• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5851 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور

نكونام با هيچ منطقي نبايد بركنار شود

جنون در استقلال؛ هرگز كسي چنين به كشتن خويش برنخاست...

اخباري كه از بامداد شنبه در رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي دست به دست مي‌شد، باوركردني نبود و نشان از يك جنون و اشتباه بزرگ مي‌داد: جانشين نكونام انتخاب شده و در حال سفر به ايران است! بعد از آن هم مشخص شد حداقل اين‌بار نه شايعه‌اي در كار است و نه بازي رسانه‌اي. از ديروز همه فهميده‌اند تقريبا نكونام به پايان خط رسيده است.
بياييد براي لحظاتي همه ‌چيز را بگذاريم كنار. مصاحبه غروب جمعه نكونام و مصاحبه‌هاي فصل پيش كه كلي به آنها انتقاد وارد است. استايل خاص او كه براي برخي‌ها دلچسب نيست. سبك بازي به قول برخي دفاعي او. بازي محتاطانه و... ولي آيا مي‌فهميم در حال چه كاري هستيم؟ اخراج سرمربي در هفته سوم؟ اين چه ويروسي است كه به جان مديران استقلال افتاده است؟
جواد نكونام فصل قبل تيمش را با 67 امتياز قهرمان كرد. دو، سه امتياز بيشتر از امتيازي كه در فصول پيش تيم‌ها با آن قهرمان مي‌شدند. تيمش تا دقيقه 90 بازي آخر ليگ قهرمان بود. در كل فصل يك باخت داشت. چطور ممكن است فردي با اين سابقه در هفته سوم ليگ بركنار شود؟ آن هم به خاطر يك باخت؟ اين جنون از كجا مي‌آيد؟
وضعيت آنقدر عجيب و غير قابل توضيح است كه آدم حتي دلش نمي‌آيد، استدلال رديف كند. اصلا مانده‌ايم به مديران هلدينگ خليج‌فارس چه بگوييم! افرادي كه احتمالا به واسطه تغيير دولت تا حداكثر يك ماه ديگر در باشگاه نيستند ولي در اين برهه حساس مي‌خواهند تيم را كن‌فيكون كنند. به چه دليل؟ چون يكسري رسانه كه از مديران بيكار شده سابق استقلال خط مي‌گيرند كه نكونام را بزنند، نوشته‌اند تيم خوب نيست؟ چون كمتر از 20 نفر جلوي باشگاه تجمع كرده‌اند؟ چون هزار نفر زير فلان پست كامنت گذاشته‌اند؟ يا چون نكونام زير بار بازيكن بوسنيايي كه معلوم نيست از كجا آمده، نمي‌رود؟ شما اگر مي‌خواستيد كادرفني را تغيير دهيد چرا در زمان طولاني بين دو فصل اين كار را نكرديد؟ هزار تا هم بهانه داشتيد. تيم قهرمان نشده، مجوز ندادند، سياست‌ها يكي نيست و... همان اول عذر نكو را مي‌خواستيد و مربي ديگري مي‌آورديد. با نظر او بازيكن جذب مي‌كرديد و وارد رقابت‌ها مي‌شديد. اما حالا چه؟ تازه سه هفته از ليگ گذشته و چند روز ديگر رقابت‌هاي ليگ نخبگان آغاز مي‌شود و شما تازه يادتان افتاده با نكونام حال نمي‌كنيد؟ به قول خارجي‌ها كام داون! آرام باشيد!
از اين بدتر اسامي جانشين‌هاست؛ يكي از يكي جذاب‌تر. نزديك‌ترين‌شان به نيمكت استقلال مربي بلغاري است كه در رزومه‌اش لخت شدن به دست هواداران در كنفرانس خبري درج شده. بعد شما مي‌خواهيد اين آدم را بگذاريد روي نيمكت استقلال؟ بي‌خيال تو را به خدا! چه فكري در مورد فوتبال مي‌كنيد؟
مي‌گوييد هواداران او را نمي‌خواهند؟ اين هم ديگر از آن حرف‌هاست. شما چطور توانسته‌ايد از هواداران استقلال نظرسنجي كنيد؟ با چهار تا كامنت و هشتگ به اين نتيجه رسيديد؟ مگر هميشه نمي‌گوييد استقلال 30 ميليون هوادار دارد. آيا همه‌شان گفته‌اند نه به نكونام؟ علاوه بر اين از كي قرار بر اين شده كه هوادار براي تيم سرمربي تعيين كند؟ اگر قرار باشد عنان مديريت باشگاه بيفتد دست هوادار كه هر هفته بايد سرمربي تيم را تغيير داد و بازيكنان را جابه‌جا كرد. هوادار حساس است و نسبت به تيمش تعصب دارد، اما مدير نيست. 
پشت پرده هر چه كه هست! چه واقعا يك تصميم فوتبالي در كار است، چه دسيسه براي كنار گذاشتن نكونام، چه همدستي با مديران شكست خورده قبلي، چه كسب منفعت مالي از آوردن مربي خارجي و چه باز كردن جا براي آوردن يك مربي ايراني خاص بعد از نتيجه نگرفتن قطعي اين مربي خارجي. هر چه كه هست! هيچ منطق فوتبالي‌اي نمي‌پذيرد كه در هفته سوم سرمربي تيم بركنار شود. هيچ منطقي پشت اين جابه‌جايي نيست. اگر امروز كه اين متن منتشر شده نكونام بركنار شده باشد كه واويلاست و بسيار شائبه‌برانگيز. اگر نه يعني هنوز فرصت هست جلوي اين جنون را گرفت كه هم از بعد مالي و هم فني صدمه زيادي به استقلال مي‌زند. اگر هم اصرار بر چنين تغييراتي در باشگاه وجود دارد حداقل جرات داشته باشيد پس فردا اتفاقي افتاد آن را گردن بگيريد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون