• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۰ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5826 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۴ مرداد

اقدام به خودكشي نهمين كارگر پيمانكاري پتروشيمي چوار

گروه اجتماعي: يكي ديگر از كارگران قراردادي اخراجي شركت پتروشيمي در استان ايلام، اقدام به خودكشي كرد. خبرگزاري ايلنا ديروز گزارش داد كه سيدرضا اسماعيلي؛ كارگر 38 ساله و اهل روستاي «لاشه كن» شهرستان چوار استان ايلام، با قرص خودكشي كرده و پيكر بي‌جان او، صبح روز جمعه در منزلش پيدا و به بخش مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان رازي ايلام منتقل شده و در حال حاضر در حال كماست. اسماعيلي، نهمين كارگر قراردادي از اين واحد صنعتي است كه در فاصله سال 1401 تاكنون، به دليل بيكاري متعاقب اخراج و مشكلات معيشتي اقدام به خودكشي كرده است. طبق گزارش خبرگزاري ايلنا، آقاي اسماعيلي پدر سه فرزند دختر و پسر كوچك بوده و 5 سال سابقه كار در پتروشيمي داشته اما با اين حال، تابستان امسال اسمش در فهرست 120 نفره كارگران تعديلي شركت پيمانكاري ثبت شده است. همكاران اين كارگر به ايلنا گفته‌اند كه آقاي اسماعيلي، روز قبل از حادثه براي چندمين بار براي رفع مشكل بيكاري خود به واحد اداري- استخدامي شركت پيمانكاري مراجعه كرده اما آنها شرط به كارگيري مجدد او را قبولي در آزمون اعلام كرده بودند. پيش از اين و در هفته پاياني تير امسال، دو كارگر ديگر كه آنها هم از همين فهرست 120 نفره اخراجي پيمانكار طرف قرارداد با شركت پتروشيمي ايلام بودند، اقدام به خودكشي كردند كه خوشبختانه مردم محلي به موقع سر رسيدند و مانع از مرگ اين كارگران شدند. 
سوم مرداد امسال، پتروشيمي ايلام در واكنش به گزارش خودكشي كارگران اين شركت در جوابيه‌اي براي خبرگزاري ايلنا اعلام كرد كه هيچ يك از كارگراني كه در سال جاري اقدام به خودكشي كرده‌اند، قرارداد مستقيم با اين شركت نداشتند، بلكه نيروهاي قراردادي و تحت امر پيمانكار طرف قرارداد با اين شركت بوده‌اند كه طبق روال ساير مراكز صنعتي با پايان يافتن پروژه، پيمانكار تجهيزات و نفرات خود را از شركت خارج كرده است. 
هفته اول دي پارسال هم خبرگزاري ايلنا در گزارشي از خودكشي 6 كارگر پتروشيمي چوار ايلام در فاصله سال‌هاي 1401 و 1402 خبر داده بود. محمد منصوري، علي‌محمد كريمي، آرش تبرك، حيدر محسني، جواد نوروزي و مصطفي عباسي، كارگران اين واحد صنعتي بودند كه با وجود 8 تا 18 سال سابقه كار در اين مجموعه، اخراج شدند و به دنبال از دست دادن شغل‌شان، خودكشي كردند. در اين گزارش و به نقل از همكاران اين كارگران گفته شده بود كه مجموع كارگران پيمانكاري اخراجي پتروشيمي چوار ايلام 13 نفر بوده و كارگران اخراجي، بعد از اطلاع از اينكه نام‌شان در فهرست اخراج است، با مكاتبه و نامه‌نگاري براي وزير و نماينده مجلس و دادستان و استاندار، براي اخراج نشدن كمك خواسته‌اند اما اين مكاتبات بي‌فايده بوده و در نهايت، كارگران شغل‌شان را از دست داده‌اند. 
به دنبال انتشار اين گزارش و همان هفته اول دي پارسال، پتروشيمي ايلام در جوابيه‌اي براي خبرگزاري ايلنا تاييد كرد كه از اين 6 كارگر، يك نفر با تصميم كميته انضباطي تعليق شده بود و 5 نفرشان نيروهاي پيمانكاري بوده‌اند و اخراج‌شان هم با تصميم پيمانكار طرف قرارداد با شركت صورت گرفته و شركت پتروشيمي چوار هيچ اقدامي براي اخراج و تعديل كارگران نداشته است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون