• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۹ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5839 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۹ مرداد

دركي درست از حك شدگي اقتصاد در جامعه

به خوبي از چالش‌هاي موجود در حوزه رفاه اجتماعي آگاه است و مي‌تواند با سياست‌هاي فعال و موثر، گام‌هاي بلندي در جهت تحقق عدالت اجتماعي بردارد.

درك درست از نقش دولت در اقتصاد و اجتماع

دكتر ميدري با رويكرد نهادگرايانه خود، به نقش حياتي دولت در تنظيم‌گري بازار و ايجاد نهادهاي مناسب باور دارد. وي معتقد است كه دولت بايد شرايطي را فراهم كند كه بازار و بخش خصوصي بتوانند به بهترين شكل ممكن عمل كنند، در حالي كه عدالت اجتماعي نيز حفظ و تقويت شود. اين رويكرد متعادل و واقع‌بينانه، او را به گزينه‌اي مناسب براي رهبري وزارتخانه‌اي تبديل مي‌كند كه بايد هم به نيازهاي اقتصادي كشور پاسخ بدهد و هم به دغدغه‌هاي اجتماعي مردم.

نقشي فراتر از يك وزارتخانه

البته بايد اذعان داشت كه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي به تنهايي قادر به دگرگون كردن ريل سياستگذاري كلان كشور نيست. اما حضور فردي با ويژگي‌هاي علمي و مديريتي دكتر ميدري در رأس اين وزارتخانه و در كابينه، مي‌تواند تأثير بسزايي در پيشبرد چنين نگاهي داشته باشد. دكتر ميدري با تركيبي از دانش اقتصادي و فهم اجتماعي، مي‌تواند نه تنها سياست‌هاي اين وزارتخانه را به درستي هدايت كند، بلكه به عنوان يكي از اعضاي كليدي كابينه، در شكل‌دهي به سياست‌هاي كلان دولت نيز نقش مهمي ايفا كند.

ضرورت رأي اعتماد ب ه دكتر ميدري

با توجه به چالش‌هاي پيچيده و چندوجهي كه پيش روي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي قرار دارد، انتخاب دكتر احمد ميدري به عنوان وزير، انتخاب فردي است كه با درك عميق از بافت اقتصادي و اجتماعي كشور، مي‌تواند اين وزارتخانه را به سوي اهداف عدالت اجتماعي و توسعه پايدار هدايت كند. رأي اعتماد به او، گامي مهم در جهت تحقق اين اهداف و تقويت بنيان‌هاي اجتماعي و اقتصادي كشور خواهد بود.

جامعه شناس، دكتراي جامعه‌شناسي اقتصادي و توسعه دانشگاه تهران 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون