• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5851 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور

ادامه روند موفقیت‌آميز بهترين تيم جهان در تمام تاريخ

اين تيم بي‌نظير و شكست‌ناپذير

به گزارش «اعتماد»، تيم‌ ملي واليبال نشسته كشورمان با پيروزي قاطع و با نتيجه ۳ بر ۱ تيم ملي بوسني را در فينال شكست داد تا براي هشتمين بار مدال طلاي بازي‌هاي پارالمپيك را براي كاروان ورزش كشورمان به ارمغان بياورد.
سايت رسمي كميته بين‌المللي المپيك در مورد قهرماني ايران نوشت: ايران همانند سال‌هاي 1988، 1992، 1996، 2000، 2008، 2016 و 2021 عنوان قهرماني پارالمپيك را در رشته واليبال نشسته به دست آورد. تسلط بلامنازع در اين رشته كه حتي بوسنيايي‌ها هم نتوانستند جلوي آن را بگيرند. اين اتفاق جمعه 6 سپتامبر در ورزشگاه شمالي پاريس آرنا رخ داد.
اين سايت در ادامه نوشت: تيم ايران در مقابل 4 هزار تماشاگر در ورزشگاه شمالي پاريس آرنا تمام نقاط قوت خود را به نمايش گذاشت. آنها تقريبا براي 36 سال شكست‌ناپذير مانده‌اند. ايران در شروع مسابقات برتري خود را حفظ كرد. براي رسيدن به اين نقطه، آنها در گروه بي ‌صدرنشين شدند و حتي يك ست را مقابل اوكراين، برزيل و آلمان نباختند. در نيمه نهايي، مصر موفق شد يك ست از آنها بگيرد، اما بقيه بازي يك طرفه (25-14، 25-15، 20-25، 25-8) بود. بازي در كمتر از يك ساعت و يك ربع به پايان رسيد.
براي شكست بوسني و هرزگوين در فينال كمي بيشتر زمان نياز بود. ايران ست نخست را باخت و در ست دوم به سختي در يك ماراتن نزديك به پيروزي دست پيدا كرد. اما در دو ست آخر، امتيازهاي برد ايران مدام جمع مي‌شد و دفاع بوسني كه در شروع كار بسيار موثر بود، شروع به تزلزل كرد. در حمله، بوسني ديگر نمي‌توانست دفاع را دور بزند و ضربات آنها با قدرت برگردانده مي‌شد. ايران جلو افتاد و دو ست آخر را از آن خود كرد. 
ملي‌پوشان شايسته كشورمان با درخشش مرتضي مهرزاد ابرستاره چالوسي اين رشته تمامي رقباي خود را به آساني شكست دادند. جالب اينكه تيم ملي والبيال نشسته كشورمان حدود ۴۰ سال است تشكيل شده، اما در همين ‌مدت ستاره‌هاي ايراني توانسته‌اند ۸ عنوان قهرماني جهان و ۳ جام بين قاره‌اي و یک قهرماني در ليگ جهاني و یک قهرماني در جام جهاني و چندين و چند قهرماني ديگر در سطح قاره‌اي و جهاني كسب كنند. 
تيم ايران غير از همه اين عناوين، ۸ قهرماني در المپيك و دو مدال نقره اين بازي‌ها را به دست آورده است. به اين ترتيب تيم ملي واليبال نشسته ايران به عنوان پرافتخارترين تيم ملي تاريخ در جهان لقب بگيرد.
در شرايطي كه در ورزش‌هاي تيمي ورزشكاران ما معمولا حرف چنداني در دنياي ورزش ندارند و غير از درخشش‌هاي جرقه‌اي رشته‌هايي مثل واليبال و فوتبال و فوتسال در سطح جهان موفقيت بچه‌هاي واليبال نشسته نشان مي‌دهد كه با وحدت و يكدلي در كنار برنامه‌ريزي و سرمايه‌گذاري درست مي‌شود پله‌هاي موفقيت در رشته‌هاي تيمي را هم پشت سر بگذاريم و در بعد نتيجه‌گيري كارنامه موفقي را به ثبت برسانيم.
اما از حق نگذريم در موفقيت سال‌هاي اخير واليبال نشسته ايران، مرتضي مهرزاد نقش يك فوق‌ستاره را داشته است.‌ مهرزاد با آن قد و قواره استثنايي، قلبي رئوف دارد كه جز مسائل فني بين اعضاي تيم دوستي را جا انداخته است. او هيچ‌ وقت گذشته‌اش را از ياد نبرده و‌ جالب اينكه‌ هنوز در زادگاهش شهر چالوس زندگي مي‌كند. يك زندگي كاملا ساده و به همان شكل سابق و البته به قول خودش ديگر احساس خجالت نمي‌كند!
مرتضي كه دچار معلوليت بود پس از حضور در يك برنامه تلويزيوني مسير زندگي‌اش تغيير كرد و حالا در دنياي ورزش يك چهره شناخته شده به حساب مي‌آيد. او ثابت كرد كه با همه مشكلات باز هم رسيدن به موفقيت ممكن است. در كنار مرتضي ساير ملي‌پوشان واليبال ما هم اين موضوع را اثبات كردند كه انسان با اميد زنده است و تا نفس مي‌كشد، مي‌تواند در مسير موفقيت گام بردارد.
هادي رضايي، سرمربي تيم ملي واليبال نشسته پس از پايان فينال و كسب هشتمين عنوان قهرماني پارالمپيك گفت: همه فكر مي‌كردند كه بازي راحتي است در حالي كه اصلا اين طور نيست. وي ادامه داد: چهار سال همه كار مي‌كنند تا در قله ورزش قرار بگيرند، بوسني هم چهار سال زحمت كشيده بود.
سرمربي تيم‌ ملي واليبال نشسته با بيان اينكه ديدار فينال مانند شطرنج بود، تصريح كرد: در گيم اول ما دچار لغزش شديم و بازيكنان بوسني سوار كار شدند اما از يك جايي به بعد، اين ما بوديم كه سوار كار شديم چون حريف دچار لغزش شد.
رضايي در مورد گيم دوم‌ ديدار فينال كه با برتري سخت و نفسگير تيم ملي ايران به پايان رسيد، خاطرنشان كرد: ورزش همين است و به همين دليل مي‌گوييم ورزش ضمانتي ندارد. وي با تاكيد بر اينكه قهرماني تيم ملي واليبال نشسته مبارك مردم باشد، گفت: خوشحاليم كه باعث شادي مردم شديم، اما همه ديدند هيجان ورزش‌هاي تيمي متفاوت از انفرادي است. هيجاني كه در سالن واليبال بود، بي‌نظير بود.
رضايي در پايان با بيان اينكه مُردم تا برديم، به اقدامي كه بازيكنان تيم ملي واليبال نشسته در نشان دادن عدد ۸ انجام دادند، اشاره كرد و گفت: عدد ۸ نشان‌دهنده هشتمين قهرماني بود و البته ارادتي كه ملي‌پوشان به امام رضا (ع) دارند.
از درخشش كاروان ايران در پارالمپيك لذت مي‌بريم و از ادامه موفقيت‌هاي اين تيم ملي دوست‌داشتني لذت دوچندان را حس مي‌كنيم. آنها همچنان اميدوارمان مي‌كنند و برگي از افتخارات پرشمار در تاريخ اين رشته را اضافه خواهند كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون