• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۳۱ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5841 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۳۱ مرداد

مومني، وزير پيشنهادي كشور:

مردم حق نقد و اعتراض دارند

ايسنا|اسكندر مومني در صحن علني مجلس گفت: سرمايه اصلي و پشتوانه اصيل نظام اسلامي چيزي جز عموم مردم نيست؛ چنان‌كه مولا‌ي‌مان به مالك اشتر نوشت: ستون دين و محور وحدت، امت و ساز و برگ كشور در برابر دشمنان، توده مردم هستند پس بايد توجه و عنايت تو فقط به آنان باشد؛ بنابراين مردم، ولي‌نعمت صاحب‌منصبان، راهنما و ناظر بر عملكرد آنان هستند و به حكم قانون اساسي و با رعايت سازوكار‌هاي قانوني حق نقد و اعتراض دارند. 
وزير پيشنهادي كشور در نشست ديروز پارلمان گفت: قانون اساسي، سياست‌هاي كلي نظام، بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي، قانون برنامه پنج ساله هفتم و ديگر قوانين مصوب مجلس شوراي اسلامي مبناي تمام هدف‌گذاري‌ها، تصميمات و اقدامات ما خواهد بود. 
وزير پيشنهادي كشور گفت: بنابراين در پيشگاه خداي متعال و حضور شما نمايندگان محترم ملت شريف ايران پيمان مي‌بندم كه ملاك و معيار اصلي در انتخاب‌ها و انتصاب‌ها لياقت و كارداني، تدين و پاكدستي، تعهد، مردمداري، خردمندي و كارآمدي باشد.
مومني يادآور شد: البته كه به اين منظور با اجتناب از تمركزگرايي بايد نگاه جامع به همه كشور به ويژه مناطق كمتر برخوردار داشته باشيم. شوراهاي اسلامي شهر و روستا كه در فصل هفتم قانون اساسي به آن تاكيد شده است در اين مسير جايگاه برجسته‌اي دارند و بايد در پيشبرد همه برنامه‌ها فعالانه حضور داشته باشند و از طريق نظارت موثر بر شهرداري‌ها و دهياري‌ها سطح خدمات‌رساني به شهروندان را روز به روز ارتقا بخشند. خصوصا حفظ محيط زيست، مديريت ترافيك و انضباط اجتماعي، توسعه ناوگان‌هاي مجهز و روزآمد حمل و نقل عمومي، احداث و تكميل حمل و نقل ريلي درون‌شهري، نظافت و زيباسازي نيز در اين موضوع اهميت دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون