• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5848 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۰ شهريور

حمله پيشكسوت استقلال به نكو، حجازي، سميعي و شهرياري

رجبي: مي‌گويند تيم جادوگر دارد!

نكونام همين امروز برود به نفع خودش است

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد»، در يكي از بازي‌هاي مهم هفته سوم ليگ برتر، استقلال تهران در مقابل استقلال خوزستان تن به شكست داد. شاگردان جواد نكونام كه هنوز در اين فصل نتوانسته‌اند فوتبال تماشاگرپسندي را ارايه دهند حالا با اين باخت صبر هواداران را لبريز كردند. پس از پايان اين بازي بسياري از هواداران اين تيم در فضاي مجازي خواهان اخراج نكونام شدند! در شرايطي كه معمولا پس از شكست، پيشكسوتان رغبت چنداني براي انجام مصاحبه ندارند با رضا رجبي يكي از بازيكنان قديمي استقلال تماس گرفتيم. رجبي انتقادات تندي را عليه نكونام مطرح كرد كه در ادامه مي‌خوانيد.

 

چه شد كه استقلال باخت؟

دليلش را اگر از سال گذشته مصاحبه‌هايم ببينيد، گفتم. استقلال در سال قبل هم فوتبالي كه نشان از قهرماني يا انرژي ‌كافي داشته باشد، ارايه نمي‌داد حالا در كورس بود، اما به لحاظ فني در سطح قهرماني نبود. حالا درگيري‌هايي كه وجود داشت و عدم تمركز و خوب بازي نكردن به خصوص در بخش جلو از دلايلش بود. ما اصلا موقعيت ايجاد نمي‌كرديم.

امسال چطور؟

امسال هم همان راه پارسال را پيش گرفتند. اما امسال ديگر بهانه‌ا‌ي قابل قبول نيست، چون پول آمده و بازيكن هم به وفور گرفتند! حالا اوايل نقل و انتقالات كه مي‌گفتند پسر يكي از مديران هلدينگ تيم مي‌بندند‌ و نكونام هم سكوت كرده، اما بعدها چهار تا بازيكن خوب هم كه جذب كردند.متاسفانه من از اينكه فوتبال را در تمام مراحل بازي كردم و در كنارش دوره مربيگري را سپري كردم، رنج مي‌كشم! درد مي‌كشم وقتي فوتبال را بيش از حد مي‌فهمم. الان تيمي كه با 10 بازيكن دفاع كند و چشم به ضد حمله داشته باشد كه در ليگ محلات هم ‌مي‌تواند بازي كند. اما اگر توانستيد دفاع حريف را با جابه‌جايي و فرار از تله آفسايد و كات بك و ديگر تاكتيك‌ها از كار بيندازيد كار درست كرديد. اينها را ما نداريم. ديروز هر بار استقلال خواست پاس در عمق دهد قطع شد و فقط پاس عرضي مي‌دادند. پاس در عمق دادن جابه‌جايي مي‌خواهد، شرح وظايف مي‌خواهد تا بتوانيد قالب را جا بيندازيد. نكونام مي‌گويد لشكر يك نفره است. كمك‌هاي او در حد و اندازه‌هاي استقلال نيستند و يك دورهمي تشكيل دادند! همان موقع گفتم‌ عقبه تيم ملي و بازي در لاليگا را به تاراج نگذار. قبل از شروع فصل در مصاحبه‌هايم گفتم امسال شرايط استقلال بدتر از پارسال خواهد شد. يك نكته ديگر هم هست.

چه نكته‌اي؟

مديريت باشگاه. ببينيد يك هفته ‌قبل از مسابقه چه افتضاحي رخ داد؛ آن صحبت‌هاي آتيلا حجازي و هاشمي‌نسب. در تلويزيون هم اشاره كردم كه همه اينها ادعاي استقلالي بودن هم مي‌كنند. خيلي جالب است! نمي‌توانند از منافع خودشان براي مردم و استقلال يك مقدار بگذرند. اينها‌ قرارداد مي‌بندند و پول مي‌گيرند آن وقت در خيابان ما بايد جوابگو باشيم.در تمام ‌دوران فوتبالم ‌از بس كه استقلال خوب و باصلابت بود هرگز حرف‌هايي كه الان مي‌زنند را نشنيدم.

به نظر شما اين صحبت‌ها روي شكست استقلال تاثيرگذار بود؟

نه، مي‌خواهم بگويم باشگاه اصلا مديريت ندارد. آقاي سميعي كار حقوقي كرده، اما چهار تا مديرعامل رفته او‌ هنوز هست! واقعا مسخره است! آقاي شهرياري شما كارمندي بيش نيستي! بايد‌ پاسدار اين پول و هزينه‌ها و مديريت باشي. مگر‌ مي‌شود مدير باشد و هر كي هر چي دلش مي‌خواهد بگويد؟‌ يكي مي‌گويد جادوگر داريم و يكي مي‌گويد پول‌ها آنچناني خرج شده بدبختي اينكه زماني كه حضور دارند حرفي نمي‌زنند، اما همين كه بيرون مي‌آيند همه زبان‌دار مي‌شوند! كاري به هاشمي‌نسب ندارم‌ كه گفتم بعيد مي‌دانم به خاطر پول آن حرف‌ها را زده، ‌اما اين چه كاري است كه شما انجام مي‌دهي آقاي حجازي! خدا را شاهد مي‌گيرم زماني كه آتيلا آمد به او گفتم برو‌ همان تركيه چون اينجا از فوتبال دوري و اگر هم علاقه‌مندي نمي‌گذارند كار كني.

در فضاي مجازي عده زيادي از هواداران استقلال خواهان اخراج سرمربي اين تيم شدند. نظر شما چيست؟

نكونام همان پارسال هم به بن‌بست رسيده بود. اولا يك نكته را به شما بگويم كه من جزو منتقدان عادلانه نكونام بودم در جهت اينكه وضعيت روز به روز بهتر شود، اما متاسفانه تا يكي انتقاد مي‌كند فوري مي‌گويند طرف علاقه به تيم‌ ندارد و تخريب مي‌كند! اما ببينيد‌ همين الان هم از نظر من نكونام برود به نفع او است. آن عقبه خودش را به تاراج نگذارد! آقاي نكونام به درد مربيگري به خصوص در تيم‌هاي بزرگ نمي‌خورد. به خاطر اينكه از نظر شخصيتي به‌ شدت واكنش‌گراست. من دكتراي روانشناسي دارم و اين واكنش‌هاي او دليل‌هاي رواني دارد. او نمي‌تواند خودش را كنترل كند! ديروز هم كنار خط ديديد بيش از حد واكنش نشان مي‌داد. نكته بعدي اينكه انتخابي كه در كادر خودش داشت، رفاقتي بود و خودش هم تمرين مي‌دهد و هم تاكتيك مي‌چيند. استقلال جلوي حريف يك موقعيت هم ‌نداشت. در دنياي فوتبال هر نيمه ۱۸ كاشي كردند و دو نيمه‌ مي‌شود ۳۶ تا هر مربي روي هر كاشي اگر برنامه‌ نداشته باشد اصلا نمي‌تواند بيايد مربيگري كند. از بس كه فوتبال علمي است و در آن وقت گذاشته مي‌شود. تيم‌ها آناليزورهاي قوي دارند و پشت موفقيت تيم‌هاي بزرگ ‌آدم‌هاي بزرگ‌ ساعت‌ها زمان گذاشتند. شما فرگوسن را ببينيد ۱۲، ۱۳ آناليزور خيلي قوي داشت.‌توجه‌ به جزييات در فوتبال ايران از بين رفته است.

صحبت پاياني؟

نوع ميزباني را ديديد؟ واقعا ما را به وحشيگري در دنيا مي‌شناسند! بعد مي‌گوييم بهترين تماشاگران را در دنيا داريم. ما تا كي بايد خودمان را گول بزنيم؟ تا كي بايد واقعيت‌ها را انكار كنيم؟ اين فوتبال است. اما نكته ديگر اينكه نكونام در خوزستان كه قهرماني حذفي هم براي فولاد آورد عليه‌اش شعار مي‌دادند. خب چرا اين اتفاق رخ مي‌دهد؟ چرا مردم آنقدر ناراحت بودند؟ حتما يك چيزهايي بوده وگرنه يك مربي كه تيم يك شهر را قهرمان كرده آيا اين‌طور از او استقبال مي‌كنند؟

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون