• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۹ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5852 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۹ شهريور

امين‌زاده هشتمين طلايي كاروان ايران

پايان پارالمپيك پاريس با كسب ۸ طلا

احمد امين‌زاده در دسته ۱۰۷+ كيلوگرم مسابقات پاراوزنه‌برداري پارالمپيك پاريس موفق به كسب مدال طلا شد. به گزارش ايسنا، احمد امين‌زاده در دسته ۱۰۷+ كيلوگرم مسابقات پاراوزنه‌برداري پارالمپيك پاريس با مهار وزنه ۲۵۸ كيلوگرمي (در حركت دوم) در جايگاه نخست قرار گرفت و موفق به كسب مدال طلا در آخرين روز اين دوره از مسابقات شد.
يازدهمين روز بازي‌هاي پارالمپيك ۲۰۲۴ پاريس با برگزاري رقابت پاراوزنه‌برداري در ورزشگاه «لا چاپله آرنا» پيگيري شد؛ جايي كه احمد امين‌زاده، ملي‌پوش ايران در دسته ۱۰۷+ كيلوگرم، به رقابت با حريفاني از غنا، بريتانيا، مصر، گرجستان، اوكراين و اردن پرداخت.
امين‌زاده در اولين تلاش زير وزنه ۲۵۳ كيلوگرم قرار گرفت و موفق به مهار آن شد تا خيلي زود اختلاف ۱۳ كيلوگرمي با نزديك‌ترين رقيبش داشته باشد و در رده اول قرار بگيرد. او در دومين حركت وزنه ۲۵۸ كيلوگرمي را انتخاب كرد و عملكرد موفقيت‌آميزش را در اين حركت نيز ادامه داد.
امين‌زاده كه اولين حضورش در پارالمپيك را تجربه مي‌كرد، در تلاش سوم و در شرايطي كه مدال طلايش قطعي شده بود، در مواجهه با وزنه ۲۶۳ كيلوگرمي سه چراغ سفيد داوران را به خود اختصاص داد؛ بدين‌ ترتيب امين‌زاده با ركورد ۲۶۳ به مقام قهرماني دست يافت و هشتمين طلايي كاروان ايران لقب گرفت.
رقابت امروز در حالي برگزار شد كه «جميل الشبلي»، قهرمان دوره قبل كه به دليل وزن كمتر نسبت به منصور پورميرزايي طلا گرفته بود، پس از ناكامي در مهار وزنه ۲۴۲ كيلوگرمي از ادامه رقابت انصراف داد. همچنين نمايندگان اوكراين و گرجستان به ترتيب با ۲۵۱ و ۲۵۰ كيلوگرم در رده‌هاي دوم و سوم ايستادند.
با كسب اين مدال، بازي‌هاي پارالمپيك پاريس رسما به پايان رسيد و كاروان ايران هشت طلا، ۱۰ نقره و هفت برنز را به دست آورد و با مجموع ۲۵ مدال در رده ۱۴ قرار گرفت.
اسامي مدال‌آوران ايران در بازي‌هاي پارالمپيك ۲۰۲۴ پاريس: 
مدال طلا: ساره جوانمردي در پاراتيراندازي، اميرحسين عليپور، ياسين خسروي و سعيد افروز در پارادووميداني، روح‌الله رستمي، علي‌اكبر غريب‌شاهي و احمد امين‌زاده در پاراوزنه‌برداري و تيم ملي واليبال نشسته.
مدال نقره: فاطمه همتي در پاراتيروكمان، عليرضا بخت و زهرا رحيمي در پاراتكواندو، ظفر ذاكر، حسن باجولوند، مهدي اولاد، هاجر صفرزاده و علي پيروج در پارادووميداني، تيم ميكس كامپوند (با تركيب فاطمه همتي و هادي نوري) و سيدميثم بني‌طبا در پاراجودو.
مدال برنز: حامد حق‌شناس در پاراتكواندو، پرستو حبيبي در پرتاب كلاب دووميداني، عليرضا مختاري، الهام صالحي و علي‌اصغر جوانمردي در پارادووميداني، محمدرضا عرب‌عامري در پاراتيروكمان و محسن بختيار در پاراوزنه‌برداري.
در اين دوره از بازي‌ها چين با ۹۴ طلا، ۷۶ نقره و ۵۰ برنز اول شد. بريتانيا با ۴۹ طلا، ۴۴ نقره و ۳۱ برنز در رده دوم قرار گرفت و امريكا با ۳۶ طلا، ۴۲ نقره و ۲۷ برنز در رده سوم ايستاد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون