• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5851 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور

استعفاي عشقي و بازگشت وام دريافتي سازمان بورس

سه روز پس از افشاي وام‌هاي كم‌بهره چند عضو هيات‌مديره بورس به خودشان، مجيد عشقي، رييس سازمان بورس و اوراق بهادار با ارسال نامه‌اي به وزير اقتصاد، رسما از سمت خود كناره‌گيري كرد.
در اولین جلسه شورای عالی بورس به ریاست وزیر اقتصاد نیز استعفای مجید عشقی از ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار مورد پذیرش قرار گرفت. در ادامه این جلسه نیز با توجه به اعلام عودت مبالغ وام دریافتی عملا موضوع پرداخت وام به اعضای هیات مدیره بورس موضوعیت خود را از دست داد.
 عشقي در گفت‌وگويي عنوان كرده كه در اولين جلسه با عبدالناصر همتي، وزير اقتصاد براي استعفا اعلام آمادگي كرده است. مجيد عشقي در اين رابطه گفته: «در نخستين جلسه خود با عبدالناصر همتي، وزير جديد اقتصاد استعفايم را اعلام كردم كه نظر آقاي همتي هم تغيير در مديريت سازمان است و گفتند تا انتخاب گزينه مورد نظر كارها طبق روال ادامه يابد.» در روزهاي گذشته تصوير نامه‌ سازمان بازرسي به وزير امور اقتصادي و دارايي در مورد دريافت وام‌هاي قرض‌الحسنه از سوي رييس و برخي اعضاي هيات‌مديره سازمان بورس منتشر شده بود كه واكنش‌هاي منفي زيادي در پي داشت. تا جايي كه وزير اقتصاد خواستار تحقيق و بررسي دلايل اين وام‌ها شده و اعلام كرده است: «براي حذف رانت‌ها آمده‌ايم و اجازه ويژه‌خواري نمي‌دهيم.» اما مجيد عشقي تصويب و پرداخت وام كم‌بهره از سوي هيات‌مديره بورس براي اعضاي آن را «قانوني» اعلام كرد و گفت كه بر اساس مصوبه شوراي عالي بورس پرداخت شده است. اما اين اظهارات او نيز با واكنش شديد كاربران شبكه‌هاي اجتماعي مواجه شد. چنانكه كاربري در شبكه ايكس با همرساني عكسي از نقشه بازار بورس تهران نوشته بود: «مي‌گويند چرا بورس هميشه قرمز هست خب معلومه يك كمي وام عشقي كمتر بدهيد به اعضا تا يكم سبز شود.» فاطمه مقصودي، سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس نيز عنوان كرد: «بسياري از مردم در گيرو‌دار دريافت وام‌هاي كوچك اشتغال‌زايي و حتي دريافت وام ازدواج هستند. چرا زن سرپرست خانوار در دريافت وام ۱۰ ميليون توماني اجاره مسكن ناتوان است، اما برخي آقايان وام‌هاي ميلياردي مي‌گيرند؟» عليرضا سليمي، عضو هيات رييسه مجلس نيز در واكنش به صحبت‌هاي عشقي در شبكه اجتماعي ايكس نوشت: «يك زمان در مجلس عرض كردم اين آقاي عشقي بورس را عشقي اداره مي‌كند. لشكري از خبرنگار و... به سمت بنده گسيل داشت تا عملكرد خود را سفيد نشان دهد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون