• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۱ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5832 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۱ مرداد

اسب زین شده‌‌

امضا محفوظ

بالاخره بیمارستان جدید شهر ما، افتتاح شد. روز سیزده مرداد، تحت فشار و با ضرب و زور بیمارستانی را افتتاح کردند که در مرحله ‌شروع به کار نبود. ساختمان تاییدیه ‌آتش‌نشانی ندارد. دستگاه سی‌تی اسکن و رادیولوژی آن نصب نیست. بخش دیالیز آن تبدیل شده به دفتر سوپروایزرها. بخش فیزیوتراپی آن شده انباری. پاویون پزشکان را اختصاص داده‌اند به حسابداری بیمارستان. به عوض بخش حسابداری را دراختیار امور اداری قرار داده‌اند. بعد متوجه شده‌اند که برای بایگانی جا پیش‌بینی نشده، لذا قرار است سنگ توالت‌های کنار امور اداری را بردارند و فضای فیزیکی توالت‌ها را تغییر کاربری داده و در اختیار امور اداری برای انبار و بایگانی قرار دهند.
واحد POST C.C.U (بخشی که بیماران قلبی پس از بهبودی نسبی و ترخیص از سی‌سی‌یو در آن بستری می‌شوند) در طبقه پنجم و بخش سی‌سی‌یو در طبقه یک است!  از همه جالب‌تر آسانسورهای بیمارستان استاندارد نیست و تخت بیمار در آنها جا نمی‌گیرد! در حضور چنین آسانسورهای غیراستانداردی، کدام عقل سلیمی بخش پست سی‌سی‌یو را چهار طبقه بالاتر از بخش سی‌سی‌یو پیش‌بینی می‌کند؟ این است که از خیر پست سی‌سی‌یو گذشتند و فعلا رای به عدم افتتاح آن داده شده است!  زایشگاه آن با سی‌سی‌یو و آی‌سی‌یو، هم‌طبقه است. فکر کنید بخشی با بیشترین سر و صدا در جوار دو بخشی که به بیشترین آرامش نیاز دارند ! آزمایشگاه بیمارستان فعال نیست. آشپزخانه شروع به کار نکرده، لاندری نداریم. سی‌اس‌آر فعال نیست. سرورها را به بیمارستان جدید منتقل نکرده‌اند! در نتیجه، عملا بیمارستان قادر به هیچ پذیرشی نیست. در چنین شرايط در هم و آشفته‌ای، در سه نوبت کاری، تعدادی از پرسنل و پرستاران، به شکل نمادین و نمایشی در بیمارستان حضور می‌یابند و از ابتدا تا انتهای شیفت کاری بیهوده در راهروها می‌چرخند!  

اضافه کنم بیمارستان جدید با ظرفیت چند برابری، حداقل سه یا چهار برابر نیروهای فعلی نیازمند نیروست و تا این لحظه استخدام جدیدی نداشته‌ایم! 
خب برویم سر وقت بیمارستان قبلی که به دلیل اسباب‌کشی، آنجا هم  قادر به پذیرش بیمار نیست. 
نتیجه اینکه تحت سیاست‌های دولت، درست است که به شکل نمایشی و در جلوی دوربین‌ها بیمارستان جدیدی افتتاح شده، اما در عمل نه تنها تاثیری بر رفاه شهروند نداشته، بیمارستان قبلی را هم به تعطیلی کشانده است. 
درست مثل نفتی که بیشتر می‌فروختند و هیچ تاثیری بر معاش مردم نداشت. 
درست مثل سایر پروژه‌هایی که نیمه‌کاره افتتاح شدند، اما در شرايط بهره‌برداری نبودند.
بیمارستان مورد اشاره ۱۷ شهریور در آبادان است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون