• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۲ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5833 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۲ مرداد

در اوج تاريكي

 كتاب «در اوج تاريكي: چر افراد خودكشي مي‌كنند و براي پيشگيري از آن چه مي‌توان كرد» نوشته روري اوكانر منتشر شد. اين كتاب با ترجمه مصلح ميرزايي، مينو ميري و محسن رضاييان در ۳۳۶صفحه با شمارگان ۶۶۰ نسخه و بهاي ۲۷۰ هزار تومان در نشر ققنوس منتشر شده است.
در نوشته پشت جلد كتاب مي‌خوانيم: اين كتاب، روايتي علمي است از تجارب و پژوهش‌هايي كه روري اوكانر، روان‌شناس و خودكشي‌شناس مطرح ايرلندي و رييس فعلي انجمن بين‌المللي پيشگيري از خودكشي، تدوين كرده است. او پس از سال‌ها كار با افرادي كه به خودكشي اقدام كرده‌اند و همچنين با بررسي يادداشت‌هاي افراد فوت‌شده بر اثر خودكشي و ديدار و گفت‌وگو با خانواده‌هاي بازماندگان آنها تصميم گرفته حاصل مطالعات و مشاهدات خود را در قالبي منسجم با عنوان «مدل يكپارچه انگيزشي- ارادي رفتار خودكشي‌گرا» ارايه دهد.
 به نظر اوكانر، احساس گير افتادن عامل اصلي فكر كردن به خودكشي است. اين احساس، در كنار شكست و تحقير، همچون بنزيني است كه فكر خودكشي با آن شعله‌ور مي‌شود. اوكانر، در كنار فهم دقيق و كارشناسانه از پديده خودكشي، به زواياي پيدا و پنهان بسياري درباره خودكشي مي‌پردازد. او همواره تلاش مي‌كند آگاهي فرد و جامعه را از اين موضوع مبهم و ترسناك بالا ببرد. بدين ترتيب، در پايان هر بخش كتاب، ذهن خواننده روشن‌تر مي‌شود و با رنج‌هاي افراد درگير در مساله خودكشي همدلي بيشتري احساس مي‌كند. در نهايت، اوكانر سعي مي‌كند كه در ذهن مخاطبان احساس مسووليت برانگيزاند تا با اطرافيان خود حساس‌تر و انساني‌تر برخورد كنند و بي‌گمان، اين هدفي متعالي است كه جامعه امروز ما نيازمند دستيابي به آن است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون