• ۱۴۰۳ شنبه ۲۴ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5855 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۴ شهريور

گزارش «اعتماد» از جزييات قتل ياسمين رحمتي استاد موسيقي و آهنگساز

قتل استاد موسيقي دانشگاه با اسلحه مجهز به صدا خفه‌كن

يكي از اقوام نزديك ياسمين رحمتي: همسايه مجاور خانه ياسمين هيچ صدايي از تيراندازي نشنيده است

بهاره شبانكارئيان

توضيح «اعتماد»: ۱۷ شهريور ماه جاري، رسانه‌ها از قتل «ياسمين رحمتي»، استاد موسيقي (سنتور) دانشگاه تهران به همراه نامزد او خبر داده كه جزييات آن كامل نبوده است. «اعتماد» بعد از پيگيري‌هاي مكرر و چندين روزه توانسته با يكي از اقوام نزديك ياسمين رحمتي مصاحبه‌اي داشته باشد و جزييات دقيق مربوط به مقتولان و روز حادثه را صرفا به روايت اين فرد در گزارش بازتاب دهد. با اين حال اعلام جزييات دقيق‌تر بر عهده پليس است و جزو وظايف رسانه قطعا نخواهد بود. «اعتماد» همچنين به دليل مسائل اخلاقي و حرفه‌اي بنا به خواست مصاحبه‌شونده نامي از او در اين گزارش عنوان نكرده، اما نام فرد نزد اين روزنامه محفوظ است.

 

در روزهاي اخير اخباري منتشر شده حاكي از اينكه يك زن و مرد ۳۶ و ۳۷ ساله در روستاي پيربازار شهرستان رشت با اسلحه به قتل رسيده‌اند. يك شب، قاتل يا قاتلان بدون اينكه كسي بداند انگيزه‌شان چيست؛ زن و مرد جواني را با «اسلحه مجهز به صدا خفه‌كن» در حالي كه خواب بوده‌اند به قتل رسانده و بعد با خونسردي محل جرم را ترك كرده اند...

 

پليس چند پوكه فشنگ كشف شده در محل جرم را تحويل كارشناسان اسلحه داده است

بامداد ۱۴ شهريور ماه جاري، ياسمين رحمتي و نامزد او چند ساعت بعد از اينكه از مهماني به خانه بازگشته به‌طور مشكوكي به قتل رسيده‌اند. طبق گفته يكي از اقوام نزديك ياسمين رحمتي؛ «تلفن‌هاي همراه ياسمين و نامزدش در دسترس نبوده و به همين خاطر خانواده ياسمين نگران شده‌اند. مادر ياسمين از دوست صميمي او خواسته به خانه آنها مراجعه كند، اما وقتي دوست ياسمين به خانه آنها رفته، راز اين جنايت برملا شده است.»

او در ادامه به «اعتماد» مي‌گويد: «قاتل يا قاتلان كارشان را خوب بلد بوده‌اند، چون همسايه مجاور خانه ياسمين هيچ صدايي از تيراندازي نشنيده است.»

حالا اين فرد كه از اقوام نزديك خانواده است به سوالات بيشتر «اعتماد» پاسخ مي‌دهد.

ياسمين رحمتي اصالتا اهل كجاست و چند سال بود كه به رشت رفته بود؟

ياسمين اصالتا اهل اراك بود. ياسمين در اراك به دنيا آمد و آنجا بزرگ شد. بعد براي تحصيل و كار به تهران رفت، اما طي يك‌سال و نيم گذشته به خاطر انجام يكسري از كارهايش تصميم گرفت به رشت برود. از روزي كه ياسمين و نامزد او به قتل رسيده‌اند، اخباري مبني بر يكسري موارد منتشر شده و افكار عمومي نيز قضاوت‌هاي نادرستي در اين باره داشته‌اند.

ياسمين فرزند چندم خانواده بود؟

كلا دو فرزند بودند و ياسمين فرزند دوم خانواده بود.

مرد جواني كه همراه ياسمين به قتل رسيده، شريك زندگي او بوده است. بيشتر توضيح مي‌دهيد.

مصطفي؛ بيش از يك‌سال بود كه با ياسمين در ارتباط بود. او به خواستگاري ياسمين آمده و نامزد بودند. قرار بود با هم ازدواج كنند، اما چون يكي از اقوام‌مان فوت مي‌كند، تصميم مي‌گيرند بعد از چهلم مراسم عروسي را برگزار كنند. ياسمين قبل از اينكه به قتل برسد براي فوت اقوام‌مان به اراك آمده و تازه به رشت بازگشته بود كه اين اتفاق افتاد.

از حادثه بگوييد. خانواده چگونه متوجه مي‌شوند ياسمين و نامزد او به قتل رسيده‌اند؟

ياسمين و مصطفي شب حادثه مهمان يكي از دوستان‌شان بوده‌اند. ساعت ۹ شب به سمت خانه‌شان حركت مي‌كنند. همان شب قاتل يا قاتلان به خانه آنها مراجعه و آن دو را در حالي كه خواب بوده‌اند به قتل رسانده‌اند. مادر ياسمين فرداي همان شب چندين بار با ياسمين و مصطفي تماس گرفته، اما آنها تلفن‌شان را جواب نمي‌داده و موبايل‌هاي‌شان از دسترس خارج شده بود. مادر ياسمين كه نگران آنها شده به يكي از دوستان صميمي ياسمين گفته به خانه آنها مراجعه كند تا از حال آنها باخبر شود، اما وقتي دوست او وارد خانه شده با جسد خونين آن دو مواجه شده است.

همسايه‌ها از ورود و خروج فرد يا افرادي كه با اسلحه وارد خانه اين دو شده‌اند، اطلاعي ندارند؟

همسايه مجاور خانه آنها وقتي متوجه ماجرا شده كه پليس به خانه ياسمين مراجعه كرده است. فرد يا افرادي كه براي قتل اين دو اقدام كرده‌اند هيچ سرنخي از خود به جا نگذاشته‌اند. حتي اسلحه‌اي كه با آن شليك شده مجهز به صدا خفه‌كن بوده، چون همسايه مجاور خانه آنها اصلا صدايي از شليك گلوله و تيراندازي نشنيده است.

اداره آگاهي اطلاعات خاصي در مورد قتل به شما عنوان نكرده است؟

هيچي به ما نگفته‌اند. فقط اين را مي‌دانيم كه چند پوكه فشنگ در محل جنايت كشف شده كه پليس آنها را تحويل كارشناسان اسلحه داده تا بررسي‌هاي لازم انجام شود. هيچ مدركي جهت شناسايي قاتل يا قاتلان وجود ندارد و خانه‌هاي معمولي در يك روستا آنقدر مجهز نيستند كه بخواهند دوربين‌هاي مداربسته اطراف خانه‌هاي‌شان نصب كنند. جسد ياسمين و مصطفي بعد از اين اتفاق به پزشكي قانوني ارجاع شد و ما فرداي همان روز جسد ياسمين را تحويل گرفتيم و براي خاكسپاري به اراك منتقل كرديم. پنجشنبه، ۲۲ شهريور ماه نيز مراسم هفتم ياسمين بود.

فرد يا افرادي با ياسمين و خانواده‌اش يا نامزد او خصومت شخصي نداشته‌اند؟ ياسمين قبل از اين اتفاق به خانواده خود چيز خاصي نگفته بود؟

ياسمين و خانواده‌اش اصلا براي كسي آزاري نداشته و ندارند. ما هنوز در شوك هستيم. ياسمين با خانواده‌اش روابط خوب و نزديكي داشت و هر اتفاقي مي‌افتاد براي آنها تعريف مي‌كرد. هيچ مورد مشكوكي نبود كه بخواهد به خانواده عنوان كند. در اين قتل شواهد كافي براي شناسايي متهمان وجود ندارد به همين خاطر بعيد بدانم حقايق به اين زودي مشخص شود. شخص يا اشخاصي كه مرتكب اين جنايت شده‌اند، كارشان را خوب بلد بوده‌اند.

 

«عليرضا حدادي»، رييس پليس آگاهي گيلان با اشاره به وقوع اين قتل در رشت گفته است: «در پي اعلام وقوع دو فقره قتل در يك خانه ويلايي درشهر رشت، كارآگاهان آگاهي جهت بررسي موضوع در محل حاضر شدند. در اين حادثه يك زن ۳۶ ساله و يك مرد ۳۷ ساله غيربومي به قتل رسيدند. مقتولان در يك خانه ويلايي اجاره‌اي ساكن بودند و با سلاح گرم به قتل رسيدند. كارآگاهان تحقيقات خود را براي بررسي موضوع و دستگيري قاتل يا قاتلان آغاز كردند.» همچنين انجمن خانه موسيقي ايران در واكنش به اين خبر نوشته است: «ياسمين رحمتي نوازنده سنتور، آهنگساز و استاد دانشگاه تهران به ضرب گلوله به قتل رسيده است. ياسمين رحمتي جز نوازندگي و تدريس در دانشگاه، آهنگسازي آثاري را هم در كارنامه خود دارد. در حال حاضر انگيزه قتل نامشخص و توسط پليس در حال بررسي است.» هفدهم شهريور ماه رسانه‌ها در مورد قتل ياسمين رحمتي و نامزد او اين‌گونه نوشته‌اند: «بامداد 14 شهريور ماه زن و مرد جواني در منطقه پيربازار رشت به ضرب گلوله به قتل رسيده‌اند. قاتل يا قاتلان پس از ارتكاب اين جنايت از محل حادثه گريخته‌اند. در اين حادثه هر 2 نفر به وسيله گلوله از ناحيه سر مورد هدف قرار گرفته و جان خود را از دست داده‌ و قاتل يا قاتلان پس از ارتكاب اين جنايت از محل حادثه متواري شده‌اند. هويت زن مقتول مشخص شده است؛ ياسمين رحمتي براي ادامه تحصيل در خانه‌اي در منطقه پيربازار رشت زندگي مي‌كرده و از چند ماه پيش با مرد مقتول آشنا شده بود. بر اساس شنيده‌ها مرد مقتول اهل شهر قم بوده است. انگيزه اصلي اين قتل هولناك توسط پليس در حال بررسي است و اطلاعات تكميلي در اين خصوص به زودي اعلام خواهد شد. همچنين بررسي‌هاي اوليه پليس نيز نشان مي‌دهد كه آثار شكستگي روي در و پنجره وجود نداشته است و قاتل يا قاتلان به راحتي وارد خانه شده و پس از قتل به راحتي محل جنايت را ترك كرده‌اند.»

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها