• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۳ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5833 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۲ مرداد

به او گفته بودند برو دنبال بسکتبال

آرین به نصیحت‌ها گوش نکرد و قهرمان المپیک شد

جوان ۲۰ ساله کرمانشاهی در المپیک شاهکار کرد و با کسب یک مدال طلای تاریخی افتخارات سایر تکواندوکاران کشورمان را تکمیل کرد. او سومین و آخرین طلای کاروان ورزش کشورمان را از پاریس به تهران خواهد آورد. 

به گزارش روزنامه اعتماد، به‌ طور حتم استقبال از آرین خاص و ویژه خواهد بود و هموطنان به خصوص کرمانشاهی‌های دلیر برای او سنگ‌تمام خواهند گذاشت. این جوان با شهامت مبارزه کرد، پخته بود و شجاع، سریع بود و ضربات نهایی را در زمان مناسب بر حریفانش وارد می‌کرد.  زمان سوم مبارزه‌اش در فینال را مرور کنید؛ آنجا که حریف انگلیسی با سوت داور حملات برق‌آسایی را روی آرین انجام داد اما تمام‌ حملات باهوش و ذکاوت آرین یکی پس از دیگری خنثی شد و در ثانیه‌های پایانی این قهرمان کشورمان بود که کار حریفش را تمام کرد.  درباره آرین به جز‌ هوش سرشار و خلاقیت در فن جالب است که بدانید در دوره‌ای به او گفته بودند تو با این قد و قامت به‌ درد تکواندو نمی‌خوری و بهتر است سراغ بسکتبال بروی اما آرین که عاشق تکواندو بود، نپذیرفت و این علاقه در‌نهایت ارزشمندترین مدال ممکن برای یک‌ ورزشکار را به ارمغان آورد. سلیمی مزد عشقش به تکواندو و تلاش‌های بی‌وقفه و البته تعصبش را گرفت. سلیمی را خدا دوست داشت که یک قد بلندی به او‌ داد.

آرین از فیزیک خودش در کنار دیگر خصوصیاتش به نحو احسن‌ استفاده کرد و البته ‌تلاش‌ها برای تغییر ذهنیت و سوق دادن او به سمت رشته دیگر را هم ‌نادیده گرفت و نتیجه همین شد که امروز‌ تمام ایران به او افتخار می‌کنند. البته که امیدواریم در ادامه راه هم همین‌طور با انگیزه پیش برود. غرور برای او یعنی نزدیک شدن به پایان یک رویا. رویای او می‌تواند شکستن رکورد استاد و ريیس فدراسیون تکواندو باشد. سلیمی با ۲۰ سال سن یک طلا در المپیک دارد و اگر با همین فرمان پیش برود می‌تواند رکورد دو مدال طلا و یک برنز هادی ساعی در بازی‌های المپیک را بشکند و به تنهایی پرافتخارترین المپین ایرانی در تاریخ شود. او حالا حالاها می‌تواند بر تعداد مدال‌هایش بیفزاید به همان شرط که اسیر حواشی نشود، اما فدراسیون و مربیان آرین نقش ویژه‌ای در آینده او ایفا خواهند کرد. آرین یک سرمایه ملی در ورزش است که باید از او محافظت شود. چه بسیار سرمایه‌هایی که در این مملکت هرز رفتند و چه کیمیاگرانی که با بی‌توجهی مسوولان دل به غربت سپردند و وطن را ترک کردند. در همین تکواندو هم داشتیم ورزشکارانی که مستعد بودند اما حامی نداشتند، قهرمان بودند اما توجهی به آنها نمی‌شد‌. درباره آرین و البته همین‌طور سایر‌ جوانان خوب این رشته مثل ناهید و مبینا و مهران‌ باید تغییر رویه داد تا این گوهران گرانبها همچنان باشند و برای کشورمان افتخار بیافرینند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون