• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۷ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5846 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۷ شهريور

مجوز گرانی 7 تا 50 درصدی محصولات دو شرکت دیگر دارویی

دو شرکت پارس دارو و داروسازی زهراوی هم مجوز افزایش 7 تا 50درصدی نرخ فروش 7 و 10 قلم از محصولات را از سازمان غذا و دارو گرفتند. پیش از این 4 شرکت دیگر دارویی هم مجوز افزایش قیمت گرفته بودند. 
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دو شرکت دارویی دیگر شامل پارس دارو و داروسازی زهراوی مجوز افزایش 7 تا 50درصدی نرخ فروش 7 و 10 قلم از محصولات را از سازمان غذا و دارو گرفتند و با توقف یک ساعته نماد روبه‌رو شدند.
براساس این گزارش، «دپارس» اعلام کرد: نرخ فروش 7 قلم فعال از محصولات این شرکت طبق پیوست براساس مجوز سازمان غذا و دارو افزایش یافت.
همچنین «دزهراوی» اعلام کرد: قیمت تعدادی از محصولات این شرکت با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات، توسط سازمان غذا و دارو مورد اصلاح 7 تا 50درصدی قرار گرفت که فروش سالانه این محصولات را از حیث ریالی به طور متوسط 3.19درصد افزایش خواهد داد.
صدور مجوز افزایش قیمت دارو درحالی ا‌ست که برخی گزارش‌ها از افزایش سهم پرداخت از جیب بیماران خبر می‌دهند. وضعیتی که باعث شده از یک‌سوم تا نیمی از درآمد و مستمری بازنشستگان، صرف هزینه درمان شود. علی دهقان‌کیا (ريیس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تهران) در این باره به ایلنا گفته است: از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ با حذف ارز ترجیحی قرار بود مبالغی از منابع صرفه‌جویی شده بر اثر حذف دلار ۴۲۰۰ تخصیصی به دارو در تنظیم قیمت‌های دارو نقش ایفا کند، اما با این وجود شاهد این هستیم که بسیاری از اقلام افزایش قیمت داشته و در عمل دولت نتوانست از افزایش شدید قیمت دارو جلوگیری کند. حتی برخی داروهای ساده و پرمصرف مربوط به سرماخوردگی و مُسکن نیز وجود داشتند که بر اثر افزایش شدید قیمت به مرور از شمول حضور در لیست‌های بیمه‌ای و موارد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی خارج شدند. البته بخش درمان غیرمستقیم و مدیران سازمان تامین اجتماعی عنوان کردند که حذف بخش قابل‌توجهی از اقلام دارویی از لیست‌های بیمه کذب است. ما در آن زمان می‌گفتیم که اگر ۵۰۰ قلم دارو از شمول پوشش بیمه خارج نشده است، اطلاعیه‌ای خطاب به داروخانه‌ها و مراکز طرف قرارداد بدهید که در آن قید شود: «سازمان تامین اجتماعی هیچ‌کدام از اقلام پیشین را از شمول بیمه بودن خارج نکرده است.» ممکن است سازمان تامین اجتماعی بگوید که ما نقشی در تعیین لیست اقلام دارویی تحت پوشش بیمه نداریم و سازمان نظام پزشکی و شورای عالی بیمه چنین تشخیصی دادند، اما ما نمی‌توانیم این بهانه‌ها را از سازمانی که متعهد به درمان رایگان بازنشستگان است، به راحتی بپذیریم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون