• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۹ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5839 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۹ مرداد

VAR، آفساید و هند تغییر کرد

خودتان را برای جنجال‌های تازه لیگ برتر آماده کنید

خودتان را برای فصل دیگری از دعواهای حقوقی، بحث‌های بی‌پایان در مورد مسائل مالی باشگاه‌ها، عصبانیت از VAR، قراردادهای 9 ساله بازیکنان و اخراج مدیران آماده کنید. بله، لیگ برتر بازگشته است!

پس از تابستانی که اسپانیا قهرمان اروپا شد، آرژانتین قهرمان کوپا امریکا و المپیکی‌ها در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه فوتبال بازی ‌کردند، سرگرمی واقعی به صفحه‌ تلویزیون شما بازمی‌گردد. از عصر روز جمعه در اولدترافورد لیگ برتر آغاز شد، جایی که منچستریونایتد میزبان فولام بود و با یک گل به برتری رسید. این آغاز 9 ماه درام بدون فیلمنامه است که با نام Pure Barclays شناخته می‌شود.

گرچه مثل سابق هنوز 22 فوتبالیست در زمین، یک داور، چند مدیر عصبی و هزاران هوادار در زمین حضور خواهند داشت، اما تغییراتی در قالب بازی فصل
25-2024 صورت گرفته است.

لستر سیتی، ایپسویچ تاون و ساوتهمپتون به لیگ برتر بازگشته‌اند، قوانین جدید در حال معرفی هستند، قوانین آفساید نیمه خودکار در راه است، توپ جدیدی زیر پای بازیکنان به چرخش درخواهد آمد، چهره‌های تازه‌ای در زمین‌های مسابقه حضور دارند و برای اولین‌بار از اکتبر 2015 لیگ برتر را بدون یورگن کلوپ خواهیم دید. بنابراین، بدون هیچ مقدمه‌ای، اجازه دهید تا در همین ابتدای فصل جدید شما را در مورد فصل جدید راهنمایی کنیم.

 

تغییرات در VAR

لیگ برتر و PGMOL اتحادیه داوران فوتبال انگلیس به عنوان سازمان‌هایی که مسوولیت مسابقات را برعهده دارند، پذیرفتند که فصل گذشته راه خود را با VAR گم کرده‌اند، بنابراین تابستان را با یادآوری اهمیت آن به مسوولان مسابقه، مدیران باشگاه‌ها و بازیکنان سپری کردند و در عین حال از یک برنامه شش ماده‌ای برای بهبود آن رونمایی کردند.

این امر بر کاهش تاخیر حین مسابقه، اعلام تصمیمات در ورزشگاه، ارتباطات بهتر با هواداران، حفظ آستانه بالا برای مداخله VAR، شفافیت بیشتر و تمرین دقیق‌تر تمرکز دارد.

اکنون به هواداران داخل استادیوم، همه «گل‌هایی» که در محل برگزاری مسابقه غیرمجاز شده‌اند، نشان داده می‌شوند، همچنین یک کلیپ در صورت تاخیر در شروع مجدد بازی به دلیل بررسی یک گل یا آفساید یا خطای احتمالی به صورت قطعی نشان داده می‌شود. همچنین یک حساب رسانه اجتماعی جدید در مرکز مسابقات لیگ برتر وجود دارد که حقایق مربوط به تصمیمات VAR را دراختیار شما قرار می‌دهد.

به اکانت Match Center X لیگ برتر خوش آمدید! این صفحه به‌روزرسانی‌های زنده از اتفاقات داوری شامل اطلاعات مستقیم از VAR Hub ارائه می‌کند. ما به‌روزرسانی‌های تقریبا زنده را در مورد مسائل عملیاتی از همه مسابقات از جمله توضیح در مورد داوری و VAR منتشر خواهیم کرد.

PGMOL در طول تابستان هم از نظر امکانات سخت‌افزاری هم نیروی انسانی خودش را بروز کرده است. به کمک داوران ویدیویی در پایگاه
Stockley Park در PGMOL گفته شده است که در همه اتفاقات بازی مداخله نکنند، در عوض فقط زمانی مداخله کنند که «خطای واضح و آشکار» وجود داشته باشد. یک اصطلاح جدید نیز شنیده خواهد شد: «دعوت داور». از آن برای روشن ساختن این موضوع استفاده خواهد شد که تصمیم داور درون زمین در این فرآیند بدون مشکل است و باید پابرجا باشد مگر اینکه، یک خطای واضح و آشکار وجود داشته باشد.

اگر داوری به مانیتور کنار زمین فرستاده شود، بازپخش تصاویر با سرعت عادی انجام می شود. فقط زمانی که یک نقطه تماس ایجاد شود، فریم‌ها کند می‌شوند.

 

آفسایدهای نیمه خودکار معرفی شدند

فناوری آفساید نیمه خودکار (SOAT) در راه است، اگرچه برای شروع فصل نیست، زیرا این فناوری هنوز در حال آزمایش است. لیگ برتر انتظار دارد «بعد از تعطیلات بین‌المللی پاییزی»، آن را دراختیار داشته باشد، بنابراین ممکن است سپتامبر، اکتبر یا حتی نوامبر باشد.

SOAT موثر و کارآمد است، اخیرا در یورو 2024 این را دیدیم. قبل از آن، در جام جهانی مردان در سال 2022 استفاده شده بود. Genius Sports که قبلا شریک داده لیگ برتر است، این فناوری را تامین خواهد کرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون