• ۱۴۰۳ دوشنبه ۸ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5821 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۸ مرداد

گاهي گمان نمي‌كني ولي خوب مي‌شود

علي‌حسين رضايان‌قيه‌باشي

ضمن تبريك و تهنيت خدمت استاد ارجمندم جناب آقاي دكتر محمدرضا عارف شخصيت شناخته شده در سپهر سياسي ايران و حسن شهرت در اخلاق‌مداري، تدبير و درايت، با گذشت، صبور، تعامل‌گرا، تيم‌ساز و نهادساز و جوانگرا به عنوان معاون اولي دولت چهاردهم و تشكر ويژه از آقاي دكتر مسعود پزشكيان به خاطر اعتماد به دانش و دانشگاهيان و نظرات و پيشنهاد‌های سازنده و دلسوزانه آنان در اين انتصاب، چند نكته در ارتباط با نقطه قوت اين انتصاب خدمت هموطنان عزيز ذكر مي‌كنم با همه اينكه اينجانب به ‌شدت طرفدار جوانگرايي در دولت چهاردهم بوده و هستم ولي به دلايل مختلف اين انتخاب فرق داشت:

1-از بين كانديداهاي مطرح براي معاون اولي رييس‌جمهور، انتصاب آقاي دكتر محمدرضا عارف بسيار مهم و كليدي بود، چراكه اين دو شخصيت (رييس‌جمهور و معاون اول) مكمل هم هستند. شناخت دكتر عارف از نهادهاي قدرت، اسناد بالادستي و تسلط مثال زدني ايشان به قوانين و مقررات و از همه مهم‌تر شناخت ايشان از نيروي‌هاي نخبه و اجرايي كشور قطعا به كمك آقاي دكتر پزشكيان خواهد آمد.

2-دكتر عارف نماد موفق دولت اصلاحات بوده و در طول خدمت خود هر جا بوده منشا خير و بركت و كارهاي زيربنايي انجام داده و براي زنده ماندن و تداوم داشتن اصلاحات هزينه زيادي داده و اصلاحات را به خوبي مي‌شناسد و مي‌داند اصلاحات امري است تدريجي و نياز به صبر و مداومت دارد و يك شبه اتفاق نمي‌افتد. لذا ايشان خيلي دنبال شلوغ كاري نيست و از تيتر يك اخبار و رسانه‌ها بودن عبور كرده است و سعي خواهد كرد مثل گذشته در يك فضاي آرام، منطقي، عقلاني و بدون تنش و دور از هيجانات جامعه كار دولت را پيش ببرد.

3-دكتر عارف نشان داده است هر جا منافع جمعي بر منافع فردي رجحان دارد به خرد جمعي احترام گذاشته و با خودگذشتگي زمينه را براي اصلاحات حداقلي مهيا و خود نيز همكاري كرده است. اين چيزي است كه همه سياستمداران و كارگزاران به آن نياز دارند يعني گذر از من و رسيدن به ما يا به عبارتي ترجيح منافع جمعي بر منافع فردي.

4-از ديگر ويژگي آقاي دكتر عارف مورد اعتماد رهبري بودن، مورد قبول جريان‌هاي مختلف اصولگراها و غيره كه با تفكر اصلاح‌طلبي مخالف هستند و گاهی درست يا نادرست اصلاح‌طلبان را به تندروي متهم مي‌كنند، است كه باعث احتياط در اظهارنظرها و عقلانيت در مخالفت‌ها با دولت چهاردهم خواهد شد.

5-تحصيل در دانشگاه تهران و دانشگاه استنفورد امريكا، عضو هيات علمي دانشگاه صنعتي شريف، رياست دانشگاه تهران-نماد آموزش عالي ايران، از وي يك شخصيت علمي و قابل پيش‌بيني ساخته است و به دليل حشر و نشر مداوم و مستمر با دانشگاهيان باعث شده است ايشان به كار كارشناسي باور قلبي پيدا كند كه اين ويژگي ايشان به شعارمحوري آقاي دكتر پزشكيان مبني بر اينكه در تمام حوزه‌ها بايد كارشناسان و متخصصان نظر دهند كمك و آن را عملياتي و اجرايي خواهد كرد.

6-شيخوخيت و سوابق درخشان و تجربه بسيار بالا در مسووليت‌هاي مختلف ايشان در سر بزنگاه‌ها مورد وثوق هيات دولت خواهد بود.

لذا يك‌بار ديگر انتصاب شايسته آقاي دكتر عارف را به معاون اولي دولت چهاردهم از صميم قلب تبريك عرض مي‌كنم و براي موفقيت دولت چهاردهم دعا مي‌كنم و اميد و آرزو دارم با انتصاب و انتخاب بهترين‌ها و شايسته‌ها در دولت چهاردهم اين اميدواري ايجاد شده در كشور به يأس و نااميدي تبديل نشود، ان‌شاءالله.

گاهي گمان نمي‌كني ولي خوب مي‌شود/ گاهي نمي‌شود كه نمي‌شود كه نمي‌شود

گه جور مي‌شود خود آن بي‌مقدمه/ گه با دو صد مقدمه ناجور مي‌شود

گاهي هزار دوره دعا بي‌اجابت است/ گاهي نگفته قرعه به نام تو مي‌شود

گاهي گداي گدايي و بخت با تو يار نيست/ گاهي تمام شهر گداي تو مي‌شود...

استاد دانشگاه تهران

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها