• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5828 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۶ مرداد

زير پوست حوادث

پدر خانواده پس از قتل سه فرزند و همسرش خود را حلق آويز كرد

فرمانده انتظامي شهرستان بهارستان از وقوع قتل خانوادگي در همدانك بهارستان و جان باختن ۵ نفر بر اثر آن خبر داد.
مجيد عسكري‌نيا با اشاره به جزييات اين خبر گفت: «برابر اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰، بامداد سه‌شنبه، يك فقره قتل خانوادگي در منطقه همدانك بهارستان به وقوع پيوست.» 
براساس اين گزارش، پدر ۳۹ ساله خانواده به دلايلي نامعلوم كه انگيزه آن مشخص نيست، پس از به قتل رساندن ۳ فرزند خود شامل ۲ دختر يك و ۱۶ساله و پسر ۱۰ ساله با خفه كردن به وسيله روسري، همسرش را نيز با كوبيدن به ديوار به قتل رسانده است.
فرمانده انتظامي شهرستان بهارستان گفت: «اين فرد در اقدامي جنون‌آميز پس از قتل اعضاي خانواده‌اش، خود را در حياط خانه حلق آويز كرده كه تحقيقات تكميلي كارآگاهان پليس آگاهي در اين زمينه ادامه دارد كه متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسيد.»


قتل مرد جوان  با نقشه همسرش در تهران

زن جواني كه با اجراي نقشه همسرش را به قتل رسانده بود، دستگير شد.  اواخر سال 1400، كاركنان انتظامات يكي از بيمارستان‌هاي تهران از طريق تماس تلفني با بازپرس ويژه قتل، مرگ مرد 35 ساله‌اي را روي تخت بخش مراقبت‌هاي قلب گزارش و عنوان كردند چند ماه پيش متوفي به‌ خاطر سكته به اين مركز درماني منتقل شده، اما اقدامات پزشكي فايده‌اي نداشته است.
چند وقت پس از خاكسپاري، پدر متوفي به شعبه دوم دادسراي امور جنايي رفت و از عروس سابق خود شكايت كرد. او گفت: «پس از آنكه فرزندم را از دست دادم، عروسم با فردي غريبه‌اي كه ظاهرا از گذشته با او ارتباط داشته، ازدواج كرده است. پيش از اين نيز پسرم و همسرش اختلافات عميقي داشتند. مرگ ناگهاني فرزندم بسيار مشكوك است.» 
پس از ثبت شكايت و تشكيل پرونده، تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ وارد عمل شدند و در نخستين ‌گام دريافتند كه متوفي با همسرش به ‌خاطر روابط خارج از چارچوب خانواده با هم اختلاف داشتند و يكديگر را بارها به قتل تهديد كرده بودند. تيم جنايي در گام بعدي با اقدامات فني و اطلاعاتي دريافتند كه زن جوان هنگاهي كه همسرش زنده بوده با مرد جواني كه اكنون شوهرش است به صورت مخفيانه در فضاي ‌مجازي ارتباط داشته و نقشه جنايت را طراحي كرده است كه همين سرنخ كافي بود تا متهمان پرونده در يك قدمي بازداشت قرار بگيرند. بررسي‌ها ادامه داشت تا اينكه مردادماه سال 1403، كارآگاهان پس از كسب مجوزهاي لازم قضايي از مراجع قضايي، زن و شوهر جوان را دستگير كردند و خيلي زود هدف تحقيقات قرار دادند.
مرد جوان كه در جريان بازجويي‌ها منكر هرگونه ارتكاب جرم بود پس از مشاهده شواهد و مدارك موجود به جنايتي هولناك اعترف كرد و گفت: «چند سال پيش در فضاي مجازي با زن جواني آشنا شدم و هنگامي كه پي بردم او متاهل است با يكديگر تصميم گرفتيم تا شوهرش را به قتل برسانيم و سپس ازدواج كنيم.»  متهم ادامه داد: «با اجراي نقشه قبلي قرص‌هاي مرگباري را تهيه كردم و به زن جوان دادم. او نيز با شگرد‌هاي مختلف قرص‌ها را به همسرش خوراند كه مرد جوان سكته قلبي كرد و چندين ماه بعد روي تخت بيمارستان به كام مرگ فرو رفت. پس از ارتكاب جنايت با يكديگر ازدواج كرديم، اما عذاب وجدان داشتيم.» 
پس از اين اظهارات تكان‌دهنده، كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي ماموريت يافتند تا با تجزيه و تحليل‌هاي اطلاعاتي بررسي‌هاي خود را در رابطه با اين پرونده ادامه دهند.
با صدور قرار قانوني از سوي بازپرس شعبه دوم دادسراي امور جنايي، متهمان براي روشن شدن زواياي پنهان پرونده در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفتند و تحقيقات جنايي همچنان ادامه دارد.


مرگ پسر نوجوان به خاطر قصور پزشكي

به ‌دنبال مرگ پسر نوجوان ۱۱۰كيلويي زير تيغ جراحي لاغري در يكي از بيمارستان‌هاي تهران، خانواده متوفي شكايت خود را تحت عنوان قصور پزشكي از مركز درماني مورد نظر مطرح كردند.  پرسنل انتظامات يكي از بيمارستان‌هاي مركز تهران از طريق تماس تلفني با قاضي محمدجواد شفيعي؛ بازپرس ويژه قتل شعبه پنجم دادسراي امور جنايي، مرگ مشكوك پسر نوجواني را در بخش جراحي زيبايي گزارش كردند. به ‌دنبال اعلام اين خبر، تيم تحقيق با دستور بازپرس جنايي راهي مركز درماني شدند و در سردخانه، جسد پسري 16 ساله را مشاهده كردند كه بر اثر جراحي زيبايي كاهش وزن به كام مرگ فرو رفته بود. تحقيقات ابتدايي نيز حكايت از آن داشت كه پسر نوجوان كه حدودا ۱۱۰كيلو وزن داشته است، براي جراحي زيبايي كاهش وزن به اين مركز درماني مراجعه كرده، اما هنگام عمل فوت كرده است كه خانواده او بر اثر اين حادثه، شكايت خود را تحت عنوان قصور پزشكي از بيمارستان مطرح كردند. با دستور قاضي شفيعي، جسد اين پسر براي معاينات دقيق‌تر به پزشكي قانوني منتقل شد و پرونده براي رسيدگي قضايي به دادسراي ناحيه 26 جرايم پزشكي ارجاع داده شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون