• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۸ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5847 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۸ شهريور

ماهي، مرغ و گوشت صدرنشين افزايش قيمت شدند

مركز آمار ايران گزارش تغييرات متوسط قيمت اقلام خوراكي منتخب براي گروه‌هاي مختلف كالاهاي خوراكي در مناطق شهري كشور در مرداد 1403 را منتشر كرد.  براساس اين گزارش، 32.1درصد از 53 قلم خوراكي منتخب در نقاط شهري، درصد تغيير سالانه بالاتري از نرخ تورم نقطه‌اي شهري كشور داشته‌اند. بر اين اساس در مرداد ماه، تورم نقطه‌اي گوشت گوسفند 55.5درصد، شيرخشك 67.9درصد، ليموترش 64.7درصد، هندوانه 82درصد، هلو 63.3درصد، پياز 70.3درصد، گوجه‌فرنگي 76.1درصد و... بوده است. همچنين در گروه نان و غلات، «شيريني خشك» با 1.9درصد و «ماكاروني» با 1.2درصد بيشترين افزايش قيمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. بيشترين كاهش قيمت مربوط به «رشته آش» با 2.9-درصد است. در گروه گوشت قرمز، سفيد و فرآورده‌هاي آنها، بيشترين افزايش قيمت نسبت به ماه قبل مربوط به «ماهي قزل‌آلا» با 2.2درصد و «مرغ ماشيني» با 1.3درصد است.
در گروه لبنيات، تخم‌مرغ و انواع روغن، بيشترين افزايش قيمت نسبت به ماه قبل مربوط به «دوغ پاستوريزه» با 2.4درصد و «ماست و كره پاستوريزه» با 1.5درصد و همچنين بيشترين كاهش قيمت مربوط به «روغن نباتي جامد» با 1.0-  درصد  است. در گروه ميوه و خشكبار، بيشترين افزايش قيمت نسبت به ماه قبل مربوط به «پرتقال» با 4.2درصد و همچنين بيشترين كاهش قيمت مربوط به «هلو» با 16.3- درصد و «خربزه»  با 6.2- درصد است. در گروه سبزيجات و حبوبات، بيشترين افزايش قيمت نسبت به ماه قبل مربوط به «گوجه‌فرنگي» با 18.1درصد و «بادمجان» با 10.4درصد و همچنين بيشترين كاهش قيمت مربوط به «پياز» با 
3.2-  درصد و «سيب‌زميني» با 2.1-  درصد است.
در گروه قند و شكر، آشاميدني‌ها و ساير خوراكي‌ها، بيشترين افزايش قيمت نسبت به ماه قبل مربوط به «سس گوجه‌فرنگي» با 5.2 درصد و «قند» با 4.7درصد است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون