• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۳ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5834 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۳ مرداد

مولف

نشست نقد و بررسي كتاب «مولف» منا علي‌مددي برگزار مي‌شود.
مالك شجاعي جشوقاني، قدرت‌الله طاهري و مصطفي گرجي سخنرانان اين مراسم هستند و عيسي امن‌خاني نيز مديريت نشست را برعهده دارد.
كتاب «مولف» نوشته اندرو بنت با ترجمه منا علي‌مددي كه در نشر خاموش منتشر شده است درمورد يكي از اساسي‌ترين مباحث در نقد و نظريه ادبي سخن گفته است.
پاسخ به«مولف كيست يا چيست؟» را مبناي پيدايش نظريه‌هاي گوناگون ادبي (از فرماليسم گرفته تا ساختارگرايي و تاريخ‌گرايي نو) دانسته‌اند. كتاب حاضر، پژوهشي است درباره اين پرسش‌ها كه در طول تاريخ ادبي همواره مطرح بوده و در هر دوره‌اي به آنها پاسخي داده شده است. اندرو بنت، تعاريف گوناگون و متغير مفهوم مولف و تحولات تاريخي آن را از هومر تاكنون بررسي كرده و درعين‌حال درباره بيانيه چالش‌برانگيز «مرگ مولف» از رولان بارت و پس از آن مقاله «مولف چيست؟» نوشته ميشل فوكو به‌تفصيل سخن گفته است؛ همچنين مفهوم مولف را در مباحث مربوط به فمينيسم و تاريخ‌گرايي نو بررسي كرده و اهميت تعامل بين ادبيات و سينما را در نظر گرفته و در نهايت اهميت ايده‌هاي گوناگون درباره تأليف را براي تعاريف ادبيات، تجزيه‌وتحليل كرده است.
اين نشست روز سه‌شنبه، ۲۳ مرداد از ساعت ۱۷ در سالن حافظ خانه‌ انديشمندان علوم انساني به نشاني خيابان نجات‌اللهي، نبش خيابان ورشو برپا مي‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون