• ۱۴۰۳ سه شنبه ۳۰ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5849 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۳۰ مرداد

در گفت‌وگو با «اعتماد» مطرح شد

واکنش حسن روشن به دعوای هاشمی‌نسب و حجازی با نکونام

فوتبال ما به سرطان مبتلا شده/ کسانی را در پرونده فساد گرفتند که ما پشت سرشان نماز می‌خواندیم

   روزبه   دلاور

به گزارش «اعتماد»، تیم فوتبال استقلال در هفته اول از بازی‌های لیگ برتر مقابل شمس آذر به برتری رسید و حالا آماده مقابله با ملوان می‌شود‌. اما در یکی، دو روز اخیر صحبت‌های مهدی هاشمی‌نسب و آتیلا حجازی علیه نکونام و مدیران باشگاه استقلال حاشیه‌ساز شده است. به بهانه اتفاقات پیرامون این باشگاه با حسن روشن یکی از پیشکسوتان باسابقه آبی‌ها گفت‌وگویی ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید.

 

چه خبر از استقلال؟

هیچ خبری ندارم اما خوشحال شدم که لیگ را خوب شروع کردیم و var هم کمک کرد. تیم پارسال این همه بد آورد اما روز اول لیگ شانس آورد‌. بازی را ندیدم که نظر فنی بدهم اما باید نکونام تیم را خوب جمع و جور کرده باشد که امیدوار به قهرمانی است. فقط تعجب می‌کنم‌ که چرا از خارجی‌هایي که آورده استفاده نکرده است.

برد تحت هر شرایطی یا ارائه فوتبال زیبا و در آخر هم کسب نتیجه شما طرفدار کدامش هستید؟

نه. پارسال خوب بازی نمی‌کردند قطعا آدم باید بگوید اما نتیجه می‌گرفتند اما امسال دیگر بهانه‌ای نیست. تیم‌های شهرستانی که بهتر بازی می‌کنند و حالا نتیجه نمی‌گیرند چون تغییرات کمتری دارند. شنیدم امسال هر چی خواستند، خریدند. فقط یک ابهامی وجود دارد.

چی؟

در مدیرعامل ابهام هست که یک عده می‌گویند دست‌نشانده است و یک عده می‌گویند عرضه ندارد و دارد! ما که نمی‌دانیم چی به چی هست! اما کادرفنی بهانه‌ای ندارد. امسال اگر باز بگویند بازیکن نیاوردند یا پول ندادند حنایش رنگی ندارد!

هاشمی‌نسب از استقلال جدا شد و مصاحبه‌ای هم در این‌باره انجام داد. شما به جای سرمربی بودید او را به هر شکلی حفظ می‌کردید؟

اینها چون چند سالی با هم بودند جدا شدن‌شان کمی عجیب است. اگر بد بود چرا سال دوم یا سوم هم با هم بودند؟ اگر بد بود چرا از آن تیم به این تیم آوردش؟ چیزی واضح نیست که بخواهیم درباره آن بحث کنیم. خود آقای نکونام باید بگوید به این‌ دلایل با وجود رفاقت با فلانی یا به هر دلیلی آمد یا از کادر جدا شد تا تماشاگر هم بداند. تماشاگر باید از همه چیز تیم خبر داشته باشد.

مدیری که به قول شما دست نشانده باشد می‌تواند یک تیم بزرگ را مدیریت کند؟

نه‌. ما به مدیرعامل دست نشانده اصلا نیاز نداریم، ما به مدیری افتخار می‌کنیم که کار کند و کاری که انجام می‌دهد به نفع هوادار و پیشکسوت باشد. همیشه وقتی مدیرعاملی عوض شده پیشکسوتان و هواداران گفتند الهی شکر، الحمدلله! هیچ مدیری نیامده و کنارش بگذارند و هوادار بگوید نباید می‌رفت. فتح‌الله‌زاده که آمد و رفت و حالا یک‌کمی به پیشکسوتان بها داده بود اما بقیه نه. در مورد تمام اتفاقات چه بد چه خوب باید مردم و به خصوص پیشکسوتان را در جریان بگذارند‌. از پیشکسوت می‌توانند استفاده کنند. اما در دو، سه سال اخیر که چند تا مدیر عوض کردیم، ‌نفهمیدم کی چطور آمد و چطور رفت! من با خود سمیعی هم جلسه گذاشتم و صحبت کردم. به او گفتم به بچه‌ها پیشنهاد کار با حکم نده و قرارداد برای همه خوب است حتی خود مدیر هم باید با قرارداد بیاید تا وقتی قول دو ساله می‌دهی یعنی قرارداد داری اما‌ متاسفانه این‌طور نیست.

به بها دادن به پیشکسوتان و ضعف مدیریت اشاره کردید. به عنوان پیشکسوتی که زمانی مدیر آکادمی بوده چه حسی دارید که یک فرد خارج از باشگاه در آکادمی جای شما را گرفته است؟

آقای ضیایی بچه خوبی است اما یک شاهینی است و با اینکه رفیق ما به حساب می‌آید اما برای استقلال نیست. براساس سیاست باشگاه و ورزش مملکت وقتی هلدینگ صاحب باشگاه شد اختیار دارد تا تصمیماتی بگیرد وقتی هم ضیایی مسوولیت‌دار شد تماس گرفت و من هم برای او آرزوی موفقیت کردم و یک نصیحت برادرانه به او کردم که شما را قبول می‌کنیم اما از آبدارچی تا مربی که برای پایه‌ها انتخاب می‌کنی باید از جنس استقلال باشد که گفت سعی می‌کنم و من هم گفتم سعی نه حتما این کار را انجام بده. اما الان شنیدم که چندتایی را آوردند که برای استقلال نیستند. حالا پیغام دادیم که از پیشکسوت باشگاه در آخر عمری در جایگاه خودش استفاده کنید. حالا اگر استفاده کند ما مخلصش هم هستیم و حمایت می‌کنیم اما اگر نه بخواهد خودش تصمیم بگیرد که چه کسانی را بیاورد و استقلالی نباشند حتما با او برخورد می‌کنیم!

درباره صحبت‌های جدید آتیلا حجازی چه نظری دارید؟

من فعلا با ورزش کاری ندارم و‌ نمی‌دانم‌ چند سال دیگر زنده‌ام. می‌خواهم آخر عمری جوری باشد که سالم برویم زیر خاک نه اینکه فلج ‌شویم! من موافق سرپرستی آتیلا به خاطر ناصر نبودم و نیستم. از یک جهت آوردن آتیلا چون پدرش ناصر حجازی بود بسیار کار درستی بود ضمن اینکه آتیلا هم در این تیم بازی کرده و با سواد است اما مشکلاتی که استقلال دارد نمی‌گذارند کار اصلی خودش را انجام دهد و برای همین آبروی خانواده‌ حجازی خدشه‌دار می‌شود. برای همین مخالفم وگرنه پسر بسیار خوبی است و همه جوره مورد تایید است اما وقتی او را بیاورند و اجازه کارهایی را ندهند که باید انجام دهد مردم ناراضی می‌شوند.

شما به خرافات اعتقاد دارید؟

نه آقاجان! خرافات چیست؟ زندگی حقیقی را باید درنظر گرفت. اینها را آتیلا گفته؟

بله. او گفته سرمربی به خرافات باور دارد!

اشتباه می‌کند‌. آدم باید خدا را اعتقاد داشته باشد چون ‌همه چی خداست.

باشگاه استقلال هم در این‌باره بیانیه صادر کرد و از آتیلا و هاشمی‌نسب خواست به حواشی دامن نزنند.

ما صحبت می‌کنیم. ما که درخواستی نداریم. من دیپلم از انگلیس دارم و عرب‌ها پولش را دادند نمی‌خواهم از آن در اینجا استفاده کنم. نمی‌شود من را بیاورند آنجا بگویند هر چی می‌خواهیم بگو اینکه نمی‌شود. متاسفانه فوتبال ما به سرطان بدی هم مبتلا شده است! یک مدت هم که شلوغ شد و بگیر و ببر شده بود! کسانی را گرفتند و بردند و آوردند که ما پشت سر آنها نماز می‌خواندیم!

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون