• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۰ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5826 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۴ مرداد

آخرين بازمانده از خانواده مشهور هاليوودي

دنيل سلزنيك، تهيه‌كننده سينما كه آخرين فردي بود كه به‌طور مستقيم با خانواده افسانه‌اي هاليوود پيوند داشت، در ۸۸ سالگي درگذشت. مهر به نقل از ورايتي نوشت: دنيل سلزنيك تهيه‌كننده سينما كه آخرين بازمانده مستقيم از يكي از خانواده‌هاي بنيانگذار هاليوود بود، درگذشت.
سلزنيك در بورلي هيلز و در خانواده‌اي مشهور بزرگ شد. او كوچك‌ترين پسر ديويد او.سلزنيك تهيه‌كننده «بر باد رفته» و ايرن ماير سلزنيك تهيه‌كننده صحنه بود. پدربزرگ او لوييس بي‌ماير، مهاجري كانادايي بود كه مترو گلدوين ماير را در دوران طلايي دهه‌هاي ۱۹۳۰ و ۴۰ هاليوود به اوج هنر و موفقيت تجاري رساند. وقتي دنيل سلزنيك نوجوان بود، والدينش از هم جدا شدند و پدرش با جنيفر جونز بازيگر برنده اسكار ازدواج كرد. سلزنيك ميراث‌دار خانواده‌اش بود و ۴ سال به عنوان مدير توليد در استوديو يونيورسال كار كرد. او سال ۱۹۸۸ مستند «ساخت افسانه: بر باد رفته» را با همراهي برادر بزرگ‌ترش جفري سلزنيك توليد كرد. جفري سلزنيك كه ۳ سال از برادرش بزرگ‌تر بود، سال ۱۹۹۷ درگذشت. دنيل سلزنيك به عنوان تهيه‌كننده، ميني‌سريال «دشمني خون» را در سال ۱۹۸۳ ساخت. اين سريال را مايك نيول كارگرداني كرد و رابرت بليك در نقش جيمي هوفا و كاتر اسميت در نقش دادستان كل رابرت اف كندي در آن بازي كردند. او همچنين ميني‌سريال «هوور عليه كندي‌ها» را در سال ۱۹۸۷، فيلم تلويزيوني هيجان‌انگيز «رانت در شب» در سال ۱۹۷۷ با بازي والري هارپر و مستند درام «راه ريگان: مسيري به سوي رياست‌جمهوري» در سال ۱۹۸۱ توليد كرد. سلزنيك سال‌ها مدير بنياد لوئيس بي‌ماير بود و سال ۱۹۶۷ نظارت بر ساخت تئاتر لوئيس بي‌ماير اين مركز را برعهده داشت.
وي كه همچنين سال‌ها مديريت صندوق فيلم و تلويزيون را برعهده داشت، خاطرات خود را با عنوان «راه رفتن با پادشاهان» نوشت. وي يك كتاب هم درباره سال‌هاي اوليه‌اش در هاليوود با عنوان «شاهزاده جوان هاليوود» نوشته كه قرار است سال آينده توسط انتشارات ناپف منتشر شود. وي ۳ بار ازدواج كرده بود و فرزندي نداشت.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون