• ۱۴۰۳ دوشنبه ۵ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5844 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۵ شهريور

رهبر انقلاب در مراسم عزاداري دانشجويان به ‌مناسبت اربعين حسيني (ع):

كارزار جبهه حسيني با جبهه يزيدي تمام‌ نشدني است

مقابله با یزیدیان همیشه سلاح دست گرفتن نیست

همزمان با اربعين حسيني روز (يكشنبه) مراسم عزاداري هيات‌هاي دانشجويي در حسينيه امام خميني (ره) و در حضور رهبر انقلاب اسلامي برگزار شد. در اين مراسم ضمن قرائت زيارت اربعين، حجت‌الاسلام‌والمسلمين اصلاني به ايراد سخن پرداخت و مداحان اهل‌بيت (ع) در رثاي سالار شهيدان، نوحه‌سرايي كردند. در پايان اين مراسم نماز ظهر و عصر به امامت حضرت آيت‌الله خامنه‌اي اقامه شد.
رهبر انقلاب اسلامي در بين دو نماز در سخناني با اشاره به زيارت عاشورا، كارزار ميان جبهه حسيني و جبهه يزيدي را مستمر و تمام نشدني و در عين حال نحوه اين كارزار را به تناسب شرايط و اقتضائات متفاوت خواندند و تاكيد كردند: انقلاب اسلامي ايران، فرصت و ميدان وسيعي را در مقابل جوانان گشوده است و بايد از اين فرصت، با برنامه‌ريزي و شناخت صحيح وظيفه، اقدام لازم و به ‌موقع را در جهت اهداف عاليه انقلاب انجام داد تا زمينه پيشرفت و فلاح و رستگاري فراهم شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي هدف از قيام امام حسين(ع) را مقابله با ظلم و جور خواندند و افزودند: شيوه‌هاي مقابله جبهه حسيني با ظلم و جور به تناسب شرايط متفاوت است، اين مقابله در دوران شمشير و نيزه به يك گونه است و در دوران اتم و هوش مصنوعي به گونه‌اي ديگر، در دوران تبليغات با شعر و قصيده و حديث شيوه خاص خود را داشت و در دوران اينترنت و كوانتوم نيز شيوه‌هاي ديگري را بايد به كار گرفت.
ايشان با اشاره به اينكه اين وظيفه در دوران دانشجويي به يك گونه است و در دوران مسووليت به گونه ديگر، خاطرنشان كردند: مقابله جبهه حسيني با جبهه يزيديان هميشه به معناي تفنگ به دست گرفتن نيست، بلكه بايد درست انديشيد، درست سخن گفت، درست شناسايي كرد و وظيفه را شناخت و دقيق به هدف زد.
رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه اگر در اين مسير حركت كرديم، زندگي معنا و هدف پيدا مي‌كند، گفتند: جوانان بايد دوران كنوني را كه به بركت انقلاب اسلامي، ميدان وسيعي در مقابل آنها گشوده شده است، قدر بدانند و با برنامه‌ريزي و مطالعه و فكر صحيح كه لازمه آن آشنايي با قرآن و تامل در آن است، اقدام به ‌موقع انجام دهند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان كردند: اين اقدام به ‌موقع، گاهي در محيط دانشگاه معنا پيدا مي‌كند، زماني در فضاي اجتماعي يا سياسي لازم است و گاهي هم اين اقدام، در راه كربلا و فلسطين و اهداف عاليه ضرورت پيدا مي‌كند.
ايشان در پايان تاكيد كردند: استفاده جوانان از اين فرصت تاريخي، به معناي فلاح و رستگاري است و اگر از اين فرصت استفاده و به وظيفه عمل نشود، نتيجه آن خسران خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون