• ۱۴۰۳ دوشنبه ۵ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5844 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۵ شهريور

رهبر انقلاب اسلامي در مراسم عزاداري دانشجويان به ‌مناسبت اربعين حسيني عليه‌السلام:

كارزار جبهه حسيني با جبهه يزيدي تمام‌ نشدني است

همزمان با اربعين حسيني روز (يكشنبه) مراسم عزاداري هيات‌هاي دانشجويي در حسينيه امام خميني (ره) و در حضور رهبر انقلاب اسلامي برگزار شد. در اين مراسم ضمن قرائت زيارت اربعين، حجت‌الاسلام‌والمسلمين اصلاني به ايراد سخن پرداخت و مداحان اهل‌بيت (ع) در رثاي سالار شهيدان، نوحه‌سرايي كردند. در پايان اين مراسم نماز ظهر و عصر به امامت حضرت آيت‌الله خامنه‌اي اقامه شد.
رهبر انقلاب اسلامي در بين دو نماز در سخناني با اشاره به زيارت عاشورا، كارزار ميان جبهه حسيني و جبهه يزيدي را مستمر و تمام نشدني و در عين حال نحوه اين كارزار را به تناسب شرايط و اقتضائات متفاوت خواندند و تاكيد كردند: انقلاب اسلامي ايران، فرصت و ميدان وسيعي را در مقابل جوانان گشوده است و بايد از اين فرصت، با برنامه‌ريزي و شناخت صحيح وظيفه، اقدام لازم و به ‌موقع را در جهت اهداف عاليه انقلاب انجام داد تا زمينه پيشرفت و فلاح و رستگاري فراهم شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي هدف از قيام امام حسين(ع) را مقابله با ظلم و جور خواندند و افزودند: شيوه‌هاي مقابله جبهه حسيني با ظلم و جور به تناسب شرايط متفاوت است، اين مقابله در دوران شمشير و نيزه به يك گونه است و در دوران اتم و هوش مصنوعي به گونه‌اي ديگر، در دوران تبليغات با شعر و قصيده و حديث شيوه خاص خود را داشت و در دوران اينترنت و كوانتوم نيز شيوه‌هاي ديگري را بايد به كار گرفت.
ايشان با اشاره به اينكه اين وظيفه در دوران دانشجويي به يك گونه است و در دوران مسووليت به گونه ديگر، خاطرنشان كردند: مقابله جبهه حسيني با جبهه يزيديان هميشه به معناي تفنگ به دست گرفتن نيست، بلكه بايد درست انديشيد، درست سخن گفت، درست شناسايي كرد و وظيفه را شناخت و دقيق به هدف زد.
رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه اگر در اين مسير حركت كرديم، زندگي معنا و هدف پيدا مي‌كند، گفتند: جوانان بايد دوران كنوني را كه به بركت انقلاب اسلامي، ميدان وسيعي در مقابل آنها گشوده شده است، قدر بدانند و با برنامه‌ريزي و مطالعه و فكر صحيح كه لازمه آن آشنايي با قرآن و تامل در آن است، اقدام به ‌موقع انجام دهند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان كردند: اين اقدام به ‌موقع، گاهي در محيط دانشگاه معنا پيدا مي‌كند، زماني در فضاي اجتماعي يا سياسي لازم است و گاهي هم اين اقدام، در راه كربلا و فلسطين و اهداف عاليه ضرورت پيدا مي‌كند.
ايشان در پايان تاكيد كردند: استفاده جوانان از اين فرصت تاريخي، به معناي فلاح و رستگاري است و اگر از اين فرصت استفاده و به وظيفه عمل نشود، نتيجه آن خسران خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون