• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۸ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5859 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۸ شهريور

استقبال از بسته سياستي مجلس

همچنين تجربيات بين‌المللي نشان داده كه كنترل ميانگين سرعت وسايل نقليه موثر‌تر از كنترل نقطه‌اي سرعت از حيث كاهش تخلفات سرعت توسط رانندگان و تشخيص تخلفات توسط پليس بوده است.
لازم به ذكر است كه كاهش سرعت مفهومي انعطاف‌پذير و سيال مي‌باشد. مثلا در جاده‌هاي شيب‌دار و داراي زواياي تند چرخشي و گردشي هر قسمت از جاده سرعت متناسب خود كه تابعي از ميدان ديد و عرض جاده و زمان شب و روز و فصول مختلف سال است را مي‌طلبد. تازه اين شرايط در گرو كنترل و سنجش ميانگين سرعت از طريق دوربين‌هاي آنلاين و نرم‌افزار‌هاي هوشمند مي‌باشد و طبق معمول تمام اين موارد در گرو بودجه و انسجام مديريت‌هاي فرابخشي در حوزه راه و ترابري و شهرداري‌ها با مجموعه راهور است.
خوشبختانه با تلاش كارشناسان در حال حاضر كنترل سرعت ميانگين و ارسال لحظه‌اي پيامك جرايم تخلفات رانندگي در اكثر جاده‌هاي پرتردد كشور همانند خراسان‌رضوي و محور‌هاي شمال كشور و... در حال انجام است و نتايج خوبي هم دربر داشته ولي كاهش سرعت در جاده‌ها نيازمند بررسي‌هاي مجدد كارشناسي و مصوبات شوراهاي مربوطه مي‌باشد و اين بسته سياستي كه مجلس شوراي اسلامي پيگير آن مي‌باشد باتوجه به مطالعات تطبيقي و نتايجي كه در ساير كشورها داشته مي‌تواند مقوّم اين مسير باشد.
 رييس راهور فراجا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون