• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۹ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5839 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۹ مرداد

تا زمان هست مقدمات و تشریفات را فراهم کنید

آبروریزی جلوی رونالدو و عربستانی‌ها تکرار نشود

گروه ورزش

قرعه‌کشی لیگ نخبگان انجام شد و تیم‌های پرسپولیس و استقلال رقبیان آسیایی خود را شناختند. نکته جالب اینکه سرخابی‌ها دو بار در تهران به مصاف النصر عربستان خواهند رفت؛ اتفاق جالب و هیجان‌انگیز برای علاقه‌مندان کریستیانو رونالدو؛ ابرستاره دنیای فوتبال. 

بازیکنی که سال قبل یک بار به تهران آمد اما با اشتباه مدیران پرسپولیس که دو، سه سال قبل مرتکب شده بودند این تیم از بازی با تماشاگر ‌مقابل رونالدو و یارانش محروم شد و فوق ستاره پرتغالی در استادیوم خالی آزادی تهران به میدان رفت.
پست اینستاگرامی سیاسی یک کارمند که زمانی در باشگاه پرسپولیس فعالیت می‌کرد باعث شد تا ده‌ها هزار نفر از تماشای بازی یکی از اسطوره‌های فوتبال محروم شوند اما اشتباهات کارمندان و مدیران فوتبالی و غیر‌فوتبالی قبل و بعد از حضور کاروان النصر در کشورمان تمام شدنی نبود.
هنوز هم وقتی به یاد می‌آوریم که درویش و همراه دخترش با چه ذوقی جایگاه مدیریتی یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های آسیا را فراموش کرد و مقابل دوربین‌های عکاسان داخلی و خارجی در کنار رونالدو عکس یادگاری گرفت، حال‌مان بد می‌شود! البته سوء‌مدیریت فقط از جانب مدیر پرسپولیس نبود، از عدم مدیریت در اطراف هتل محل اقامت النصر بگیرید تا ناتوانی در برگزاری تشریفات درست و حسابی. 
اما این تجربه گرانبها باید درسی شده باشد برای آینده! از قضا فرصتی دوباره و احتمالا سه باره‌ای به‌ وجود آمده تا این‌بار به عربستانی‌ها نشان دهیم ما هم میزبانی از بزرگان فوتبال یا سایر افراد بزرگ در تاریخ را بلد هستیم. این‌بار زمان وجود دارد تا آقایان مسوول اطراف ورزشگاه را زودتر آسفالت کنند یا به وضع ظاهری خیابان‌های اطراف ورزشگاه میزبان برسند. این‌هم به برکت حضور رونالدو است که تا او به تهران می‌آید یادمان می‌افتد بعضی از خیابان‌ها و کوچه پس‌کوچه‌ها نیاز به مرمت و بازسازی دارند! بگذریم؛ فعلا آنچه حائز اهمیت است درس گرفتن از تجربیات قبلی است تا با مدیریت زمان یک تشریفات و میزبانی خاطره‌انگیز در ذهن رونالدو و یارانش بگذاریم تا اتفاقات تلخ سال پیش را هم پاک کنیم. تا شور و علاقه مردم به شکلی بروز نکند که قابلیت سوءاستفاده داشته باشد. 
در گذشته نه چندان دور فوتبال ما سابقه میزبانی شایسته از اسطوره‌هایی مثل پله که از او به عنوان یک افسانه در فوتبال نام می‌برند را داشته است. حتی همین آلن دلون که روز گذشته فوت شد، در اوج سال‌های درخشش در سینما به تهران آمده بود که جا دارد همین‌جا یادش را زنده کنیم. 
فوتبال ایران میزبان چند تورنمنت مثل جام ملت‌ها و بازی‌های آسیایی بود اما با گذشت زمان و حضور افراد ناکارآمد در این رشته پرطرفدار با سرعت هر چه تمام‌تر عقبگرد داشتیم! با این وضعیت که هنوز تکلیف تنها ورزشگاه استاندارد در پایتخت مشخص نیست. در این چند سطر با نگاهی خوشبینانه به میزبانی سرخابی‌ها از بازی‌های لیگ نخبگان و ستاره‌هایی که به تهران سفر می‌کنند پرداختیم، ولی در نگاه منطقی، اول باید امیدوار باشیم که تا زمان ورود النصر به تهران آیا ورزشگاه آزادی آماده میزبانی از رقبا شده باشد؟ اگر این شاهکار را رقم زدیم که هیچ وگرنه حداقل از همین حالا به فکر دیگر مقدمات و تشریفات باشیم. به هر حال امروزه فوتبال فقط یک ورزش تلقی نمی‌شود و دنیا آن را به چشم قدرت اقتصادی و سیاسی یک کشور نگاه می‌کند. بنابراین انتظار می‌رود دیگر ارگان‌ها هم به این‌ رقابت‌ها یک‌ نگاه در سطح ملی داشته باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون