• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۷ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5858 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۷ شهريور

گزارش «اعتماد» از قتل‌هاي «فريد بغلاني»؛ قاتل سريالي دهه ۸۰

قاتل، ۱۵ زن و يك پسربچه را به قتل رساند

گروه حوادث| روز گذشته سالگرد دستگيري قاتل سريالي آبادان بود. ۱۶ سال پيش در روز ۲۶ شهريور ماه اين قاتل سريالي دستگير شد و اعتراف كرد كه ۱۵ زن و يك پسربچه را به قتل رسانده است. او مدعي شد به خاطر كينه‌اي كه از زن‌ها داشته تصميم گرفته براي انتقام آنها را بكشد؛ «فريد بغلاني» قاتل سريالي است كه اين قتل‌ها را مرتكب شده بود.  او به دليل انگيزه‌هاي زن‌ستيزانه و حمله به آنان در خيابان‌ها دو بار دستگير شد و پس از آزادي از زندان اقدام به قتل قربانيان كرد. 

قتل‌ها
او اولين قتل را اواخر سال ۱۳۸۳ مرتكب شد؛ دختر جواني به نام نور پورعلي در نخلستاني در نزديكي خرمشهر توسط بغلاني به قتل رسيد. 
۲۲ شهريور ماه؛ بغلاني هنگام عبور از كنار رودخانه اروند، دختر ۱۰ ساله‌اي را ديد كه به تنهايي راه مي‌رفت. بغلاني اين دختر را به وسيله ميله آهني به قتل رساند. وقتي قصد فرار داشت، متوجه شد پسرعموي ۱۰ ساله اين دختر او را ديده است. سپس پسر نوجوان را نيز كشت و بعد هر دو كودك را در يك تپه شني دفن كرد. 
۱۵ آبان ۱۳۸۴؛ بغلاني دختر ۱۳ ساله‌اي به نام خديجه مقدم را به قتل رساند. پس از اين قتل، او تصميم گرفت با حمله به قربانيان از پشت سر آنها را به قتل برساند.
آذر تا دي ۱۳۸۴؛ بغلاني پس از ديدن لاميه سواري ۲۸ ساله در حال قدم زدن در كنار كانال بهمنشير، از دوچرخه خود پياده شد و با ميله آهني تا حد مرگ او را كتك زد و پس از كشتن او، جسد را در تپه‌هاي شني مجاور دفن كرد.
۲۹ بهمن ۱۳۸۵؛ جسد زني به نام مهين شناسايي شد كه در نزديكي نخلستاني در آبادان رها شده بود. بغلاني از پشت به او نزديك شده بود و با ميله آهني به سرش زده بود.
بهمن تا تير ۱۳۸۵؛ او دختري به نام فاطمه ناصري ۱۲ساله را در خرمشهر به قتل رساند. 
۲۵ تير ۱۳۸۵؛ بغلاني، مريم حدادي ۱۱ ساله را در حال بازي پشت بيمارستان تغلاني آبادان ديد. او از دوچرخه خود پياده شد، به سمت دختر رفت و با ميله آهني به پاي دختر زد و سپس به سر او ضربه مهلكي زد. بعد دستبندها و جواهرات دختر را دزديد و جسد او را در كنار جاده انداخت.
۲۹ مرداد ۱۳۸۵؛ بغلاني، عاطفه پورمحمود ۹ ساله را در آبادان به قتل رساند. 
مرداد تا آبان ۱۳۸۵؛ بغلاني در حين گشت و گذار در اطراف آبادان با دوچرخه خود با نرگس خلفي ۹ ساله مواجه شد كه در حين دوچرخه‌سواري با چوب به او ضربه زد. پس از آنكه دختر بر زمين افتاد، به سوي او رفت و جمجمه او را با ميله آهني له كرد.
آذر ماه ۱۳۸۵؛ بغلاني در حين تعقيب نخلستان‌هاي نزديك آبادان، زني ۴۰ ساله به نام نديمه معرژ را تا حد مرگ مورد ضرب و شتم قرار داد.
۱۵ فروردين ۱۳۸۶؛ او زني به نام آمنه شفيعي ۴۵ ساله را به قتل رساند. يك ماه بعد، بغلاني به ‌خاطر يكي از قتل‌ها دستگير شد، اما پس از اينكه پليس نتوانست مدارك كافي براي طرح اتهام عليه او جمع‌آوري كند، به قيد وثيقه آزاد شد.
۱۶ شهريور ۱۳۸۶؛ او يك زن ۵۰ ساله به نام خديجه را به قتل رساند. 
۱۶ فروردين ۱۳۸۷؛ بغلاني خديجه رييسي ۵۰ ساله را در آبادان به قتل رساند و جسدش را داخل رودخانه انداخت.
۶ خرداد ۱۳۸۷؛ او فاطمه كروشات ۹ ساله را ربود و به ساختماني متروكه كشاند و در آنجا با ميله آهني او را تا حد مرگ كتك زد.
در نهايت فريد بغلاني پس از شناسايي توسط يك قرباني بازمانده در آذر ماه ۱۳۸۷ توسط پليس آبادان دستگير شد. اين زن، فوزيه، در ماه مهر با چاقو مورد حمله قرار گرفته بود، اما توانست جان سالم به در برد و اقدام به قتل را به پليس گزارش دهد.
در بازجويي‌ها، بغلاني به ضرب و شتم فوزيه اعتراف كرد و پس از ارايه شواهد، سرانجام به ۱۶ قتل اعتراف كرد. بغلاني حتي به اشتباهاتي كه رسانه‌ها در گزارش قتل‌ها داشتند، اشاره كرد و صحنه جنايت را براي هر قتل به درستي بازسازي كرد. بغلاني توضيح داد كه او از روي نفرت به جنس مخالف مرتكب جنايت‌ها شده است. 
بغلاني پس از يك آزمايش مقدماتي روانپزشكي، عاقل تشخيص داده و متهم به قتل شد. بغلاني كه با مجازات اعدام روبه‌رو شد، اعترافات خود را پس گرفت و مدعي شد كه براي امضاي اعترافات توسط مقامات پليس شكنجه شده است. ادعاهاي او جدي گرفته نشد و او به اعدام محكوم شد؛ فريد بغلاني در ۲۲ آبان ۱۳۸۹ در زندان كارون اهواز در حالي كه پدر و مادرش شاهد اعدام او بودند به ‌دار آويخته شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون