• ۱۴۰۳ دوشنبه ۵ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5844 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۵ شهريور

پيشكسوتان سرخابي در گفت‌وگو با «اعتماد»

مرتضي كرماني مقدم: اين ويديو چك‌نيست مردم را سياه مي‌كنند!

جواد قراب: بهانه‌اي مورد قبول نيست و استقلال بايد امسال قهرمان شود

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد»، تيم فوتبال پرسپوليس در هفته دوم ليگ برتر در تبريز به مصاف تراكتور رفت و در پايان به نتيجه يك بر يك رضايت داد. سرخ‌هاي پايتخت در هفته اول هم مقابل ذوب‌آهن همين نتيجه را كسب كردند و حالا براي بازي سوم در برابر فولاد آماده مي‌شوند.بسياري اعتقاد دارند كه چون گاريدو تازه به پرسپوليس آمده بايد به او فرصت داد چرا كه شناخت و هماهنگي نفرات جديد با تيم و همچنين پياده شدن ايده‌هاي تاكتيكي اين مربي اسپانيايي نياز به زمان دارد‌‌. مرتضي كرماني‌مقدم يكي از بازيكنان پرسپوليس در دهه شصت هم معتقد است بايد به گاريدو چند بازي زمان داد و بعد مي‌شود بهتر درباره عملكرد او صحبت كرد. روز جمعه تيم ‌فوتبال استقلال پس از پيروزي در هفته اول ليگ در مقابل ملوان با تساوي ۲ بر ۲ متوقف شد. شاگردان جواد نكونام هربار كه از حريف عقب افتادند با يك ضربه پنالتي به بازي برگشتند. بسياري از فوتبالي‌ها اعتقاد دارند استقلال بازي زيبايي را به نمايش نمي‌گذارد اما كسب نتايج خوب مي‌تواند منتقدان را آرام كند. هواداران از استقلال فقط قهرماني مي‌خواهند و هيچ عذر و بهانه‌اي را هم قبول نمي‌كنند. پس از جدال هفته دوم با جواد قراب يكي از پيشكسوتان باشگاه‌ استقلال گفت‌وگو كرديم.

در ادامه چكيده گفت‌وگوي كرماني مقدم و قراب را با روزنامه اعتماد مي‌خوانيد.

 

كرماني‌مقدم: بازي با فولاد سخت‌تر از بازي با تراكتور است

 

چرا بازي مقابل تراكتور براي پرسپوليس سخت شده بود؟

فكر مي‌كنم مربي جديد تازه آمده و مي‌خواهد تفكراتش را پياده كند ضمن اينكه چند بازيكن جديد به تيم اضافه شده است. در كل در اين دو هفته‌اي كه از ليگ گذشته بازي قشنگي از پرسپوليس نديديم به خصوص جلوي تراكتور كه اصلا هيچي براي گفتن نداشتيم و حريف خيلي سرتر از ما بود. به قول قديمي‌ها كه مي‌گويند چندتا بازي بايد به اين مربي زمان داد، بايد صبر كنيم تا ببينيم چند مرده حلاج است! در كل دو بازي راضي‌كننده نبودند.

علت خوب بازي نكردن پرسپوليس مقابل تراكتور فقط تغيير مربي بود؟

صد در صد. مربي جديد مي‌آيد و تفكرات جديد مي‌آورد و سيستمش را تغيير مي‌دهد. از يكسري بازيكنان شناخت كافي ندارد تا استفاده كند و از بازيكنان ديگر استفاده مي‌كند. چندتا بازي ديگر بايد بگذرد تا ببينيم چي مي‌شود اما در اول فصل نبايد امتيازات را از دست داد تا آخر فصل اذيت شد! فعلا كه چهار امتياز از دست داديم حالا ان‌شاءالله بتوانيم در بازي بعدي برنده شويم.

پرسپوليسي‌هايي كه امسال به تراكتور رفتند ‌جاي خالي‌شان احساس شد؟

به هرحال فوتبال حرفه‌اي است. مثل دوران ما نبود كه به خاطر پول، پيراهن عوض نمي‌كردند. الان فرق دارد و هركجا كه پول بيشتر دهند مي‌روند همانجا. اين هم طبيعي است و نبايد ناراحت شد. اين بازيكنان كه جدا شدند اما بازيكنان بدي هم نياورديم و جايگزين‌هاي خوبي الان هستند.

نظر شما درباره بازيكنان خارجي‌ اين فصل پرسپوليس چيست؟

خيلي خوب كار مي‌كنند و پارسال هم خوب بودند، ميلاد محمدي هم كه آمده سمت چپ عالي شده اما فكر مي‌كنم در خط حمله نياز به يك‌گلزن قهار خارجي داريم.

داوري هم در نتيجه بازي با تراكتور تاثيرگذار بود. وي‌اي‌آر تاثيري‌ داشته؟

والله من نمي‌دانم اين وي‌اي‌آر است يا صحنه آهسته را نشان مي‌دهد ما كه چيزي نديديم از آن. به نظر من هم اشتباه كرد سروش را اخراج كرد يا صحنه گل قبلش خطاي بازيكن تراكتور را نگرفت. بايد داورها دقت كنند نه اينكه فقط بخواهند صحنه آهسته را ببينند. اينكه صحنه آهسته را مي‌بينند و مي‌گويند وي‌اي‌آر است. به اين طريق مردم را سياه مي‌كنند!

پرسپوليس در بازي بعد به مصاف فولاد مي‌رود. درباره اين مسابقه چه نظري داريد؟

فولاد از دو بازي چهار امتياز گرفته و يحيي هم از پرسپوليس آشنايي دارد و نقاط ضعف و قدرت اين تيم را مي‌داند. به نظر من اين بازي براي پرسپوليس سخت‌تر از بازي با تراكتور است. يحيي يك تيم‌خوبي را بسته و كارمان سخت است. هرتيمي كه كمتر اشتباه كند و از موقعيت‌هايش نهايت استفاده را ببرد مي‌تواند برنده باشد.

درباره ميزباني دوباره پرسپوليس در خارج از تهران هم صحبتي داريد؟

چه بگويم؟ همه دارند مي‌گويند ديگر! چند سال است كه استاديوم آزادي را مي‌خواهند درست كنند؟ اگر يك كار ديگر داشته باشند در عرض دو روز آن را درست مي‌كنند و آماده مي‌شود. اما به ورزش اهميت نمي‌دهند و تيم‌هاي پايتخت آواره اين طرف و آن طرف هستند! براي سياستمداران ما زياد ورزش مهم نيست و فكر مي‌كنم تا آخر هم همين مي‌ماند! اين وضع خيلي بد است براي ورزش ما. اينجا گوشت را جلوي خر گذاشتند و علف‌‌ را هم مقابل سگ گذاشتند.هرجور فكر مي‌كني هيچ كي سرجايش نيست. ورزشي در خانه‌اش نشسته و سياستمدار در ورزش است! براي همين فوتبال ما روز به روز پايين رفته و متاسفانه بدتر از اين هم مي‌شود‌.

مدعيان قهرماني در اين فصل؟

مثل پرسپوليس و استقلال و سپاهان و تراكتور حالا فولاد با يحيي كه خيلي قبولش دارم اضافه شده به جمع مدعيان.

 

قراب: نبايد كاري به داوري داشته باشيم!

 

ارزيابي فني شما از استقلال و ملوان چيست؟

ملوان خوب بازي كرد و تيم‌خوبي نشان داد. استقلال هم با شرايطي كه الان دارد و نكونام از تمام بازيكنانش استفاده كند بهتر هم بازي مي‌كند. يك بازي جذاب را شاهد بوديم. هنوز قرارداد بلانكو ثبت نشده و با اينكه رمضاني براي تيم مفيد است اما در حد بلانكو نيست. مطمئنا اين تيم با كامل شدن در بازي‌هاي بعد خيلي بهتر مي‌شود. نكونام هم دوست ندارد كه تيمش ضربه بخورد و او خيلي هم جوان خوب و علاقه‌مندي است و مي‌خواهد نتيجه بگيرد.

منتقدان مي‌گويند استقلال زيبا بازي نمي‌كند. شما موافق اين موضوع هستيد؟

ما در سابق هم همينطور بوديم. يك زماني ما زيبا بازي نمي‌كرديم اما گل مي‌زديم و بازي را مي‌برديم. ما كه بيرون نشستيم بايد برد براي‌مان مهم باشد. خب يك زماني شما زيبا بازي مي‌كنيد و برنده هم مي‌شويد به دوتا هدف خود مي‌رسيد كه اين خيلي عالي است اما يك زماني اصلا زيبا بازي نمي‌كنيد بازنده هم مي‌شويد كه اين خيلي بد است. در نهايت اگر بدون انجام بازي زيبا برنده شويد، خب نتيجه را گرفته و ديگر نيازي به كاري نيست! مطمئن باشيد از هفته سوم به بعد شرايط حتما فرق مي‌كند . بازي مقابل استقلال خوزستان حتما بهتر خواهند بود چون نفرات هم بيشتر با يكديگر آشنا مي‌شوند. شما بببنيد محمدي كه پارسال بهترين بازيكن بود شش تا بازي محروم است يا يامگا نيست. نمي‌گويم با يك بازيكن تيم‌ نتيجه مي‌گيرد اما تاثيرگذار هستند.

درباره داوري بازي‌ها چه نظري داريد؟

چون پنالتي به نفع استقلال گرفتند كه نمي‌توانيم بگوييم وي‌اي‌آر خوب نيست. وي‌اي‌آر در ايران هنوز جا نيفتاده است و وقتي مثلا پنالتي گرفته مي‌شود يكسري‌ها ناراحت مي‌شوند! سه تا داور كه بالا نشسته، از كشور ديگر هم يك داور رصد مي‌كند‌. در بازي اول مگر نگفتند و در روزنامه‌ها ننوشتند كه كولينا در حال تماشاي بازي است و با اينها در تماس است؟ خب به نظرم اين مشكلي ندارد و همه تيم‌ها قبول كنند كه وي‌اي‌آر به نفع فوتبال ما است. گاهي تكنولوژي خوب در نمي‌آيد اما بايد قبول كنند كه اين جزئي از فوتبال و ورزش ما است.

عملكرد بازيكنان جديد استقلال چطور بود؟

آن زماني كه ما در تيم‌هاي ديگر بوديم و وقتي به استقلال يا همان تاج مي‌آمديم واقعا كار سختي داشتيم چون بازيكنان بزرگي داشت اما رامين رضاييان از قبل از اينكه بيايد بازيكن بزرگي بود و در سپاهان و جاي ديگر و تيم ملي هم‌خوب بود اما بقيه نه اينكه خوب نباشند اما زمان مي‌خواهند تا خودشان را با تيم وفق دهند و اين هم با درايت نكونام انجام مي‌شود و فكر مي‌كنم امسال حتما بايد استقلال در رده اول باشد.

چطور تا اين حد اطمينان داريد كه استقلال قهرمان مي‌شود؟

بايد قهرمان شود و غير از اين نمي‌شود! البته از الان نمي‌شود پيش‌بيني كرد اما با اين نفرات و اين مربي و با اين حمايت هلدينگ و باشگاه، تيم بايد اول شود. همه امكانات فراهم است و الان بهترين زمان است. امكانات هست و بازيكنان هم كه جذب شدند چرا نبايد قهرمان شوند؟

ساير مدعيان اين فصل از نظر شما؟

تراكتور و پرسپوليس و سپاهان در حد بالايي هستند كه استقلال هنوز با اين تيم‌ها بازي نكرده است.

صحبت پاياني؟

آقاي كوپال در بازي استقلال و ملوان داوري خيلي خوبي كرد و بازي‌هاي قبل هم همين‌طور. ما بايد فوتبال‌مان را بازي كنيم و كاري هم نداشته باشيم چون داور ممكن است اشتباه كند . وي‌اي‌آر هم كه آمد ديگر بهانه‌اي نبايد داشته باشيم.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون