• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۱ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5824 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۱ مرداد

رهبر انقلاب با تسليت شهادت مجاهد بزرگ آقاي اسماعيل هنيه:

رژيم صهيونيستي زمينه مجازات سخت را براي خود فراهم كرد

در پي شهادت مجاهد بزرگ آقاي اسماعيل هنيه رييس دفتر سياسي حماس، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي ضمن تسليت شهادت اين رهبر شجاع و مجاهد برجسته به امت اسلامي و جبهه مقاومت و ملت سرافراز فلسطين تاكيد كردند: رژيم صهيوني جنايتكار و تروريست با اين اقدام زمينه مجازات سختي را براي خود فراهم ساخت و خونخواهي او را كه در حريم جمهوري اسلامي ايران به شهادت رسيد، وظيفه خود مي‌دانيم. متن پيام رهبر انقلاب اسلامي به اين شرح است: 
«بسم‌الله الرحمن الرحيم
انا لله و انا اليه راجعون
ملت عزيز ايران!
رهبر شجاع و مجاهد برجسته فلسطيني جناب آقاي اسماعيل هنيه در سحرگاه ديشب به لقاء‌الله پيوست و جبهه عظيم مقاومت عزادار شد. رژيم صهيوني جنايتكار و تروريست، ميهمان عزيز ما را در خانه ما به شهادت رسانيد و ما را داغدار كرد، ولي زمينه مجازاتي سخت براي خود را نيز فراهم ساخت.
شهيد هنيه سال‌ها جان گرامي‌اش را در ميدان مبارزه‌اي شرافتمندانه بر سردست گرفته و آماده شهادت بود، و فرزندان و كسان خود را در اين راه تقديم كرده بود. او از شهيد شدن در راه خدا و نجات بندگان خدا باك نداشت، ولي ما در اين حادثه تلخ و سخت كه در حريم جمهوري اسلامي اتفاق افتاده است، خونخواهي او را وظيفه خود مي‌دانيم. اينجانب به امت اسلامي، به جبهه مقاومت، به ملت شجاع و سرافراز فلسطين و بالخصوص به خاندان و بازماندگان شهيد هنيه و يكي از همراهانش كه با وي به شهادت رسيده است، تسليت عرض مي‌كنم و علوّ درجات آنان را از خداوند متعال مسألت مي‌نمايم. سيد علي خامنه‌اي. ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ مصادف با ۲۵ محرم ۱۴۴۶».
دعاي خير رهبر انقلاب براي شهيد اسماعيل هنيه رهبر معظم انقلاب در پاسخ به اعلام گزارش شهيد هنيه مبني بر شهادت جمع زيادي از نزديكانش فرمود: ‌خداوند به شما اجر و صبر دهد. شما به دنياي اسلام عزت بخشيديد. سخنان منتشر نشده شهيد اسماعيل هنيه در ديدار با رهبر انقلاب در ۲۷ فروردين ۱۴۰۳، دقايقي قبل از سوي دفتر حفظ و آثار رهبر انقلاب منتشر شد. رهبر انقلاب در اين ديدار خطاب به شهيد هنيه فرمودند: شنيدم كه بعضي از اهل و نزديكان شما نيز به شهادت رسيده‌اند. در ادامه هنيه خطاب به رهبر انقلاب گفت: در خانواده ما تا به حال ۶۰ نفر شهيد شده‌اند. خانواده بزرگي است. از خانواده من، نوه‌هاي من و فرزندان برادرم، خانواده خواهرم، فرزندان عموي من و فرزندان خواهرانم شهيد شدند. اينها هم مانند ديگر خانواده‌هاي غزه هستند. آيت‌الله خامنه‌اي در ادامه فرمود: خداوند به شما اجر و صبر دهد. شما به دنياي اسلام عزت بخشيديد. شهيد هنيه با اشاره به اينكه «البته در غزه هر خانواده‌اي حداقل به همين تعداد شهيد داده است»، گفت: در غزه خانواده‌هايي هستند كه۱۷۰ تا ۱۹۰ شهيد داده‌اند. آنچه در غزه درحال انجام است، نسل‌كشي و تلاش براي نابود كردن مردم فلسطين و به خصوص غزه است. اين قاتلان جنايتكار با اين جنايت‌ها در واقع از طبيعت خونريز و وحشي خود پرده برداشته‌اند. در پايان رهبر انقلاب با خواندن آياتي از قرآن كريم عنوان كردند: آنان كه كافر شده‌اند، خود دچار نيرنگ شده‌اند. چنين بود كه پروردگار، نيرنگ كافران را بي اثر نمايد.

 


اقامه نماز رهبر انقلاب اسلامي بر پيكر شهيد اسماعيل هنيه

رهبر انقلاب اسلامي بر پيكر شهيد اسماعيل هنيه اقامه نماز خواهند كرد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي صبح امروز پنجشنبه در دانشگاه تهران بر پيكر شهيد اسماعيل هنيه مجاهد برجسته مقاومت فلسطين اقامه نماز خواهند كرد. اقامه نماز راس ساعت 30: 8 صبح خواهد بود. مراسم تشييع پيكر مجاهد شهيد اسماعيل هنيه رهبر جنبش مقاومت اسلامي حماس؛ امروز پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ از دانشگاه تهران به سمت ميدان آزادي برگزار خواهد شد. روابط عمومي كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي صبح چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ در اطلاعيه‌اي اعلام كرد: اسماعيل هنيه رييس دفتر سياسي حماس و يكي از محافظان وي در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسيدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون