي زود دوباره به سطح اول فوتبال اروپا برگردد. اگر البته او به دنبال عافيت‌طلبي و ساده‌تر شدن زندگي حرفه‌اي‌اش در آينده نباشد كه اگر هم باشد انتخاب‌شخصي او است و حق طبيعي‌اش. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون