• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۹ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5852 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۹ شهريور

مربی سابق تیم ملی در گفت‌وگو با «اعتماد»:

كسي از بازي تيم ملي راضي نيست، اما براي انتقاد زود است

به تيم ملي ما زمين ندادند، اما به تيم افغانستاني زمين دادند

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد»، تيم‌‌ ملي فوتبال كشورمان در اولين بازي‌اش در مرحله سوم از انتخابي جام جهاني با انجام يك بازي دور از انتظار و به سختي از سد قرقيزستان گذشت.شاگردان‌ امير قلعه‌نويي در دومين بازي به مصاف امارات خواهند رفت، حريفي كه توانسته قطر، قهرمان جام ملت‌ها را مقتدرانه از پيش رو بردارد! اما براي بررسي وضعيت تيم ملي با كريم بوستاني، دستيار امير قلعه‌نويي در اولين دوره‌اي كه هدايت تيم ملي را برعهده داشت، تماس گرفتيم.

بوستاني معتقد است براي انتقاد زود است و بعد از سپري شدن دو، سه بازي ديگر شرايط تيم ملي بهتر خواهد شد. وي همچنين از وضعيت بد استاديوم‌هاي كشورمان انتقادات تندي را مطرح كرد كه ماحصل اين گپ و گفت را در ادامه مي‌خوانيد.

 

نظر شما درباره تيم‌ ملي در بازي اول چيست؟

خب اول بايد درباره شرايط زمين حرف بزنيم. مي‌توانستند اين بازي را در جاهاي ديگر برگزار كنند، اما متاسفانه همكاري نكردند. مشهد كه ليگ دو هم تيم ندارد آن زمين به آن خوبي را دارد، اما اجازه ندادند بازي برگزار شود و وزارت ورزش و فدراسيون زير سوال مي‌رود. تيم ملي به اين بزرگي بايد در آن زمين بد در اصفهان بازي كند كه خوب نيست؟ اما بعد تيم افغانستاني مي‌رود در زمين مشهد تمرين مي‌كند و اردو مي‌گذارد خب چرا شرايط بايد اين‌طور باشد؟ بعد چند سال است كه مي‌گويند يك جاي ورزشگاه آزادي خراب است، اما اين همه فرصت بود درستش نكردند و آمدند در اين شرايط خواستند درستش كنند. زمين‌هاي ديگري هم هستند، اما همكاري نكردند. از بازي تيم ملي هيچ ‌كسي راضي نيست، ‌اما سه امتياز را گرفتيم براي بازي‌هاي بعدي مي‌دانم برنامه‌هاي بهتري دارند، چون امارات و قطر بهترين زمين‌ها را دارند، اما براي ما شرمندگي‌اش مي‌ماند! يادم‌ مي‌آيد در مسابقات مقدماتي جام جهاني آرژانتين رفتيم عربستان در ماسه بازي كرديم و سه بر هيچ با گل‌هاي غلام مظلومي خدابيامرز برنده شديم حالا استاديوم‌هاي آنها را مقايسه كنيد با استاديوم‌هاي ما!

 

قبول داريم كه زمين بازي بد بود، اما شرايط براي قرقيزستان هم همين بود!

گفتم از اين شرايط تيم ملي هيچ كسي راضي نبود، اما خوشبختانه سه امتياز را گرفتيم. اميرخان در حال جوانگرايي است و در همين بازي هم موقعيت داشتيم و نتوانستيم استفاده كنيم. ضمن اينكه ديديد عربستان و استراليا و قطر و كره هم نتايج خوبي نگرفتند. پيش مي‌آيد! مگر تيم ملي چند روز در اختيار اميرخان بوده؟ بازيكنان در دل بازي‌ها بودند و نمي‌شود فشار زيادي به آنها وارد كرد به لحاظ تاكتيكي هم مشكل داشتيم، ‌اما در بازي‌هاي بعد وضعيت ما بهتر مي‌شود. در ضمن گروه ما هم سخت است! تمام تيم‌هاي گروه ما حريفان سختي هستند، اما قرقيزستان سطح سه آسيا و امارات سطح دوم آسيا بودند اما اينها پيشرفت كردند و كار كردند و زحمت كشيدند. آنها پيشرفت كردند و ما پسرفت كرديم!

 

علت پسرفت ما چيست؟

مثلا برنامه‌ريزي ليگ ما صاف رفته توي دل بازي‌هاي مقدماتي جام جهاني يا استاديوم آزادي الان در حال بازسازي است. فوتبال ما خيلي مشكل دارد. همه تيم‌ها در حال سبقت گرفتن از ما هستند.

با‌ توجه به اين ۸ تيم از آسيا كه به جام جهاني صعود مي‌كنند، فكر مي‌كنيد تيم ملي ما مي‌تواند بين ۸ تيم باشد؟

خب قطر قهرمان جام ملت‌ها شده و ازبكستان تيمي نيست كه سه، چهار گل به آنها بزنيم كما اينكه رفت و برگشت با آنها مساوي كرديم. فكرش را مي‌كرديم همين قرقيزستان بازي عالي جلوي ما انجام دهد و ۲، ۳ تا موقعيت داشته باشد؟ و بيرانوند دو، سه تا تك به تك را گرفت. آنها پيشرفت كردند. ما نه زمين خوبي داريم و نه برنامه‌ريزي خوب كه باعث پسرفت ما مي‌شود.

 

درباره نارضايتي هواداران و شعار عليه اعضاي تيم ملي چه صحبتي داريد؟

فوتبال ما شده شبيه امارات كه چند سال پيش در آنجا بودم تا در اولين بازي نتيجه نمي‌گرفتند شعار مي‌دادند و مربي را عوض مي‌كردند. ما الان شديم‌ مثل آنها‌ . هيچ كسي از نحوه بازي راضي نبود، اما نمي‌شود با يك بازي عملكرد مربي تيم ملي را قضاوت كرد . نكونام ۲۸ تا بازي نباخت، اما با يك شكست در اهواز ببينيد چه جنجالي برايش درست شده است. اين جابه‌جايي‌ها خوب نيستند.‌ الان يك خارجي بيايد تا نفرات را بشناسد خيلي زمان مي‌برد. قلعه‌نويي بيشترين جام‌ها را در فوتبال ما آورده حالا در دوره اول كه با او بودم كم تجربه بود، اما الان باتجربه شده است. او در حال جوانگرايي است و نياز به كسب تجربه دارد. شما مطمئن باشيد تيم ملي به جام جهاني مي‌رود!

 

درباره صحبت‌هاي مهدي طارمي هم حرفي داريد؟

طارمي الان يك فوتباليست خيلي بزرگي است كه اين روزها در اروپا بازي مي‌كند، اما او هم ناراحت است كه پس از يك بازي بيايند شعار بدهند خوب نيست.اين بچه‌ها همگي افتخارات تيم ملي هستند. اصلا توهين كردن خوب نيست آن هم در شرايطي كه در اولين بازي هم‌ سه امتياز را گرفتيم. در آن شرايط زمين سه امتياز را گرفتيم حالا اجازه بدهيد اگر در بازي‌هاي بعد نتيجه نگرفتيم آن وقت مي‌توانيم انتقاد كنيم. در جام ملت‌هايي كه در مالزي برگزار شد قلعه‌نويي يك باخت آورد كه در پنالتي به كره باختيم مگر او را نياوردند و در تلويزيون محاكمه‌اش نكردند؟ اين چيزها خوب نيست! بگذاريد چند بازي بگذرد بعد مي‌شود راحت انتقاد كرد. الان طارمي شناسنامه فوتبال ايران است كه در اروپا بازي مي‌كند بعد از چند بازي مي‌شود بهتر قضاوت كرد.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون