• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۹ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5852 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۹ شهريور

از ثبت قرارداد مهرداد محمدي جلوگيري كنيد

شكايت بلند بالاي باشگاه پرسپوليس از استقلال

باشگاه پرسپوليس با ارسال نامه‌اي به سازمان ليگ فوتبال خواستار رسيدگي به تخلفات نقل و انتقالاتي باشگاه استقلال شد.
به گزارش ورزش سه، باشگاه استقلال پس از برگزاري هفته اول رقابت‌هاي ليگ برتر اقدام به فسخ يك‌طرفه قرارداد مهرداد محمدي كردند كه بر اساس ماده ۱۷ آيين‌نامه نقل و انتقالاتي غيرقانوني بود و حتي باعث شد تنها يك جلسه از محروميت ۶ جلسه‌اي محمدي طي شود. پس از گذشت چند روز و در شرايطي كه حواشي پيرامون فسخ قرارداد اين بازيكن و احتمال جدايي او به اوج خود رسيده بود، قرارداد مهرداد محمدي بار ديگر امضا شد تا مديران استقلال به دنبال ثبت قرارداد او در سازمان ليگ باشند.
پس از امضاي دوباره قرارداد مهرداد محمدي، باشگاه پرسپوليس روز گذشته با ارسال نامه‌اي به حيدر بهاروند، رييس سازمان ليگ فوتبال، با نام بردن از اقدامات غيرقانوني باشگاه استقلال در فسخ قرارداد چند بازيكن و عضو كادر فني، از اين باشگاه شكايت كرد و فسخ يك‌طرفه قرارداد محمدي و امضاي دوباره آن را را «مصداق بارز دور زدن دستورالعمل سقف بودجه» توصيف كرد.
سرخپوشان در اين نامه همچنين خواستار ممانعت از صدور كارت بازي و ثبت قرارداد جديد مهرداد محمدي تا زمان روشن شدن ماجرا شده و از سازمان ليگ فوتبال درخواست كرده كه اين موضوع به كميته انضباطي و اخلاق فدراسيون فوتبال ارجاع داده شود.
نكته جالب اينكه باشگاه پرسپوليس در نامه خود درخواست بررسي تخلف مسوول نقل و انتقالات و صدور دستور براي بازبيني رويه‌هاي كميته نقل و انتقالات را نيز مطرح كرده است.
متن نامه باشگاه پرسپوليس به سازمان ليگ كه خبرگزاري ايسنا منتشر كرده، به شرح زير است: 
جناب آقاي بهاروند
رييس محترم سازمان ليگ فوتبال ايران 
موضوع: نقض قوانين مربوط به انعقاد قرارداد بازيكنان
با سلام و احترام
با سلام و آرزوي توفيق، در خصوص موضوعات مرتبط با رعايت مقررات آمره و الزامات قانوني ناظر بر قراردادها مراتب زير به حضور ايفاد و تقاضا دارد دستورات لازم نسبت به بررسي و اقدام را صادر بفرماييد: 
۱- مستفاد از صريح ذيل ماده ۱۷ مقررات نقل و انتقال بازيكنان مصوب سال ۱۳۹۶ فدراسيون محترم فوتبال، فسخ يك‌طرفه قرارداد در طول فسخ داراي محدوديت بوده و در واقع به موجب مقررات مستوجب پيامد‌هاي مالي ممكن است انضباطي باشد. همچنين با توجه به ماده ۱۶ تعاريف همان مقررات، فصل مسابقات با برگزاري اولين مسابقه رسمي آغاز مي‌گردد و بنابراين فصل يك‌طرفه قرارداد بازيكنان در طول اين دوره محدود و مستوجب رسيدگي است.
با اين مقدمه عرض مي‌شود كه باشگاه محترم استقلال در طول فصل مسابقات با فسخ يك‌طرفه قرارداد بازيكن (آقاي مهرداد محمدي) اقدام به نقض ماده ۱۷ مقررات صدرالذكر نموده است.
همچنين اخيرا از مسموع اين باشگاه باز هم بدون دليل موجه قرارداد تعدادي از كادر فني را فسخ نموده است تا با دور زدن قانون و سقف بودجه بتواند مجددا قرارداد مهرداد محمدي را انعقاد و در سازمان ليگ ثبت نماييد در حالي كه هنوز ماهيت فسخ يك‌طرفه غيرموجه باشگاه در كميته تعيين وضعيت بررسي نشده است. از سوي ديگر با انتشار يا افشاي خبر ثبت مجدد قرارداد في‌مابين بازيكن مزبور و باشگاه، مسجل است كه باشگاه استقلال اهميتي به مقررات مدون نداشته و به ‌طور صريح مقررات را نقض كرده و اين نوع عملكرد نوعا ممكن است مزورانه و با عدم رعايت مقررات دستورالعمل‌هاي ابلاغي موضوع ماده ۵۱ مقررات انضباطي فدراسيون فوتبال تلقي شود. ضمنا اين نكته شايسته نهايت توجه است كه باشگاه استقلال با فسخ قرارداد بازيكنان فوق، در واقع درصدد فراهم نمودن فرصت انعقاد ثبت قرارداد آقاي بلانكو برآمده و هم‌اكنون اين سوال و ابهام به وجود آمد كه با ثبت قرارداد اين بازيكن خارجي، چه اتفاق جديدي ايجاد شده كه مجدد قرارداد منسوخ بازيكن (مهرداد محمدي) منعقد مي‌شود؟
۲- فسخ يك‌طرفه قرارداد بازيكنان: قرارداد بازيكناني همچون آقايان مهرداد محمدي، آرمين سهرابيان، منتظر محمد و چند بازيكن ديگر بنا به تقاضاي باشگاه استقلال و در هفته سوم مسابقات به صورت يك‌طرفه فسخ گرديده است.
۳- همچنين به موجب ماده ۴۹ دستورالعمل حاكم، در صورتي كه به حكم مراجع صالح قراردادهاي منعقده، صوري، مزورانه يا متقلبانه باشد، افزون بر تنبيه مقرر، باشگاه از يك تا دو پنجره نقل و انتقالات با تشخيص ركن محترم قضايي فدراسيون فوتبال محروم مي‌شود.
۴- لهذا، با تقديم اين درخواست به عنوان شكايت نسبت به نقض مقررات توسط باشگاه محترم استقلال و عملكرد فوق مبتني بر اقدام فسخ يك‌طرفه و انعقاد قرارداد مجدد و نقض شفافيت بي‌طرفي تاكيد مي‌گردد كه اين گونه عملكرد و فسخ‌هاي يك‌طرفه كه بدون دليل و در طول مسابقات ليگ برتر صورت گرفته است، علاوه بر نقض آيين‌نامه‌هاي ابلاغي، باعث بر هم خوردن نظم و تعادل رقابت‌ها شده و مشكلات جدي در خصوص دور زدن دستورالعمل‌هاي نظارتي بر قراردادهاي ورزشي را به وجود آورده است.
درخواست دارد ضمن دستور و عدم ثبت قرارداد جديد و نهايت عنايت به مراتبي از جمله رعايت سقف قرارداد و كنترل آن و همچنين رقم قرارداد بازيكن، لطفا دستور بفرماييد از صدور كارت بازي بازيكن و ثبت قرارداد تا رسيدگي مطابق مواد پيش‌گفته ممانعت به عمل آيد.
نتيجتا با توجه به موارد فوق از جنابعالي درخواست مي‌گردد: 
۱- جلوگيري از ثبت مجدد قرارداد بازيكنان فوق‌الذكر تا زمان بررسي دقيق موضوع و ارائه دلايل قانوني فسخ قراردادها.
۲- ارجاع موضوع به كميته‌هاي قضايي (انضباطي و اخلاق) جهت بررسي تخلف احتمالي از سوي باشگاه استقلال و مسوول نقل و انتقالات سازمان ليگ.
۳- صدور دستور لازم براي بازبيني اصلاح رويه‌هاي كميته نقل و انتقالات به منظور جلوگيري از بروز تخلفات مشابه در آينده.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون