• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5828 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۶ مرداد

آغاز كار توفان زرد در فوتبال آسيا

سپاهان جواز‌‌ ليگ ‌نخبگان را مي‌خواهد

تيم فوتبال سپاهان ايران در اولين بازي مرحله پلي‌آف ليگ نخبگان آسيا بايد روز سه‌شنبه (امروز) ۱۶ مرداد از ساعت 19:45 دقيقه در ورزشگاه نقش جهان مقابل شباب الاهلي امارات قرار بگيرد.

باشگاه شباب الاهلي دوبي در سال ۲۰۱۷ و با ادغام دو باشگاه دوبي و الشباب به باشگاه الاهلي تاسيس شده است. در ۷ فصل اخير اين تيم موفق شده كه دو بار عنوان قهرماني و دو بار هم مقام نايب قهرماني در ليگ امارات را به دست بياورد. تيمي كه قايدي و نوراللهي ‌در آن سابقه بازي دارند و عزت‌اللهي و آزمون، دو ستاره فوتبال كشورمان را هم امسال جذب كرده است.‌

شباب الاهلي از زمان تاسيس تا به امروز تاكنون ۴ بار برابر تيم‌هاي ايراني فولاد خوزستان و پديده مشهد قرار گرفته كه حاصل آن كسب دو پيروزي و دو تساوي بوده. اين تيم اماراتي تاكنون شكستي را برابر ايراني‌ها متحمل نشده است.

سپاهان امروز مي‌تواند با پيروزي برابر شباب الاهلي طلسم پيروز نشدن تيم‌هاي ايراني برابر نماينده امارات را بشكند و گام به ديدار با الغرافه قطر بگذارد.

حضور سردار آزمون در شباب الاهلي مهم‌ترين نكته اين بازي است. او كه سابقه حضور در سپاهان را دارد اين‌بار رو در روي تيم سابق خود قرار مي‌گيرد، اما عزت‌اللهي به دليل مصدوميت اين بازي را از دست داده است. قضاوت اين ديدار با «كيم جونگ هيوك» از كشور كره جنوبي است. توفان زرد آسيا اميدوار است امسال بتواند با صعود به ليگ نخبگان نتايج‌ خوبي را كسب كند. بدون شك هر دو باشگاه به خوبي مي‌دانند صعود به ليگ نخبگان آسيا هم از لحاظ مالي و هم از لحاظ پرستيژ چه تاثيري خواهد داشت.

رقابت‌هاي ليگ نخبگان آسيا امسال براي نخستين‌بار برگزار مي‌شود و از ايران تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس جواز حضور مستقيم در اين رقابت‌ها را كسب كردند و سپاهان مي‌تواند سومين تيم ايراني اين مسابقات لقب بگيرد. سپاهان در فصل نقل و انتقالات تغييرات قابل توجهي در تركيب خود ديده است. آنها يكي از ستاره‌هاي دو سال گذشته خود يعني رامين رضاييان را از دست دادند و در عوض صالح حرداني را از استقلال به اصفهان آوردند. شهريار مغانلو آقاي گل ليگ ديگر جدا شده سرشناس سپاهان است كه اتفاقا راهي ليگ امارات شده است.

سپاهان به جاي مغانلو جواد آقايي‌پور مهاجم استقلال خوزستان را در رقابت با ساير تيم‌ها جذب و همين‌طور ستاره‌هايي نظير مهدي ليموچي و حزباوي و حنانوف را به تركيب خود اضافه كرد.

 

ماجراي بازيكن اسراييلي تيم اماراتي

در حالي امروز تيم سپاهان، به مصاف تيم شباب الاهلي امارات مي‌رود كه پيش از اين اخباري راجع به حضور يك بازيكن اسراييلي در تيم شباب الاهلي امارات منتشر شده بود، اما از رسانه‌ها خبر دادند كه اين بازيكن همراه تيم اماراتي به ايران سفر نمي‌كند. خبر ورزشي در اين رابطه نوشت: «موناس دابور مهاجم اهل اسراييل با استناد به قوانين، ورودش به ايران غيرقانوني است و در حال حاضر با توجه به شرايط حاكم بر منطقه هيچ‌گونه بحثي نيز در خصوص او نشده است. دو باشگاه پيش از بازي توافق كردند اين بازيكن به ايران نيايد.» البته در بازي‌هاي اروپايي نيز شاهد هستيم كه بازيكنان اهل كشور ارمنستان به كشور جمهوري آذربايجان و همين‌طور بازيكنان آذربايجاني به كشور ارمنستان نمي‌روند.

 

سرمربي شباب الاهلي: سردار بازيكن

مهمي براي ماست‌

پائولو سوزا، سرمربي تيم فوتبال شباب الاهلي امارات در نشست خبري پيش از بازي سپاهان در مرحله پلي‌آف ليگ نخبگان آسيا اظهار كرد: مفتخر هستم كه اينجا حضور دارم در مسابقات شركت مي‌كنيم. به عنوان يك سرمربي اشتياق زيادي براي فوتبال دارم. آزمون بازيكني است كه تازه به تيم ما اضافه شده و بازيكن مهمي است. در دو سال گذشته بازي‌هاي منظمي نداشته است. تلاش مي‌كنيم تا شرايط را به گونه‌اي پيش ببريم كه بتواند بازي‌هاي منظمي داشته باشد. 

وي افزود: سردار بازيكن مهمي براي تيم است و با توجه به شرايطي كه وجود دارد قطعا سردار بازيكن كليدي براي برد ما در مسابقه خواهد بود.

 

مورايس: رقم قرارداد سردار اندازه بودجه يك باشگاه در ايران است!

سرمربي تيم فوتبال سپاهان گفت: فقط كنجكاوانه مي‌گويم شايد به خاطر قوانين ايران، تيم شباب هزينه‌اي كه براي سردار كرده برابر باشد با بودجه يك باشگاه در ايران.

او ادامه داد: اين‌بار بدتر از قبل است، چون هيچ ‌چيز درباره بازي فردا نمي‌دانم. فقط مي‌دانم كه سردار به تيم مقابل آمده ولي نمي‌دانم بازي مي‌كند يا نه. وي افزود: سعي كرديم تمام تمركزمان روي خود و بازي‌مان باشد.

مورايس خطاب به هواداران نيز يادآور شد: واقعا ممنونم و يك بازي خوب ديگر را در نقش‌جهان خواهيم داشت. براي AFC هم آرزوي موفقيت مي‌كنم. اميدوارم داور هم نشان‌ بدهد كه مي‌تواند بازي با اين كيفيت را قضاوت كند. همچنين داوران كره‌اي براي من آشنا هستند.

او با گلايه از نبود كمك داور ويديويي يادآوري كرد: اميدوار بودم در اين قضاوت كمك VAR را هم داشته باشيم كه نيست. نمي‌دانم دليلش چيست ولي همه شرايط مهيا بود. تمام چيزي كه بتواند عدالت را بياورد براي ما مهم است‌. چيز ديگري كه مهم است، اين است كه اعتماد داشته باشيم، زيرا عدالت بايد برقرار باشد. ببينيم در بازي مهيج فردا چه اتفاقي خواهد افتاد. خوب است كه عدالت را حس كنيم و به نظر يك ارزش‌گذاري است.

سرمربي سپاهان اضافه كرد: اگر سردار آزمون بازي كند كه به نظر من مي‌تواند، آماده‌ايم چون او را مي‌شناسيم.

او همچنين ادامه داد: من به عنوان مربي ذهنم بر نقاط منفي و نقص‌ها نيست و مثبت هستم. ما اشتباه مي‌كنيم و اين طبيعي است. بازيكناني كه آمدند براي تقويت تيم آمدند و ما هم بايد كمك‌شان كنيم. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون