• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۸ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5830 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۸ مرداد

دوگانه «هريس - والز» براي جمهوري‌خواهان چه معنايي دارد؟

خط و نشان زوج انتخاباتي دموكرات براي ترامپ

به گزارش رسانه‌هاي امريكايي، كاملا هريس، نامزد حزب دموكرات، تيم والز، فرماندار مينه سوتا را به عنوان معاون خود برگزيد. كامالا هريس، معاون رييس‌جمهور در مقابل هزاران حامي پرشور خود، با تكيه بر روايت داستان شخصي تيم والز و حملات شديد به دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوري‌خواه و سناتور جي دي ونس، معاون او، والز را براي سكانداري معاونتش انتخاب كرد. به گزارش سي‌ان‌ان، اين گردهمايي نشانه‌اي بود از اينكه كارزار هريس چگونه كار مي‌كند. اين كارزار والز را «پدري از ميان مردم غرب ميانه امريكا و مبارزي سياسي » معرفي كرد كه «به پيروزي عادت دارد » و همواره براي تصويب قوانين به نفع مردم بسيار كوشا ظاهر شده است. در اين گردهمايي، هريس گفت: تيم والز از طريق اقدامات خود نوري را به آينده روشن‌تري كه مي‌توانيم با هم بسازيم، مي‌تاباند. او در ايالت خود، مدير اجرايي نمونه‌اي بوده است و با تجربه‌اي كه از او سراغ دارم، از همان روز نخست آماده خدمت رساني به مردم است. 
هريس در مورد اين انتخاب كه اولين‌بار از سوي سي‌ان‌ان رسانه‌اي شد، در پستي در شبكه ايكس نوشت: با افتخار اعلام مي‌كنم كه از تيم والز خواسته‌ام به عنوان معاون من انتخاب شود. در مقام فرماندار، مربي ورزشي، معلم و كهنه‌سرباز، او براي خانواده‌هاي كارگري تحولي بزرگ خواهد بود. از داشتن او در تيم خودم افتخار مي‌كنم و اين انتخابي بسيار عالي است. هريس و والز قرار است اين هفته در چندين ايالت حساس موسوم به «ميدان نبرد » مبارزات انتخاباتي را آغاز كنند. اين كارزار مشترك از پنسيلوانيا آغاز شد و عصر سه‌شنبه در فيلادلفيا نيز ادامه خواهد يافت. اين زوج انتخاباتي رويدادهاي ديگري را در ويسكانسين، ميشيگان، آريزونا و نوادا برگزار خواهند كرد.
والز، 60 ساله، در دبيرستان‌هاي امريكا مطالعات اجتماعي تدريس مي‌كرد، در گارد ملي ارتش ايالات متحده خدمت كرد، و به مدت 12‌سال در مجلس نمايندگان ايالات متحده به عنوان فرماندار مينه‌سوتا فعاليت داشت. هريس او را «مربي والز » ناميد چرا كه دوره‌اي به مربيگري فوتبال امريكايي نيز مشغول بوده است. والز سخنراني خود را با صحبت در مورد زندگي شخصي و حرفه‌اي‌اش شروع كرد. در اين گردهمايي، در حالي كه هم هريس و هم والز از ترامپ انتقاد مي‌كردند، حملات والز صريح‌تر بود. والز گفت: ترامپ اقتصاد امريكا را زمين زد و جنايت‌هاي خشونت‌آميز در امريكا در زمان دونالد ترامپ بالا گرفت. او ترامپ را فردي محكوم در نظام قضايي امريكا دانست و خواستار حبس ترامپ شد. 
پس از اينكه جو بايدن، رييس‌جمهوري امريكا از رقابت‌هاي رياست‌جمهوري در ماه ژوئيه كنار رفت و از هريس حمايت كرد، والز در ابتدا يكي از رقباي اصلي هريس براي نامزدي حزب نبود. اما توجهات به والز زماني افزايش يافت كه در مصاحبه‌هاي تلويزيوني و حضور در كارزار انتخاباتي هريس، ترامپ و ونس را «افرادي عجيب و غريب» توصيف كرد. 
كارزار ترامپ نسبت به انتخاب والز واكنش نشان داد و او را فردي نامطلوب از ساحل غربي خطاب كرد كه به شكل گسترده و وسواس گونه‌اي در تلاش است برنامه خطرناك ليبرال كاليفرنيا را به اجرا در آورد. كارولين ليويت، سخنگوي كارزار انتخاباتي ترامپ گفت: اگر والز حقيقت را به راي‌دهندگان نگويد، ما اين كار را خواهيم كرد: درست مانند كامالا هريس، تيم والز يك افراطي ليبرال خطرناك است و روياي هريس-والز در مورد ليبراليسم كاليفرنيا كابوس هر امريكايي است. والز و دموكرات‌ها مشتاق هستند تا با ونس، يكي ديگر از كهنه سربازان نظامي از منطقه غرب ميانه مناظره كنند. به گزارش فاكس نيوز، ونس، معاون ترامپ همچنين روز سه‌شنبه در ايالت فيلادلفيا، كه به‌شدت به دموكرات‌ها نزديك است، گردهمايي برگزار كرد و در مقابل بنري كه روي آن نوشته شده بود «كاملا آشوبگر است »، به ايراد سخنراني پرداخت. به عقيده ناظران، هر دو كارزار ترامپ و هريس بر سر بخشي از راي‌دهندگان سنتي جمهوري‌خواهان نااميد از ترامپ، كه بسياري از آنها در شهرستان‌هاي موسوم به «يقه پيراهن » در حومه ايالت فيلادلفيا زندگي مي‌كنند، به رقابت خواهند پرداخت.
نظرسنجي‌هاي اخير نشان مي‌دهد نامزد حزب دمكرات، در رقابت براي كاخ سفيد از دونالد ترامپ جلوتر است. در ميان نظرسنجي‌هاي در سطح ملي اخير، نظر‌سنجي موسسه SurveyUSA نشان مي‌دهد كه هريس با سه امتياز، يعني ۴۸ به ۴۵ درصد، بالاتر از ترامپ قرار دارد. نظرسنجي موسسه Morning Consult براي كاملا هريس چهار امتياز، يعني 48-44 درصد، بيشتر از ترامپ قائل است. نظرسنجي‌هاي YouGov و CBS News با تنها يك امتياز، يعني 50 -49 درصد، هريس را پيشتاز مي‌داند. همچنين، دانشگاه ماساچوست در آمهرست، هريس را سه امتياز، يعني 46 تا 43 درصد نسبت به نامزد جمهوري‌خواهان پيشتاز قلمداد مي‌كند. اين نتايج عمدتا با حاشيه خطا همراه بودند.
در همين حال، تاتيشه نتتا، استاد علوم سياسي در دانشگاه ماساچوست در آمهرست و مدير نظرسنجي آن، در گفت‌وگو با سي‌ان‌ان به يك يافته كليدي در نظرسنجي‌هاي اخير اشاره كرد، و آن نوسان هفت امتيازي نسبت به دموكرات‌ها از ژانويه در زماني بود كه ترامپ با چهار امتياز از جو بايدن جلوتر قرار داشت. نتتا گفت: هفته‌ها پس از اولين مناظره رياست‌جمهوري ميان ترامپ و بايدن در ژوئن، حاميان مالي دموكرات، مقامات برجسته منتخب دموكرات، و اعضاي رسانه‌هاي خبري اين ادعا را مطرح كردند كه جو بايدن، رييس‌جمهور امريكا براي شكست دونالد ترامپ، رييس‌جمهور سابق، با شانس بسيار كمي مواجه است و خواستار كناره‌گيري بايدن شدند. پس از تصميم تاريخي بايدن براي چشم‌پوشي از مبارزات انتخاباتي مجدد خود، به نظر مي‌رسد كه منتقدان بايدن درست گفته‌اند، زيرا جانشين او، كامالا هريس، فعلا پيشتاز است.
در حالي كه هنوز كمتر از سه ماه تا پايان رقابت باقي مانده است، كارزار هريس و حزب دموكرات بايد شانس خود را براي حفظ كنترل كاخ سفيد و شكست دونالد ترامپ در ايالت بسيار حساس پنسيلوانيا بيازمايند چرا كه اين ايالت سرنوشت‌ساز به نظر به سمت ترامپ متمايل است. همانطور كه انتظار مي‌رفت، نظرسنجي‌هاي ماه اوت در هفت ايالت حساس «ميدان نبرد » كه انتظار مي‌رود در آنها سرنوشت انتخابات تعيين شود، تصوير متفاوت‌تري ارايه كرد. در نظرسنجي‌هايي كه در ماه اوت به پايان رسيد، نظرسنجي موسسه Public Policy Polling وابسته به دموكرات‌ها نشان داد كه آراي هريس در ايالت جورجيا رشد داشته است، اما نسبت به ترامپ در آريزونا با دو امتياز كاهش و در پنسيلوانيا با يك امتياز كاهش روبه‌رو بوده است. در نظر‌سنجي موسسه Trafalgar/Insider Advantage كه به جمهوري‌خواهان نزديك است، ترامپ در ايالت جورجيا با دو امتياز از هريس پيشتاز است. بر اساس درصد ميانگين محبوبيت در ايالت‌هاي «ميدان نبرد » از سوي وبسايت نظرسنجي FiveThirtyEight، ترامپ با دو امتياز در آريزونا و يك امتياز در جورجيا از هريس پيشي گرفته است، و هريس با دو امتياز در ميشيگان، يك امتياز در پنسيلوانيا و يك و نيم امتياز در ويسكانسين پيشتاز رقيب جمهوري‌خواهش است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون