• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۷ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5829 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۷ مرداد

جوابيه وزارت كشور در مورد سهميه المپيك ورزشكار افغانستاني

اواسط تيرماه در روزنامه اعتماد مصاحبه‌اي با عليرضا عباسي، تكواندوكار افغانستاني در روزنامه اعتماد منتشر كرديم. عباسي در اين مصاحبه اعلام كرد به دليل اشتباه اداره اتباع ايران سهميه المپيك خود را از دست داده است. وزارت كشور در پاسخ به اين مصاحبه جوابيه زير را منتشر كرده است. 
نظر به انتشار مطلبي در روزنامه اعتماد مورخ  1403/4/20 تحت عنوان «به خاطر سهل‌انگاري اداره اتباع، المپيك را از دست دادم » با مضمون اظهارات جناب آقاي عليرضا عباسي ورزشكار افغانستاني ساكن ايران طي پيگيري‌هاي صورت گرفته از سازمان ملي مهاجرت  موارد ذيل  به  استحضار  مي‌رسد: 
بر اساس مكاتبه مورخ 1403/2/19 واصله از كميته ملي المپيك جمهوري اسلامي ايران، دفتر كميسارياي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در تهران علي‌رغم تاييديه‌هاي اداره كل اتباع و مهاجرين خارجي استان البرز و پليس مهاجرت و گذرنامه ايران وضعيت پناهندگي نامبرده را به كميته بين‌المللي المپيك اعلام ننموده و اين اقدام منجر به حذف نامبرده از ليست بازيكنان پناهنده براي حضور در مسابقات المپيك گرديده است. در اين راستا كميته ملي المپيك جمهوري اسلامي ايران از سازمان ملي مهاجرت درخواست نموده است در صورت تاييد مدارك نامبرده، مراتب به كميسارياي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان اعلام و نظر مساعد به مراجع مربوطه و كميته المپيك اعلام گردد.  سازمان ملي مهاجرت نيز طي مكاتبه مورخ 1403/2/23  با رياست كميسارياي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در تهران، وضعيت پناهندگي ايشان و خانواده را ارسال و نامبرده را جهت شركت در المپيك2024 تاييد نموده است.
با توجه به توضيحات فوق و اينكه تاييد‌كننده جايگاه پناهندگي با ioc و دفتر unدر ژنو مي‌باشد، دليل عدم راه‌يابي ايشان به مسابقات المپيك 2024 متوجه قصور و كم كاري ioc و دفتركميساريا در ژنو و تاحدودي دفترun در تهران به علت عدم تاييد جايگاه پناهندگي ايشان جهت شركت در مسابقات بوده و پيش از آن مكاتبه‌اي از سوي كميته بين‌المللي المپيك با سازمان ملي مهاجرت جهت تاييد ورزشكار نامبرده صورت  نگرفته است. (اسناد  مكاتبات  قيد شده موجود  مي‌باشد) .

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون