• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۷ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5846 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۷ شهريور

ورود امارات به جنجال بازداشت مديرعامل تلگرام در فرانسه

امارات عربي متحده از فرانسه خواست همه خدمات كنسولي را براي دوروف ارائه كند و تاكيد كرد اطمينان از مراقبت از شهروندان اماراتي، اولويت اصلي است. 
به گزارش ايسنا، امارات عربي متحده اعلام كرد پرونده پاول دوروف، موسس و مديرعامل اپليكيشن پيام‌رسان تلگرام كه شهروند امارات است را پس از دستگيري و تمديد مدت بازداشت اوليه او توسط مقامات فرانسه، به دقت دنبال مي‌كند. دفتر دادستاني پاريس اعلام كرد دوروف ۳۹ ساله كه اصليت روسي دارد، روز شنبه در فرودگاه پاريس لو بورژه، بر اساس تحقيقات قضايي كه ماه گذشته آغاز شد و شامل ۱۲ تخلف جنايي در رابطه با اپليكيشن محبوب تلگرام بود، دستگير شد. 
وزارت خارجه امارات، اوايل روز سه‌شنبه، در بيانيه‌اي اعلام كرد پرونده دوروف را به دقت دنبال مي‌كند و درخواستي را به دولت فرانسه براي ارايه فوري تمامی خدمات كنسولي به مديرعامل تلگرام، ارائه كرده است. در بيانيه اين وزارتخانه آمده است: مراقبت از شهروندان، حفظ منافع آنها، پيگيري امور آنها و فراهم كردن تمام جنبه‌هاي مراقبتي به آنها، از اولويت‌هاي اصلي امارات عربي متحده است. 
 اگرچه دوروف در روسيه به دنيا آمده، اما بيشتر دوران كودكي خود را در ايتاليا گذراند و شهروند امارات، فرانسه، روسيه و كشور جزيره‌اي كاراييب سنت‌كيتس و نويس است.  امانوئل مكرون، رييس‌جمهور فرانسه در اولين اظهارنظر عمومي خود درباره دستگيري دوروف گفت: اين يك اقدام سياسي نيست بلكه بخشي از تحقيقات مستقل است. مكرون با انتشار پستي در شبكه‌هاي اجتماعي اظهار كرد: فرانسه عميقا به آزادي بيان متعهد است اما آزادي‌هايي كه در چارچوب قانوني، هم در شبكه‌هاي اجتماعي و هم در زندگي واقعي، براي حمايت از شهروندان و احترام به حقوق اساسي آنها، رعايت مي‌شوند. 
فرانسه و امارات روابط نظامي نزديكي دارند و فرانسوي‌ها، يك پايگاه دريايي در ابوظبي دارند و نيروهاي اماراتي از تانك‌هاي لوكلرك ساخت فرانسه و جت‌هاي جنگنده رافال استفاده مي‌كنند.
مقامات دولت روسيه از بازداشت دوروف ابراز خشم كرده‌اند و برخي آن را با انگيزه سياسي و اثبات استاندارد دوگانه غرب در مورد آزادي بيان خوانده‌اند. 
تلگرام در بيانيه‌اي، از فعاليت‌هاي خود دفاع و اعلام كرد قوانين اتحاديه اروپا را رعايت مي‌كند و نظارتش بر محتوا، در چارچوب استانداردهاي صنعت است و دائما در حال بهبود است. اين شركت افزود: دوروف، چيزي براي پنهان كردن نداشت و اغلب در اروپا سفر مي‌كند. 
رسانه‌هاي فرانسوي گزارش كرده‌اند دوروف به دليل استفاده از پلتفرم پيام‌رسانش براي پولشويي، قاچاق مواد مخدر و ساير جرايم، بازداشت شده است. يك قاضي بازپرس فرانسوي، يكشنبه شب حكم بازداشت دوروف را تمديد كرد اما تا بعدازظهر دوشنبه، او متهم نشده بود و جزييات كمي از تحقيقات موجود است. 
بر اساس گزارش شبكه الجزيره، تحت قوانين فرانسه، دوروف مي‌تواند تا چهار روز در بازداشت نگه داشته شود و مورد بازجويي قرار بگيرد. پس از آن، قضات بايد تصميم بگيرند كه او را متهم يا آزاد كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون