• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۴ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5835 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۴ مرداد

بهزاد داداش‌زاده در گفت‌وگو با «اعتماد»:

انتخاب حسيني و رضاييان به عنوان بهترين‌ها بودار است!

پرسپوليس تغييرات داشته و امسال مي‌تواند سال استقلال باشد

به گزارش «اعتماد»، روز پنجشنبه (فردا) بيست و چهارمين دوره از رقابت‌هاي ليگ برتر شروع مي‌شود تا دوباره حال و هواي فوتبال كوچه و خيابان‌هاي سراسر كشورمان را بگيرد. در تاريخ بازي‌هاي ليگ برتر، پرسپوليسي‌ها با كسب 9 عنوان قهرماني ركورددار هستند و استقلال پرامتيازترين تيم بازي‌هاست. اما امسال با تقويت شدن تيم‌هاي شهرستاني به خصوص تراكتور و سپاهان به نظر مي‌رسد كار براي دو تيم پرطرفدار كشورمان بيش از گذشته دشوار باشد، مساله‌اي كه به جذابيت و هيجان بازي‌‌ها خواهد افزود. در ابتداي ليگ و براي بررسي شرايط تيم‌ها مخصوصا سرخابي‌هاي پرطرفدار پايتخت با بهزاد داداش‌زاده، ملي‌پوش پيشين فوتبال ايران كه سابقه بازي در هر دو تيم را دارد، همكلام شديم.


پيش‌بيني مي‌كنيد سطح ليگ امسال نسبت به سال‌هاي قبل بهتر باشد؟

اگر واقعيت‌ها را همه قبول كنند فكر مي‌كنم امسال ليگ متفاوتي را داشته باشيم. VAR آمده و داوري‌ها را آناليز مي‌كند و اين نويد خوبي است كه فضاي مجازي و رسانه‌هايي كه دنبال منافع خودشان هستند ديگر نمي‌توانند فرافكني كنند يا اختلافاتي را به وجود بياورند. مثل دربي كه آن آقاي پولكي رسوا شد. همه مي‌گفتند داوري مشكل دارد و آخرش هم ديديم چه شد و چطور آن اتفاق را رقم زد. اگر مثل داورهاي كشورهاي ديگر داورهاي ما وجدان داشته باشند، مشكلي نخواهيم ‌داشت البته ما داورهاي با وجدان هم در ايران داريم كه مي‌توانيم اميدوار باشيم ليگ بهتري را نسبت به دوره‌هاي قبلي ليگ مشاهده كنيم.

زيادي اميدوارانه پيش‌بيني نكرديد؟ از اين جهت كه در همين ابتداي ليگ بازي‌هاي سرخابي‌ها قرار شده ‌در خارج از تهران برگزار شود!

من از سال ۷۰ كه بازي مي‌كردم، مي‌گفتند مي‌خواهند خصوصي‌سازي كنند، اما به خاطر منافع بعضي از آقايان كه هميشه منافع آنها در پرسپوليس و استقلال است اين تيم‌ها واگذار نشدند. اما يك واقعيت را بگويم كه اين دو تيم در تمام شهرها طرفداران خودشان را دارند. مثلا پرسپوليس با ذوب آهن در اصفهان بازي كند طرفداران پرسپوليس بيشتر هستند اين يك ‌واقعيت است كه نمي‌شود آن را كتمان كرد در شيراز و هر جا بازي كند همين است. ضمن اينكه از تهران هم تماشاگر مي‌رود. با اين حال بازي در آزادي هم براي پرسپوليس و استقلال خوب است و در طرف مقابل آن جو براي رقيبان اين دو تيم سنگين است. هنوز خيلي از بازيكنان آرزو دارند اين استاديوم را از نزديك ببينند چه برسد‌ كه در آنجا بازي كنند و اين تاثيرگذار است. در گذشته هم تيم‌هاي شهرستاني به تهران مي‌آمدند ۲۰ دقيقه بازي شروع نشده ۳ گل عقب مي‌افتادند، چون تا آن وقت استاديوم آزادي را از نزديك نديده بودند! خب با اين اتفاقات در فوتبال با احساسات طرفداران بازي مي‌شود كه مي‌گويند خصوصي‌سازي كرديم! واقعا جاي تاسف است كه هنوز نتوانستيم يك استاديوم در سطح آزادي بسازيم كه در شأن مردم ما باشد و پرسپوليس و استقلال در آنجا بازي كنند.

به لحاظ فني شرايط پرسپوليس را در آستانه شروع ليگ چطور مي‌بينيد؟

هر ساله اين مشكل را داريم! متاسفانه عدم ثبات در مديريت و مشكلات مالي هميشه به پرسپوليس ضرر زده. درويش هنوز نمي‌دانست مي‌ماند يا رفتني است و در همان شروع ليگ ۲۰ روز محروم شد.الان ببينيد مربي را آوردند، مربي هم بازيكن مي‌خواهد و جذب بازيكن هم شرايط خاص خودش را دارد. پرسپوليس سي، چهل درصد تركيبش را از دست داده و اين موضوع براي اين تيم و آقاي گاريدو خيلي سخت است. هماهنگ كردن اين بچه‌ها و شرايط تمريني و بازي كردن تمام اينها سخت است. در هفته‌هاي اول مشخص مي‌شود وضعيت چطور است ضمن اينكه اين تيم هنوز دفاع چپ كلاسيك ندارد و باز هم برگشتيم به خانه اول و وحيد اميري را آورديم آنجا بازي كند. اميري چند پُسته است و بازيكن خوبي محسوب مي‌شود، اما اگر آسيب ببيند چي؟ پرسپوليس بايد در سه جام بجنگد آيا با اين شرايط مي‌شود؟

وضعيت استقلال چطور است؟

خوبي استقلال اين است كه شاكله اصلي تيم را حفظ كردند و آن آرامش نسبي را دارند. استقلال نسبت به سال قبل خيلي بهتر عمل كرده و نكونام توانسته تغييراتي روي نيمكت ايجاد كند و آرامش به اين تيم برگشته است. امسال، سال استقلال است، چون برخلاف پرسپوليس هياهو و مشكلات كمتري داشتند. رويه پارسال در پرسپوليس را امسال در پيش گرفتند.

نظر شما درباره ساير تيم‌هاي مدعي چيست؟

سپاهان و تراكتور واقعا هزينه زيادي كردند و مدعي هستند و فولاد و گل‌گهر هم خوب شده‌اند. اما تا شروع ليگ نمي‌شود قضاوت كرد و هنوز نمي‌شود گفت كدام تيم مدعي است.

درباره انتخاب بهترين‌هاي ليگ در فصل قبل چه صحبتي داريد؟

اولا بايد ديد كارشناسان چه كساني بودند و چه خط و خطوطي دادند! اصلا كارشناس‌ها لياقت نظر دادن داشتند؟ اينكه چه كسي به اينها راي داده هم مهم است!

اگر شما جزو آن كارشناسان بوديد رامين رضاييان را به عنوان بهترين بازيكن ليگ انتخاب مي‌كرديد؟

نه‌! اگر خوب بود كه بايد الان بازيكن تيم ملي مي‌شد يا اگر حسيني بهترين دروازه‌بان ليگ است الان بايد در تيم ملي بود.اين يعني خط دادن تا او را راضي نگه دارند كه از تيم ملي خط خورده! البته بازيكنان بزرگي بودند كه شايستگي حضور در تيم ملي را داشتند، اما اين انتخاب‌ها بودار است! پرسپوليس كه قهرمان شد طبيعي است، چون قهرمان ليگ است، اما ملوان كه تيم اخلاق شده بايد ببينيم چه كساني راي دادند. اصلا روي چه حساب و كتابي؟ اينها را بيايند توضيح دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون