• ۱۴۰۳ سه شنبه ۳۰ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5849 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۳۰ مرداد

وقتی ضعف ارکان قضایی فدراسیون پای پزشکیان را به پرونده بیرو باز کرد

می‌توانید یک رای درست صادر کنید یا خیر؟

به گزارش «اعتماد»، بحث اصلی این روزهای فوتبال پرحاشیه ما، ماجرای علیرضا بیرانوند و شکایت پرسپولیسی‌ها از او است. بیرانوند پس از پایان فصل قراردادش را با این تیم فسخ کرد و تراکتوری شد تا کار به کمیته‌های انضباطی و تعیین وضعیت بکشد. 
اما این ‌پایان ماجرا نبود. پس از کش دادن ماجرا توسط کمیته‌های اجرایی فدراسیون که قاعدتا ارکان ‌قضایی آن باید مستقل باشند و در صدور رای‌ها در کمترین زمان ممکن با قاطعیت تصمیم‌گیری کنند یک جنجال بسیار بزرگ در این زمینه شکل گرفته است. در واقع ضعف آقایان در مدیریت و اقدام به‌موقع باعث شده تا پای ريیس‌جمهور و معاونش هم به این ماجرا باز شود.
عضو هیات مدیره پرسپولیس در مصاحبه‌ای تلویحا به نکاتی اشاره کرد و متقابلا مالک باشگاه تراکتور‌ پاسخ ‌داد که من حریف شما هستم! نیازی به دخالت ریاست‌جمهوری و... نیست! 
اما چرا باید در ماجرایی با این سطح نازل پای ريیس‌جمهور و معاونانش را وسط کشید؟ کشور و مردم ما سطح دغدغه‌های به مراتب مهم‌تری دارند. 
ضعف مشهود در کمیته‌هایی که در تصمیم‌گیری‌ها گاهی ضرب‌الاجل تعیین می‌کنند و 24 ساعته حکم می‌دهند و گاهی هم در رودربایستی با دوستان خود گیر می‌کنند و منتظر هستند تا ببینند چگونه ماجرا را مدیریت کنند نتیجه‌اش می‌شود همین بلبشویی که نه فقط فوتبال بلکه فضای سیاسی جامعه را هم‌ دربر گرفته است.
اکنون سوال ایجاد‌ می‌شود که در پشت پرده فوتبال چه اتفاقاتی می‌افتد که ارکان قضایی فدراسیون آن مستقل نیست و اگر‌هم تا حدودی اختیار داشته باشند افراد مسوول در آن تا این حد ناتوان هستند که در صدور احکام با مشکل مواجه می‌شوند؟ بارها شاهد بودیم که برای تیم‌هایی که طرفداران کمی دارند یا تیم‌های شهرستانی که حامی قدرتمندی پشت سر ندارند یا کسانی که در تقابل با مدیران فدراسیون قرار می‌گیرند در کمتر از ۴۸ ساعت و گاهی همان شب محرومیت‌ها و جریمه‌های بعضا سنگینی درنظر گرفته شده است اما در سمت دیگر در قبال تیم‌های پرهوادار یا افرادی که خط و ربطی با مدیران فدراسیون دارند تعلل به خرج داده شده است. 
سلسله تصمیمات نادرست در فدراسیون ادامه‌دار است و از کمیته‌ای به کمیته دیگر منتقل می‌شود و حالا باید صبر کنیم و ببینیم سرانجام، کمیته تعیین وضعیت چه تصمیمی در‌خصوص شکایت مدیران پرسپولیس از دروازه‌بان شماره یک تیم ملی و تراکتور خواهد گرفت؟ با این حال پرواضح است با شرایط پیش آمده و حواشی شکل گرفته امروز هر تصمیمی در این زمینه اتخاذ شود دوباره یک جنجال بسیار بزرگ بروز خواهد کرد. چه بیرانوند و تراکتور محروم شوند چه نشوند هزار حرف و حدیث شکل خواهد گرفت. 
دلیل چنین وضعیتی هم عملکرد ارکان قضایی فدراسیون فوتبال است. همان ارکانی که کمیته اخلاقش به خاطر تتوی یک بازیکن خاطره دهه‌های هفتاد و هشتاد را در فوتبال ایران زنده کرد و آرمین سهرابیان را شبانه به کمیته اخلاق احضار نمود اما بعد از گذشت چند ماه از باز شدن پرونده فساد گسترده در فوتبال هنوز یک نفر را هم به ارکان قضایی دعوت نکرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون